Toyota казва "сбогом" на дизеловите коли в Европа

15% от продаваните автомобили са с дизелов двигател
6 мар 2018 17:15, Бойчо Попов
33
Toyota казва "сбогом" на дизеловите коли в Европа
снимка: Ройтерс

Японският автомобилен концерн Toyota ще прекрати продажбата на дизелови автомобили в Европа. Проектът за прекратяване на продажбите ще започне още през тази година, заяви Йохан ван Зил, президент на Toyota Motor Europe, в Женева, където през тази седмица започва автомобилният салон.

"Вече няма да разработваме нова дизелова технология за моторни превозни средства, в бъдеще ще се концентрираме над хибридите", добави той, цитиран от AFP.

През миналата година почти 15% от продаваните в Европа коли от марката са били с дизелов двигател, докато през 2012 г. са били 30 на сто. Оттогава продажбите на хибридните модели на японците са започнали да растат с бързи темпове.

С решението си японският производител реагира на дизеловата афера, която през 2015 г. бе започната от германския Volkswagen. Оттогава дизеловата технология се сблъсква с все по-силна критика – също и заради вредните емисии на азотен оксид. Това е сериозен удар по автомобилната индустрия, която прекара години наред, фокусирайки се върху разработването на дизелови двигатели, за да намали емисиите на въглероден диоксид.

Toyota от своя страна се смята за основен бенефициент от дизеловия скандал. Третият по продажби в глобален план концерн увеличи продажбите си в Европа през миналата година с 14%, докато автомобилният пазар като цяло нарасна с далеч по-скромните 3,4%.

Хибридите имат значителен дял за успеха: през 2017 г. Toyota увеличи продажбите на тези коли с 45% в Европа.

Междувременно редица големи градове, включително Париж, обявиха плановете си да забранят коли с дизелови двигатели, а през миналия месец Върховният германски административен съд проправи пътя на градовете в страната да забраняват движението по улиците на поне по-стари дизелови автомобили, за да подобрят качеството на въздуха.

  Още икономически новини четете в Investor.bg


33
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
6
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Американците го направиха тоя мръсен номер ,за да съботират европейската автомобилна индустрия
10
12
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Никой не може да ме накара да изоставя печката си
9
5
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Моето такси което карам е една Тойота Приус хибрид. Колата не моя, аз съм назначен. Не знам какво им харесват на тези коли. Истински дървена, тромава и без никаква динамика и удоволствие от шофиране. Средния разход никога не пада под 6,7 на 100. А пък му дават да гори няколко литра.
8
3
 
28
 
! Отговори
Факт преди 1 година
До Анонимен
В съвременното дизелово гориво сяра НЯМА!!Ако в българското има,това не е стандарт.
Проблемът е в азотните окиси,които обаче могат да се неутрализират.
7
10
 
30
 
! Отговори
.. преди 1 година
Освен всичко казано до тук... дизела има и финни прахови частици. Това, че не ги виждате не значи че ги няма.
Съвсем друга тема е канцерогенност и т.н.
У нас... бай Ганьо всичко си знае и приема дизела за супер тънкана и като махне филтрите излита на кръстовището. Как да му обясниш, че това го дишат децата му...
Най-лошото е, че всички дизели, които ще бъдат изхвърлени от западняците ще дойдат при нас :( тежко ни.
6
3
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А като спрат дизеловите и всички минат на бензинови коли, какво ще правят с наднормените нива на въглероден двуокис? Тогава ще забранят бензиновите коли ли?
5
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Принципно около 40% от замърсяванията в Европа са заради колите, но останалите 60% са от други източници. Какво като спрем дизеловите коли и замърсяването с азотен диоксид падне от 2 пъти над нормите, на 1,8 пъти над нормите? Бензиновите коли също замърсяват с азотен диоксид. Дизеловите коли по Евро 6 замърсяват 1,4 пъти повече от бензиновите с NO2, т.е. като минат от дизел на бензин, замърсяването няма да намалее много.
4
6
 
28
 
! Отговори
Мда преди 1 година
Грешните решения в Европа вървят едно след друго!Като се почне с "бежанците" и се свърши с дизелите!Ами какво пречи в градовете да се пускат само хибридни дизели?Дизеловия хибрид ще харчи много по-малко гориво извън града,а в него ще се кара само на ток!Обаче явно това просто нещо не може да се проумее-всички малко по-мощни генератори за ток са дизели!Ами не е случайно!Опитват се да ни убедят,че бензинов двигател с 30-40% по-висок разход е по-екологичен!Като колите в САЩ-15/100 разход,ама еко...
3
8
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дизелите замърсяват и със сяра, която в атмосферата се свързва с кислорода и се превръща в серен диоксид. Азотен диоксид плюс серен диоксид = киселинен дъжд. Реално нивата не са толкова високи, че да го усещаме директно, но в дългосрочен аспект киселинноста на почвата се покачва.

Според мен всички дизели трябва да се карат с катализаторите с. В България много хора обаче ги махат щото са скъпи... А най-голямото замърсяване е от големи дизелови машини като автобуси, камиони и тн.
2
14
 
26
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Реално бензинвоите коли замърсяват повече с CO2, a дизеловите повече с NO2, но нивата на замърсяване са много ниски и не си заслужава да се забраняват. Проблемът е да се намери компромис между изискванията и цената за изпълнение на тези изисквания. VW и другите затова манипулираха софтуера - изискванията станаха прекалено високи. Все пак според мен е по-добре с дизелови двигатели, а не с бензинови, а най-добре е и с двата вида без забрани. В България няма наднормено замърсяване заради колите.
1
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много добре! Като гледам казва сбогом и на gender дизайна :) Умна и далновидна политика!