Европа разлюби електричките, връща се към бензина

При водещи фирми в автомобилната индустрия намаляват продажбите на коли на батерии
17 апр 2024 22:48, Петър Бойчев
39
Европа разлюби електричките, връща се към бензина
Снимка БГНЕС

Европа се "завръща към бензина". С подобен призив анализатори в Европа очертават забавянето в търсенето на нови електромобили. Пример за това са продажбите на електромобилите на Volkswagen, които са червен сигнал за автомобилната индустрия.

Продажбите на електрически превозни средства на Volkswagen са намалели с близо 25% в Европа. Това се случва при забележимо преминаване към бензинови автомобили на фона на намаляващия интерес към моделите, работещи с батерии, се казва в доклада на компанията, цитиран от Yahoo Finance и Telegraph.

Там е записано още, че спадът, наблюдаван през първото тримесечие на годината, се дължи на повишената инфлация и ескалиращите разходи за енергия, които охладиха ентусиазма на потребителите за електрически автомобили.

В световен мащаб Volkswagen, който също притежава марки като Audi, Skoda и Porsche, отбеляза спад от 3% в продажбите на електрически превозни средства. Това са общо 136 400 единици електромобили. За разлика от тях, продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене са се увеличили с 4%, доближавайки два милиона бройки.

Причината за спада в търсенето на електрически превозни средства идва след като правителствата в Европа намаляват субсидиите и смекчават амбициозните цели за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите автомобили.

В Обединеното кралство министър-председателят Риши Сунак отложи забраната за продажби на нови бензинови и дизелови двигатели от 2030 г. до 2035 г. и премахна стимулите за закупуване на нови електромобили миналата година.

Въпреки силното присъствие на Volkswagen на британския пазар с модели като Audi e-Tron и Volkswagen ID, търсенето на бензинови автомобили расте по-бързо от това на електрическите им конкуренти.

В ЕС продължават дискусии за промяна на забраните за автомобили с изкопаеми горива, за да се разрешат синтетичните горива. Краят на субсидиите за EV в Германия, съчетан с паузата на ЕС за целите за емисии, значително повлия на продажбите на Volkswagen. Освен това конкуренцията се засилва с навлизането на пазара на по-евтини, подкрепени със субсидии китайски електромобили.

"Нашето диверсифицирано продуктово портфолио ни дава необходимата гъвкавост, за да компенсираме колебанията в търсенето в определени сегменти - както в момента е случаят с изцяло електрическите превозни средства - в други", каза Хилдегард Вортман, член на изпълнителния борд на Volkswagen.

Матиас Шмид, основател на Schmidt Automotive Research, заяви, че Volkswagen е бил засегнат от намаляването на субсидиите за продажбите на електромобили в Германия. ЕС също така замрази целите за емисиите за автомобилните паркове, спъвайки продажбите.

Mercedes-Benz също отчете спад от 8% в продажбите на електромобили, обвинявайки "внезапния край на данъчните стимули" в Германия и постепенното спиране на популярен електрически модел от марката Smart.

Продажбите на електромобили на Volkswagen също са подложени на натиск, тъй като европейските производители на автомобили са изправени пред нарастваща конкуренция от притока на нови електрически автомобили, произведени в Китай. Марки като BYD предлагат автомобили, захранвани с батерии, на по-ниска цена спрямо западните конкуренти.

ЕС започна разследване на субсидиите, предлагани на китайски производители на автомобили от Пекин. Експерти от германския институт Кил изчисляват, че само BYD е получил повече от 3,4 млрд. евро (2,9 млрд. британски лири) субсидии през последните години, съобщи агенция Bloomberg.

Въпреки това, докато продажбите на електрически автомобили в Европа спаднаха рязко, те се покачват с почти 91% в Китай, добавят от Volkswagen. Хилдегард Вортман, член на изпълнителния съвет на Volkswagen, каза: "Нашето диверсифицирано продуктово портфолио ни дава необходимата гъвкавост, за да компенсираме колебанията в търсенето в определени сегменти - както в момента е случаят с изцяло електрическите превозни средства", обясни експертът.

Понижението в продажбите на Volkswagen следва тренда за рязък спад в доставките на Tesla, водещият производител на електрически автомобили на Запад. Миналата седмица бизнесът на Илон Мъск отчете спад на продажбите с 8% през първото тримесечие.

Не всички компании изпитват затруднения: BMW заяви в сряда, че продажбите му на електромобили са се увеличили с 28 процента през трите месеца до март. Доставките на захранваните от батерии модели като i4, iX1 и i7 скочиха с 41 процента през разглеждания период, пише дир.

Много производители на автомобили обаче отложиха плановете си за пускане на нови електрически автомобили на фона на доказателствата, че ентусиазмът на шофьорите към тях намалява.

Bentley, британският производител на автомобили, собственост на Volkswagen, отложи плановете си да пусне първия си електрически автомобил до 2026 г. Марката суперколи Lamborghini, която също е собственост на германския автомобилен гигант, няма да започне да продава изцяло електрически модел до 2028 г.

Stellantis, автомобилният гигант, който притежава марките коли като Peugeot, Vauxhall, Maserati, Citroen и други, заяви, че ще удължи производството на своя бензинов Fiat Panda до 2030 г. Производителят планира да смени своя най-продаван градски автомобил на изцяло електрически до 2027 г.

Други производители на автомобили се отказаха от плановете си за разширяване. Ford забави производството на два нови електрически модела, докато Mercedes-Benz по-рано тази година се отказа от плановете гамата му да бъде изцяло електрическа до края на 2030 г.

По-рано този месец шефът на Mercedes-Benz Ола Келениус призова ЕС да намали митата върху електромобилите, които се внасят от Китай. Призивът идва по същото време, когато Европейската комисия обмисля дали да повиши вносните мита, докато Европа продължава да се бори с китайските субсидии.

Келениус каза, че повишената конкуренция ще "помогне на производителите на автомобили в Европа да произвеждат по-добри автомобили в дългосрочен план" и че правителственият протекционизъм "върви по грешен път".

Коментарът на Келениус е шамар за ЕС, който твърди, че Китай "изкривява" пазара на електромобили. Припомняме, че председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен още през септември заяви, че "глобалният пазар е наводнен с евтини китайски коли".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Стига с тая мантра за скъпата енергия, в Испания за миналата година ..." - Айде да си примпомним, как Испания се наложи, да спре да изкупува тока на всичките смукачи по системата, дето имаха по 1 млн. евро от проекти и се надяваха, да ги избият двойно, когато вовеки им се купуваще тока!
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Германец 9 - Пробелмът е, че западните икономики н е са отчитали такива финансови загуби от ВСВ насам. И нямат изгледи, да се подобрят. Париж и Амстердам преди 20 години, нямат НИЩО ОБЩО с Париж и Амстердам днес. Ако ми кажеш, че това е ... ка му викахте младите ... СЪСТЕЙНАБЪЛ, то ще е забвано.
27
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До реалист - И това е, ако зареждаш от вкъщи. Ако няма как - ще зареждаш навън, но даже и бавните станции са вече по 36 стотинки. Бързите станции, дето в България я има една, я не, а като я има, я работи, я не, а па да иаш късмета да работи, нкяой друг се е вързал и дърпа половината скорот. Па ако е час пик, може и да почкаш и да зареждаш на 1/4 от "бързото". А дойде ли зимата, разходите за тока са ти с 40% нагоре автоматично за колата.
26
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Във втори клас, някъде 2002-а година, ми показвахте едни картники, как едно панелче 60 на 60 санта, топли цялата къщичка и всичко е гот (даже имаше и къдящо куминче на къщичката... хаха). и ни казвахте, че до 2007-*** в Българи щяло да е така вече. 2007-*** дойде, само мутри с квоти и точене на помощи. Било за 2015-а. 2015-та дойде - 2025-а ще е. 2020, казахме 2035, че даже и коли нямало да има на бенз. вийш ли! Дойде 2024-а ... към 2050-та ще е. Май-май ще е след 2-3 века.
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ми нали избори се задават, я...?!? Сега е момента да се продават обещания. И след изборите, ще запеят пак старата песен на нов глас...!
24
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Че много мимолетна се оказа тая лИбоФ!!!! Тя, Европа, ще се върне и към суверенните държави, и към бачкането, и към мира - малко време само й трябва да се очистят назначените от САЩ брюкселски зелки.
23
0
 
2
 
! Отговори
реалист преди 1 месец
Проблемът е че в Германия токът за бита струва около 45цента т.е. 90ст. А в България е 20ст. И докато в България зареждаш електромобил на половин цена от бензина то в Германия е двойно по-скъпо и като махнеш и 20-30к евро на кола субсидии и тя сметката не излиза. В България пък се субсидира цената на тока за бита. При тези цени на зелената енергия няма как да има сметка която да излезе.
22
2
 
3
 
! Отговори
Оня преди 1 месец
А съвсем случайно ръста на Тесла е двуцифрен резултат :):):)
21
1
 
4
 
! Отговори
123 преди 1 месец
Като всяко нещо, което се прави от политици, и не е резултат от естественото развитие на наука, техника и общество, и електричките са задънена улица. Сигурно ще им дойде времето, ама то не е сега
20
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На крива ракета космоса й виновен.... нито китайските електромобили,нито субсидиите им е проблема. Проблем е алчността на европейските производители! Продават електромобил на лизинг и в края на лизинга цената му е жълти стотинки!Да не говорим, че пробегът им е малък в сравнение с тесла.Ако китайците имаха добре развита дистрибуторска и сервизна мрежа бих си купил китайска електричка.
19
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Във въглищата е бъдещето!!!
18
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Стига с тая мантра за скъпата енергия, в Испания за миналата година не е надвишавала 100 кинта за мегават, а през голяма част от времето под 50, вечер и почивните дни около нулата.
17
4
 
4
 
! Отговори
ЕК преди 1 месец
Това е добре! Ще е обложим бензина с още по-висок акциз... А на природата - м'ната и!
16
2
 
8
 
! Отговори
Британски учЕн преди 1 месец
Taka им се пада на Фолксваген, побързаха да убият малките си модели Up и Fox направиха ъпите само електрически и сега Тойота и французите са лидери в продажбите на малки градски автомобили.
15
5
 
3
 
! Отговори
Да допълня... преди 1 месец
До Рамзан Кадиров 17 Сега ще се разпадне РФ.Путин си го изпроси.
14
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Имам електричка Рено с пробег с едно зареждане 120 км. макс.Излъгах се жестоко.Електричките са поредната световна глупост.Може би двуместни минита за града стават, но за извън градско не.Не знаеш дали ще стигнеш.Не си купувайте скъп яд.Експеримента няма да мине.
13
3
 
21
 
! Отговори
Плънч преди 1 месец
Безплатни станции вече няма. И субсидиите, които правеха покупката що-годе рентабилна, отпаднаха. И интересът тръгна към нулата. В Германия дилърите на коли бягат като дявол от тамян. Никой не им звъни дори за електричка. Но привържениците на тесла, които са нещо като секта и се събират в паркинга на Парадайс на многочасови опашки да чакат ред за станциите, са друга бира. Те надишани с автомобилни газове са много еко и с тези глави може дори за сайбъртрък да ги навие онзи илън.
12
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не, разлюби не е точният глагол. Европа се провали с електричките. Еесовските електрички никога няма да достигнат нивото на китайските електрички.
11
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Евреопейските и мириканскити илектрички са твърде надценени. Два-три пъти над реалните цени.
10
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На мен друго ми прави впечатление и то е че,който има достъп и на разположение,безплатен за него контакт,си купува електричка. Това е нещо като съвремен вариант на тубата с гориво напълнена от служебния автомобил.