Как се провалиха Volkswagen и Deutsche Bank?

Алчността и скандалите причиниха дълбоки кризи в концерните
13 апр 2018 09:40, Бойчо Попов
16
Как се провалиха Volkswagen и Deutsche Bank?
снимка: Ройтерс

Германската икономика рядко има толкова богата на събития седмица. Първо най-голямата банка в страната обяви от днес за утре, че ще смени главния си изпълнителен директор. След това я последва и най-големият автомобилопроизводител с идентично съобщение и действие.

Volkswagen и Deutsche Bank можеха да са гордостта на германската икономика. Едната компания е най-голямата индустриална група в страната, а другата е най-важната германска финансова институция. Но алчността, юридическите нарушения и скандалите вкараха автомобилния производител от Волфсбург и банката от Франкфурт в тежки кризи. В отговор двете компании обещаха всеобхватна промяна на културата и морално обновление. Резултатът е отрезвяващ: обещанията и реалността са два отделни свята, а така лелеяната промяна в културата се превърна просто в безсмислен шифър.

Значителна отговорност за несполуката носят бившите вече главни изпълнителни директори Матиас Мюлер (Volkswagen) и Джон Краян (Deutsche Bank), които нито насърчаваха последователно културната промяна, нито я желаеха. Изпълнителен директор, който сравнява искането за ограничаване на заплатите за милиони евро на мениджърите с методи от ГДР, олицетворява също толкова малко новата и по-добра култура, както и главен изпълнителен директор, който одобрява бонуси за милиарди евро въпреки корпоративната годишна загуба.

Недобрите корпоративни култури на Volkswagen и Deutsche Bank  си проличаха ясно и тези дни от начина, по който падналите герои Мюлер и Краян бяха уволнени. Борбите за власт, интригите и доносите превърнаха изненадващите замени на мениджърите в недостойна и ужасяваща постановка, която значително вреди на репутацията на двете компании.

Но добрата култура, доброто отношение и добрият климат са за служителите не по-малко важни от една достойна заплата. Компании, които само говорят за интеграция, доверие и откритост, но не правят нищо по темата, губят лесно талантите си. Ето защо Volkswagen и Deutsche Bank няма да сбъркат, ако погледнат сериозно към промяната на корпоративната си култура. 

Още подобни коментари четете в Investor.bg


16
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
За корпорация е трудно да се говори, дори и най-добрите CEO's нямат поглед върху всичко това. Сруктури подобни на стоножка, дори една корперация с една концерна марка като баварците мина през 10 годишно саниране заради покупката на една единствена като Роувър и още ги боли. Това са думите на стари синдикати по чиито кресла в офиса още мухал се намира.
13
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Провалиха звучи някак не на място, защото корпоративни структури да регулираш и компримираш, е сравняемо с това да чакаш от земята нещо уж да расте, но без да си посял и зрънце. Това в момента което правят, специалисти го наричат корпоративно саниране и оздравяване. Старо без, и "rein" с новото. До голяма степен е и политика, която определя новата линия, и докато някоi се усетят, playerite вече карат по нова релса
12
2
 
13
 
! Отговори
pipo преди 6 дни
Толкова писане, а нищо не разбрах накрая к'во шъ праат!
11
1
 
19
 
! Отговори
Бойко преди 6 дни
Статия-пълнеж. Никаква конкретика. Само плява.
10
3
 
9
 
! Отговори
Капитализма ще... преди 6 дни
мухляса!Не като мушмула благородно да загние(имаше такъв виц).Защо:
На хората е присъщо да се корумпират и да не им пука за честта и честността.
Свърши времето на убийството на социализма-тогава се откриха нови пазари за новите(с 5 годишен период на разпад) и старите автомобили.Сега страшна е оста Русия(енергоносители,оръжие),Китай(производство на границата на печалбата),Индия(населението на ЕС).
Германия започва да се хлъзга надолу.
А ниските US лихви ще довършат ЕС и банковата система!
Война?
9
3
 
5
 
! Отговори
69 преди 6 дни
"Как се провалиха" или "Как ГИ провалиха"? А за връзката между Брекзит, атаките срещу Фолксваген, атаките срещу дизела, бежанците в кавички? Германия е сърцето на ЕС, но ЕС е и спирачка за Германия. Помислете си, преди да четете написаните статии :)
8
2
 
10
 
! Отговори
Експерт преди 6 дни
Това срещу VW и DB си беше добре координирана атака от братята за океана.
7
2
 
4
 
! Отговори
@ преди 6 дни
Путин е виновен .
6
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Важното е работника в Германия да е добре, да му е пълен хладилника, къщата да му като по конец, колата нова и качествена, а концерните и банките кучета ги яли
5
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Фолксваген чупят рекорди по продажби след Дизелгейт, така че не знам за какъв провал говорите...
Всичко беше рекет от САЩ към Германия, за никого не е тайна, че дизелите замърсяват и дизелите на нито една компания не могат да покрият новите стандарти, неслучайно вече е тенденция голяма част от компаниите да се отказват от производството на дизелови автомобили!
Ако Фолксваген, при целият си научен капацитет, не може да създаде чист дизелов двигател, то никой не може...всичко е за пари!
4
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Нещастници. Алахакбарците им разказаха играта на собствен терен.
3
2
 
19
 
! Отговори
И Сименс преди 6 дни
Не забравайте и Сименс, блестящия символ на корпоративна корупция, сиви практики и извиване на ръце на цели държави
2
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Аз работя в Германия от вече 15+ години, в момента за компания с общо над 8000 служителя и няколко милиярда оборот.

Мнението ми е, че немската икономика се държи изключително на ниската йерархия във фирмите - професионалисти и отборни играчи с малко изключения. От там нагоре работата започва да смърде невероятно - дори мениджърите на средно ниво рядко са адекватни, да не говорим за по-нагоре. Освен това по някаква причина напоследъл масово назначават индийци за СЕО-та
1
0
 
15
 
! Отговори
123 преди 6 дни
Абе защо ни занимвате с глупости. Истината е, че волквагин искаха да са номер 1 в света и затова бяха готови на всичко. Фалшификациите на емисиите са само част от хубостите. Дойче *** същата работа. А на служителите им пука от каквито и да било глупости. Налии си взимат заплатките. а иначе в България на това му викаме ГГЗ.