Новите коли замърсяват повече от старите?

Проучване показва, че въглеродните емисии са по-големи
28 фев 2020 17:45, Нели Христова
30
Новите коли замърсяват повече от старите?
Снимки: БГНЕС

Ново проучване показва, че новите автомобили далеч не са по-екологични от старите. Според потребителската група Which? те произвеждат повече въглероден двуокис, отколкото старите модели.

Новите автомобили по принцип отговарят на последните стандарти на допустимите нива на емисии на вредни газове, но голямото увеличение на търсенето на по-големи, по-тежки модели означава, че се увеличават емисиите на тези газове, твърди изследването, цитирано то БНР.

Лиса Барбър, редактор на списанието на Which?, заявява за „Гардиън“, че е шокиращо, че тестовете са показали увеличение на нивото на въглероден двуокис от последните модели, продавани на британските клиенти.

Майк Хоус, изпълнителен директор на Дружеството на производителите и търговците на автомобили обаче заяви, че „не може да коментира резултатите от неофициални тестове, проведени от търговски организации, които използват неясни технологии“.

Дъг Пар, учен от „Грийнпийс“, пък каза, че данните показват, че правителството трябва да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили още през 2030 години – 5 години по-рано от планираното, и че не може да се разчита само на добрата воля на индустрията да намали емисиите на вредни газове.


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
А с какво ще произвеждат електричеството за батериите?
28
17
 
1
 
! Отговори
Чалгарин дудаев преди 1 месец
НА КОЙ НЕ МУ Е ЯСНО ЧЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛА Е НАЙ ЧИСТ.....НА ТЕЗИ КОИТО ПРОДАВАТ ПЕТРОЛ....БАТЕРИИТЕ ЩЕ СТАВАТ ВСЕ ПО ДОБРИ.
27
0
 
38
 
! Отговори
Аз преди 1 месец
Една разумна статия, когато автомобила е изправен, наистина, замърсява най малко, а най много се замърсява въздуха, заради поголовната сеч в горите ни, и обезлесяването им.
26
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Той трябва да наблегне масово на електро мобилните химично електрически щети!!! Електромобила е най мръсното изобретение
25
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
за Великобритания най-добре още от другия месеца да забранят дизелите и бензините и да яхват конете. Екологично, няма да има катастрофи, задръстванията ще изчезнат.
24
1
 
7
 
! Отговори
Anonimen преди 1 месец
А логиката с данъка
23
0
 
1
 
! Отговори
упс преди 1 месец
До Анонимен 17

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
22
0
 
8
 
! Отговори
Пепи преди 1 месец
До Анонимен

Посмали малко разхода.При 90 може и да ти дава 4 на сто.Ама при 120 километра в час - по GPS , няма как да ти дава пак толкова.По вероятно е да си към 6 6.5 литра на сто.
21
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Въглерода е най -разпространения елемент във вселената
20
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бензиновите отделят доста повече въглероден двуокис от дизеловите. Преди наблягаха на дизеловите, а сега на бензиновите. Много ясно, че сегашните коли ще потделят повече въглероден двуокис.
19
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От опит да ви споделя че 12-годишния дизел Е3 при 90-120км/ч даваше разход 4,5-4,7л/100
Е6 дизел с 420кг и 40к.с. повече харчи4,3-4,5л/100 .
На градско по-старата и малка кола спестява 0,3-0,4л/100
18
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Загубих всякакъв интерес след като прочетох че предлага да се забрани продажбата на дизел/бензин още 2030г. От статията наднича продуктово позициониране.
17
5
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Откога въглеродния двуокис ( CO2 ) се води замърсяване и "вреден газ"?

Значи аз като дишам - замърсявам с вредни газове. По-лошо: кравата като диша, замърсява с вредни газове? Дай да изтепаме всички крави и да рупаме трева? Ама проблем - тревата за да расте иска CO2? Чакай, тревата се хвани с "вреден газ"? ОМГ, ОМГ... Ся вреден ли е, не е ли вреден, замърсява ли, не замърсява ли?

Боже мили, учете химия, не бъдете Грета!
16
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вярно е, че новите коли са силни замърсители. 1,за да се произведе цялата машина, има огромен разход на енергия за суровини и превози. 2,тестовете за газовете в последните години бяха фалшифицирани, за което май повечето автомобилни гиганти плащат огромни глоби. 3,когато се хвърли стара кола, разходите покрай нея, енергията и замърсяването би трябвало също да се отчитат като част от производството, както при отпадъците от ядрено гориво. 4, новите коли минават повече км., а са и по-тежки и рушащи
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 10 ти,
Не се разбра, а въглеродните емисии потвърждават ли писаното в статията.
14
13
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Доста некоректно сравнение. Все едно сравняват ябълки с круши. Примерно кога е по-замърсяващо, когато с по-тежкият и по-голям нов автомобил направиш 1 курс, за да закараш нещо или когато с по-лекият и малък стар автомобил направиш 2 курса, за да свършиш същата работа?
13
1
 
3
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 1 месец
До 12

Същия е, много е aбeн
12
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен

Мухаха, следващия облъчен. Или пък може би пак N2?
11
24
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Наистина карбуратора е най добрата система за ДВГ. Руските коли затова ги правеха само с карбуратор и затова още си вървят и нищо не замърсяват. А западните трошки с директното впръскване се разпадат веднага след като им изтече гаранцията. И много мърсят въздуха.
Едно време в България всички караха качествени руски бензинови коли и въздуха беше чист. От както започнахме да караме западни трошки въздуха се замърси и в градовете не се диша.
10
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 6

Това определено не е особено вярно! Един автомобил Евро2 съпоставим с моя Евро6 тежи около 1100 кг, а моя е над 1600. Разхода е почти еднакъв, кс са 100% отгоре