Ще сринат ли електромобилите петролните пазари?

70% от петрола се използва за нуждите на транспорта
14 окт 2017 13:41,
170
Ще сринат ли електромобилите петролните пазари?
Снимка: Булфото, архив

Развитието на електромобилите в следващите между шест и осем години ще срине цената на петрола до ниво от едва 10 долара за барел, прогнозира Крис Уейтлинг, изпълнителен директор на Longview Economics, пред CNBC.

Той коментира още, че едно от най-значимите събития за петролния пазар през 2018 година вероятно ще бъде IPO-то на саудитската петролна компания Aramco.

Въпреки очакванията за срив на цената на петрола в следващите години, в средносрочен план няма да има значителни изменения, коментира още анализаторът. Той припомня обаче, че 70% от петрола се използва за нуждите на транспорта. Затова и в дългосрочен план революцията при електромобилите ще повлияе толкова сериозно на търговията със суровината.

"Преди 120 години светът не живееше от петрол, той не винаги е бил двигател на икономиката", коментира още Уейтлинг и посочва, че ситуацията се променя и алтернативните горива навлизат много бързо.

В последните три години цената на петрола се понижи от 120 долара за барел до днешните около 50-60 долара, преминавайки и през нива от под 40 долара за барел. На пазарите влияние оказваха множество фактори и най-вече шистовата революция в САЩ, която "напои" пазарите със суровина.

Това накара и ОПЕК да предприеме действия и да ограничи производството си, за да балансира пазарите. Преди дни организацията съобщи, че това е факт и сега наред е следващата стъпка - премахването на лимитите, което може да се случи от пролетта на 2018 година.

Все пак не бива да се забравя и все още високата цена на електрическите автомобили. Тя зависи основно от батериите, коментира преди дни президентът на Mitsubishi Electric. Тенденцията е за намаляване на цената им и в "близко бъдеще" електромобилите ще струват колкото конвенционалните. А "някой ден" цената им дори ще бъде по-ниска...

Вероятно това не е чак толкова далечно бъдеще предвид факта, че електрически коли започнаха да произвеждат гиганти като General Motors, Ford и Volkswagen и те правят сериозни инвестиции в този нов сектор.

Остава и развитието на инфраструктурата - зарядни станции, както и времето за зареждане на автомобилите, също да върви в крак с усъвършенстването на батериите.

Още икономически анализи четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


170
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ?eлтик ФростА аз ще ги призная,когато автомобилите започнат да зараждат акумулиращата ми печка.
83
2
 
9
 
! Отговори
Путин преди 6 години
Вие сърце нямате ли....
82
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 42А ти защо ползваш интернет,компютър и мобилен телефон ?Трябва да има единство на думи и дела. Откажи се от тя.
81
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Електромобилите са менте бизнес, Тесла губят между 4000 до 12000 долара на кола според собственика им божеството мъск. докато не гръмне балона
80
2
 
11
 
! Отговори
Хм преди 6 години
Ако петролът е 10$ и бензин/дизела 1лев,що ти трябва да се главоболиш с батерии и жици?Мисля че цялата работа накрая ще се самобалансира,ще излязат и нови източници на задвижване,по магистралите може да се появят ленти с подаване на ток* и какво ли не.Най-много обаче ще загубят тия,които със забрани решат да управляват развитието!*Идеята на движещите се по магистралата коли да се подава ток по безжичен начин ми е много интересна,но нямам представа как ще стане и как ще се заплаща.
79
1
 
4
 
! Отговори
ДО.. ШОП-а... преди 6 години
СПЕСТИ СИ ТОАЛЕТНАТА ХАРТИЯ !!ПОЛЗВАЙ ЗА ЦЕЛТА , СОБСТВЕНАТА СИ ДИПЛОМА---ще има страхотно КПД и за тебе и за цела България!ВЕРВАЙ МИ!!!
78
3
 
8
 
! Отговори
Глупости на куб.. преди 6 години
ЩОМ ИСКАШ ТАКАВА КОЛА ---КУПИ СИ "ЕЛЕКТОКАР" .....СЪЩОТО Е!!!!!ДАЖЕ ЩЕ ТИ Е ПО-ЕВТИНО...ха,ха,хаааааааааааааааа....
77
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Електромотора със силно магнитно поле и не ги екранират нарочно и като седнеш и от сензора подава сигнал на сателита и му променя веднага модулацията на 110 херца и ни облъчват двойно!
76
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
През 1899 г. в Щатите имало 12 електромобилни производителя с общ обем на продажбите повече от 1400 единици в година. Електромобилите държали 37 % от пазара. Съществували дори хибридни модели, произвеждани от Woods Electric. При скорост до 25 км/ч те се привеждали в движение от електромотор, а над това от бензинов двигател.
75
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ех ,деца ,деца!
74
2
 
9
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Много голям технологичен скок е нужен при батериите,за да бъдат изместени ДВГ-тата.За сега такова нещо не се наблюдава.Освен това трябва да се построи огромна инфраструктура.Не виждам защо пък задължително целият транспорт трябва да е на ток?Какво пречи да съществуват паралелно и хибридите?Примерно в града задължително на ток,а извън-кой с каквото има,то тогава и разходът е малък.
73
5
 
21
 
! Отговори
42 преди 6 години
Едно време нямаше компютри и смартфони, но хората бяха далеч по- морални и по-умни, с далеч повече познания и обща култура от сегашните млади индивиди, които мислят основно за празни работи.
72
1
 
9
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Като забранят колите ДВГ в ЗЕ ще си купя Ламборджини на старо .Тъй де като не могат да го карат за кво им е.Да взема там едни 5000лв и да целува пъка
71
4
 
10
 
! Отговори
Стар преди 6 години
Ще стане.До преди 25-30 години нямаше фейсбук,скайп,интернет GSM .Някой можеше ли по времето на ,,Бийтълс " да предположи всичко това а и десетките нови технологии и джаджи.Понеже повечето в сайта сте малки и ви се струва далече и невъзможно но МНОГО БЪРЗО ще разберете че съм прав.Аз съм от поколението което учудваше по-възрастните с.........джобните транзистори!?!?!?.А грамофона и магнетофона вече са екзотика.Ще станете свидетели деца!А ти 73 изкарай поне до 7ми клас-научи правописа.
70
1
 
3
 
! Отговори
До скенера преди 6 години
Братко, облъчили са те яко гадoвeтe
69
4
 
3
 
! Отговори
Shopp™ преди 6 години
До Blackradio1% любителски 2-4 местни самолетчета не са авиацията, гов ньо. За твое сведение, дипломиран авиационен инженер съм, работещ по специалността, също така любител пилот. Там, където се търси икономическа ефективност, буталните двигатели отдавна не се използват. Има един параметър, който се нарича КПД, той решава всичко. Буталните двигатели са два пъти по неефективни от реактивните.
68
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Друго е ДВГ-то да настъпиш газта и да усетиш гъдел по тaшaцитe.
67
0
 
15
 
! Отговори
Споко преди 6 години
Добре, че у нас цената на петрола не влияе на цената на бензина. Иначе щеше рязко да падне ;)
66
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще сринат пазара но при определени условия, които са трудно изпълними. У нас има движение, естествено корумпирано, което се надява на елколите, и на забраната на ДвВГ. Бързат и искат да трупат големи печалби. Колко АЕЦ ще ни трябват още, кой ще ги плати и как, кой ще произвежда скъпите батерии, които са 2/3 от цената на колата? Как ще печели Вальо Златев и респективно Суджук паша? Колко българи ще могат да карат такива коли? Как мафията която печели милиарди от горивата ще се съгласи някой да им
65
3
 
2
 
! Отговори
Shopp™ преди 6 години
До Blackradioи реактивните двигатели щяха да заменят буталните ама буталните още се ползУват в авиацията...---------------Къде бе, в коя авиация се ползват буталните двигатели, ***?