2 млн. родни шофьори ще ползват "бонус", 18 хил. джигити "малус"

До 30% от водачите ще станат по-внимателни, смятат застрахователи
26 ное 2018 07:00, Златко Желев
144
2 млн. родни шофьори ще ползват "бонус", 18 хил. джигити "малус"
Снимка: Reuters

Завишение от 400% и цена от около 1200 лв. при настоящите условия за задължителната застраховка "Гражданска отговорност" ще плащат само 0,6% от собствениците на коли, или близо 18 хил. души. Това показват разчетите на застрахователните компании и КФН за ефекта от въвеждане на системата "бонус-малус"”, с които "Труд" разполага.

Попадането в групата с най-голямо завишение на цената ще става след тежка катастрофа, довела до смърт, или след 8-9 по-леки нарушения на пътя.

78% от собствениците на автомобили, или около 2 млн. души, ще ползват бонус от полицата, тъй като са изрядни водачи.

Още по темата

Още първата година след въвеждане на системата "бонус-малус" те ще ползват отстъпка от 10%, а на втората година отстъпката им ще бъде 20%.

За да ползват максималния бонус от 25% обаче, ще трябва да шофират без нарушение в продължение на 7 години.

Разчетите показват, че 44% от собствениците, или близо 1 млн. души, ще достигнат до максималния бонус. Така при настоящи цени от около 300 лв., за "Гражданска отговорност" те ще плащат 225 лв.

Застраховката както и досега ще се сключва за всеки автомобил. Но при нарушение на пътя отрицателни точки и по-рисков клас ще се слагат както на колата, така и на собственика.

При въвеждане на системата "бонус-малус" може да се стигне до ситуация шофьорите, които направят катастрофа, да предпочетат да платят причинените от тях щети на другия автомобил, вместо да се повиши техният рисков клас като водачи и да нарасне цената на тяхната "Гражданска отговорност".

Например неспазване на дистанция и лек удар на колата отпред ще води до завишение на цената на полицата със 190%, ако се викне пътна полиция, попълни се протокол и щетата бъде платена от застрахователя. Освен това виновният шофьор ще плаща по-скъпа полица в продължение на 5 години. В този случай по-изгодно за виновния шофьор ще бъде да плати от джоба си за ударената броня и случаят въобще да не стига до застрахователя.

Въвеждането на системата "бонус-малус" по света е довело до намаляване на катастрофите и жертвите – с между 15% и 30% в различните държави.

В България ефектът може да е и по-голям, защото хората са чувствителни към цената на всяко нещо, за което плащат. Очаква се голяма част от лошите водачи да променят поведението си, за да не влошат досието си и да плащат по-скъпа "Гражданска отговорност".


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
131
0
 
0
 
! Отговори
Станулов преди 5 месеца
да изплащам издръжка на майката?
И всъщност, най-важното и най-несправедливото е, защо има стократна разлика в стъпките за увеличаване и намаляване на „Бонус” и „Малус”- облагодетелстваща застрахователните компании?
130
0
 
0
 
! Отговори
Станулов преди 5 месеца
о-интересно е какво се случва с приходите от застрахователна премия от ГО.
44.86% х 250% = 112.15% който, ще удвоят приходите застрахователните компании. И то само за три години. При една и съща, основна базова цена.
Искам всички да знаят, защо, как и кои/кой, реши да изземе 650 млн./год. и да ги даде на застрахователите, вместо да ги получи бюджета под формата на увеличени глоби?
Сега, ако аз си купя автомобил в който е извършено насилие, каква част от присъдата следва да излежа?
В случай, че в следствие на горното се роди дете, следва ли аз, като нов собственик да изплащам издръжка н
129
0
 
0
 
! Отговори
Станулов преди 5 месеца
Според КФН първата година 18% от шофьорите или 1/6 от тях ще получат „Малус”
През 2-рата година още толкова, като 18% от първогодишните ще повторят, а дялът на новоприетите в „клуб Малус” ще намалее до 14.76%.
През 3-тата година, дялът на новоприетите в „клуб Малус” ще достигне 12.1% .
Така, само за 3 години, почти половината от шофьорите или 44.86% ще са членове на „клуб Малус”. А, колко ще са на 5-та, 8-ма, 12-та година – колкото са необходими за изтриването на „Малус” точките.
128
0
 
1
 
! Отговори
az преди 5 месеца
Наредбата "Бонус-Малус", която ефективно и безапелационно прие да
тероризира и ограбва хората. Реално през 2020-2021 в София ще бъде пак
1990 г. Защо ли, вижте отдолу копираното от наредбата, в сайта на КФС:-"Превишаване
на ограничението на скоростта в населено място с 10–30 км/ч (чл. 182,
ал. 1, т. 1-3 ЗДвП) - 3", т.е. за 10км до 30 км над лимита превишение получавате 3 малус
точки и следващата година застраховката ще бъде 77% по-скъпа. Това си е война на хората с пари и власт среюу наро
127
0
 
1
 
! Отговори
Anonimen преди 5 месеца
Всичко е с цел да оборит на хората парите не се наядоха...
126
0
 
3
 
! Отговори
Ти да видиш... преди 5 месеца
Значи само 18 000 са нарушители. Че ние сме си били О.К.За какво е този вой тогава ? Ааа, да захраним застрахователите. Че те не могат ли сами да си определят цените според пазара.Държавата няма работа в ценообразуването.
125
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До ГО=КРАЖБА

4 милиона МПС-та по 300 лв. = 1 200 000 000 лв., делено на 365 дни = 3 287 000 лв НА ДЕН. За какви обезщетения и щети ми говорят на стойност 3,2 МИЛИОНА НА ДЕН?

МАФИЯ!!
124
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Искам да се откажа от всякакви бъдещи претенции към всички участници в движението, ако трябва и при нотариус ще го подпиша. НЕ ЖЕЛАЯ ВИЕ ХОРА ДА ПЛАЩАТЕ ЗА ДА БЪДА АЗ "СПОКОЕН" . Това си е кражба и рекет.
123
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Какво е това чудо-задължителна застраховка? Как така лев инс, примерно ще ме глобяват? Какви се явяват те? Кой е собственика на тези фирми? Кой прибира паричките? Има си КАТ, има си глоби и санкции към държавата. Как така няма един държавен застраховател, а ме принуждават да давам една пенсия на тези фирми? Ами пенсионерите? Лишени и от достоен живот и от правото да имат кола- та то не са винетки, зони, прегледи, застраховки, данъци, екотакси...
122
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Лъжат, лъжат та се късат. Кой им вярва, че след две-три години 78% ще са в ниската(вече скъпа) категория? Думите не са ли записани в закона, са само лъжи, за да въведат системата за МАСОВИ застраховки на стойност 1200 лв.
121
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Има име на задължителната застраховка към частни фирми и лица - РЕКЕТ. Върнахме се към едни ужким забравени времена, на новите СИК и ВИС, кръстници и т.н. И не мога да разбера как така ще ме санкционират финансово едни частни фирми, при положение, че КАТ ме глобяват, отнемат ми се точки, и за капак ще трябва да платя и на частниците (картели) допълнително?
120
0
 
14
 
! Отговори
Изнервен преди 5 месеца
Призовавам ВСИЧКИ БЪЛГАРИ да излизаме на протестите и да защитаваме правата и свободите си.То НЕ бяха нови данъци.нови ГО. Бонус Малус .синя зона.зелена зона
Сваляне на номерата на мпс.за щяло и не щяло непосилни глоби.Подиграва не с обикновените и не равностойни хора.АМАН ОТ БОЙКО И КОМПАНИЯ .ПРОТЕСТИ ДО ДУПКА .
119
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ами на практика ГО е като здравната вноска ползваш не ползваш плащаш, като идеш на доктор пак, в болница пак.Аз си плаща ГО вече 20 години , нямам пътно произшествие - къде отиват парите ми искам да знам, освен в джоба на дебелите и важни чичковци и дедовци.
118
0
 
9
 
! Отговори
Изнервен преди 5 месеца
Аз не мога да разбера защо ГО трябва да е задължителна .ТОВА ТРЯБВА да отпадне .То утре може да искат да си застраховаме живота .къщата кучето котката и т.н.да стане задължително.Е за това -ОСТАВКА НА ВСИЧКИ АМАН ОТ РЕКЕТЪОРИ.
117
1
 
6
 
! Отговори
джендър преди 5 месеца
До Анонимен
ОСТАВКА !!! валери в гроба
116
0
 
7
 
! Отговори
Пуй Куй преди 5 месеца
До домби

Ново 20. Анархия. И ченгетата кълват на 20 лева.
115
0
 
9
 
! Отговори
ГО=КРАЖБА преди 5 месеца
4 милиона МПС-та по 300 лв. = 1 200 000 000 лв., делено на 365 дни = 3 287 000 лв НА ДЕН. За какви обезщетения и щети ми говорят на стойност 3,2 МИЛИОНА НА ДЕН?
114
0
 
11
 
! Отговори
К Дяков преди 5 месеца
Българските корифеи от Министерство на финансите се опитват да оправдаят тежестите от нарущения върху автомобила с аргумента, че недобросъвестния водач можел да прехвърли возилото на някой друг и пак да си го кара. Поради това смятат за редно, всички добросъвестни шофьори да бъдат вкарани в категорията "виновен по презумпция" и да понесат неудобствата от предлаганата "малус" схема. Господа законотворци, направете си закона така, че виновните, а не добросъвестните да носят последствията.
113
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ако група водачи на МПС не спазват закона за движение по пътищата, задължение на регулаторния орган КАТ и съдебната с-ма е да санкционира нарушителите. Няма нужда от лобистки с-ми бонус-маулс. Ако на застрахователите риска гражданска отговорност им се вижда голям, да ходят да садят картофи на село.
112
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Задължение на държавата в лицето на законодателната, изпълнителната и съдебната власт е да защитава интересите на своите граждани. При положение, че тези три власти създават предпоставка чрез задължителния характер на гражданската отговорност, българските граждани да бъдат рекетирани от застрахователните компании, и лобират със своите действия и бездействия в полза на застрахователния бизнес, това е знак, че системата трябва да бъде сменена.