80% от самолетните билети у нас се купуват онлайн

Огнян Благоев и Вержиния Лазарова пред Bloomberg TV Bulgaria
29 ное 2017 21:09, Екип на Bloomberg
7
80% от самолетните билети у нас се купуват онлайн
Снимка: Pixabay

78% от продажбата на билети за въздушен транспорт в България се извършват онлайн. Това означава, че сме в крак с времето. Освен това с 4,5 до 5% намалява на годишна база продажбите през традиционните канали. Това е ново предизвикателство и пред IATA агенциите, които са 180 в България. Това каза Огнян Благоев, изп. директор на APG България, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Трафикът на Летище София се увеличава с 26% на годишна база във връзка с увеличеното опериране на нискотарифните авиокомпании и най-вече на увеличените честоти и дестинации на две основни нискотарифни авиокомпании, опериращи до София, добави гостът. "Всяко увеличение на трафика води до необходимост от инфраструктурни промени от увеличаване на леглова база, на места за хранене и т.н.".

"Sky Awards станаха традиционни. Вече за трета година се организира от нас. Тази година се опитваме да го надграждаме, като обявихме Ден на авиацията в България. 7 декември е международния ден на гражданската авиация и за това включихме в дневния ред и форум, на който ще бъдат разгледани актуални теми за предизвикателствата пред гражданската авиация днес. Например, една от темите в първия панел е "Готова ли е София за нарастващия туристически и бизнес трафик, който се оформя?", каза Благоев.

Оценяването на най-добрите авиокомпании на българския пазар се опира на три стълба, каза от своя страна Вержиния Лазарова, мениджър Продажби в APG България.

"На първо място това е онлайн гласуване на пътниците, което се провежда от средата на октомври и е валидно до 1 декември. Пътниците гласуват в четири категории - определят коя е най-добрата нискотарифна авиокомпания, коя е любимата им авиокомпания за междуконтинентални полети, а също и за къси дестинации - междуевропейски дестинации", добави Лазарова.

На следващо ниво имаме гласуване на IATA агенциите. Това са професионалистите, които ежедневно работят и продават самолетните билети на авиокомпаниите. След това идва третото ниво, в което жури от именити специалисти в областта на авиацията в България определя една компания, която става авиокомпания на годината, обясни гостенката.

Как нискобюджетните компании променят общия пейзаж на съвременния авиационен пазар? Насити ли се българина на традиционните дестинации? Как се променя поведението на пътуващия българин и доколко се използват онлайн каналите за закупуване на билети? 

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как е положението с градския транспорт ?!
“Пеят “ ли светофарите “зелно “ ?
И след нас ли се втурва светът ?!
Когато пътниците в самолетите се разменят с онези от градския транспорт,онлайна ще е само фактология))
5
0
 
1
 
! Отговори
Повече към 99% преди 1 година
То друг начин какъв, с пощенски превод или от Лавка не става :)
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Досега не съм си купувал билет по-друг начин. Истината е, че ако трябва да си купя билет по другия начин, вероятно ще отида да спирам в най-близкото летище ...
3
0
 
1
 
! Отговори
Пенчо преди 1 година
Де били тия 80% ?
2
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Даже нямам представа по какъв друг начин мога да си купя самолетен билет :-)
1
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ей - пак тия 80% бе! Напоследък всичко е по 80% :-)