Автомобилен шеф прогнозира: Идва хаос в индустрията

Не всички автомобилни компании ще оцелеят
10 апр 2019 20:00, Красимир Ангелов
10
Автомобилен шеф прогнозира: Идва хаос в индустрията
Снимка: Reuters

Шефът на PSA Карлош Тавареш е една от най-важните фигури в автомобилната индустрия, тъй като контролира популярни марки като Peugeot, Citroen, а от известно време и Opel, която френският концерн купи от GM. Пред списание Autocar Тавареш прогнозира хаос в индустрията в следващите поне 10 години. Той говори и по други интересни теми, по които в последно време компанията му излъчва смесени сигнали.

"Не си търсим партньори", беше категоричен Тавареш в отговора си на въпроса дали PSA се готви за съюз с някой от конкурентите си. "Изкарваме достатъчно пари, за да си позволим бъдещето на компанията, което преследваме. Но ако се появи подобна възможност, естествено, че ще я обмислим", посочи той.

Тавареш не пожела да коментира конкретни имена, както и информацията, че от FCA са отхвърлили офертата на PSA за сливане заради липса на свежи финансови средства, с които да се финансира сделката.

"До 2030 година в автомобилната индустрия ще цари хаос", уверен е той.  "Условията ще станат много трудни и не всички автомобилни компании ще оцелеят, както и не всички ще успеят да постигнат успехи с производството на електромобили. Това е много вълнуващо, той като конкуренцията ще е много оспорвана и ще отсее успелите от всички останали. Това ще създаде възможности за сделки – сливания или поглъщания", посочи автомобилния шеф.

Тавареш определи като единствената слабост в момента представянето на PSA и DS в Китай, където продажбите на френския гигант спадат сериозно в последните години.

"Факт е, че смесените предприятия, в които трябва да участваме, за да присъстваме на китайския пазар, не работят.  Тези смесени компании осигуряват бавни решения за пазар, който се развива и променя много бързо", категоричен е Тавареш.

След това обаче шефът на PSA предпочита да премине на друга тема, която е по-важна за европейците – съдбата на дизелите.

"В момента дизелите заемат 35% от продажбите в Европа, като спадът в сравнение с миналата година е 8%", обяснява той. "В Германия има едно пробуждане спрямо дизелите, с по-малко емоция. Вместо да се налага догматична нулева толерантност спрямо дизелите, колите, отговарящи на Euro 6, могат успешно да заменят старите дизели. Това е прагматичен подход", посочи в заключение Тавареш.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
До 1 преди 1 месец
Много лъжеш, я дай вина за справка!
7
0
 
0
 
! Отговори
Тавариш Ленин преди 1 месец
Тавариш Карлос да си купи Москвича от по-долу и да не разсъждава.
6
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Москвича е супер.Електроника нет,манивели 5 и проблеми нет.За Москвич,един немец в Швабско даде 20 000 евро.
5
6
 
26
 
! Отговори
Щерю преди 1 месец
Накрая само абсолютният авто шедьовър - Москвич 412 ще беснее по земните пътища и ще вдъхновява влюбените...
4
13
 
17
 
! Отговори
40015 преди 1 месец
Къде Тавариш е стъпил, никой не е прокопсал.
3
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И другаря Тодор Живков като възкръсне и комунизма ще победи капитализма
2
5
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Като започнат повече и по-чести проблеми с електрическите автомобили, скоро всички ще разберат, че това е индустрия за правене на пари обвита с илюзии. От поне 50 години все нещо принципно се подобрява в колите и те стават все по-скъпи и с по-малък живот. Явно консуматорския подход във всичко е достигнал своя връх и ще има огромен срив в световните индустрии.
1
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Като почнат да правят качествени автомобили ще се оправят.Все още разчитат на лъскава визия и ниско качество.При това не просто ниско качество а понякога и откровен.......И не разбраха,че нито многото калпава електроника ,нито ниските цени спрямо конкуренцията са нещо добро.Имам познати-купиха нова баничарка за бизнесът.Пежо.Седалките се разпраха след 1 год.Тая на шофьора откровено се разпада мисля че последният път я бяха подпряли с дъска и вързали в въже за да се приберат до сервизът в СФ.