Ценова война на Tesla в Китай, колите им с 50% по-евтини от тези в САЩ и Европа

Очаква се автомобилната индустрия в Китай да се консолидира
28 мар 2023 20:13, Анисия Иванова
32
Ценова война на Tesla в Китай, колите им с 50% по-евтини от тези в САЩ и Европа
Снимка: БГНЕС/EPA

Tesla Inc. започна ценова война в Китай, която е на път да промени облика на най-големия автомобилен пазар в света, тъй като големите отстъпки заплашват да извадят от бизнеса някои автомобилни производители.

През октомври производителят на електромобили на Илон Мъск - основен играч в хиперконкурентния Китай - намали цените на моделите, произвеждани в огромния му завод в покрайнините на Шанхай. Въпросите се изостриха през януари с още едно намаление, в резултат на което автомобилите на Tesla, произведени на място, бяха с до 14% по-евтини от миналата година, а в някои случаи - с почти 50% по-евтини, отколкото в САЩ и Европа.

Тези действия оставиха на конкурентите им малко възможности, освен да последват примера им. Сред тях бяха местни производители на електромобили като Xpeng Inc. и Nio Inc., както и водещи международни марки като Volkswagen AG и Mercedes-Benz Group AG, които предложиха отстъпки до 70 000 юана (10 000 долара). Началната цена на електрическия SUV Mach-E на Ford Motor Co. е 209 900 юана, което е с около една трета по-евтино, отколкото в САЩ.

"Tesla създаде хаос за останалата част от пазара", каза Йохен Зиберт, управляващ директор на JSC Automotive, консултантска компания с офиси в Шанхай и Щутгарт.
 
Поне още 30 автомобилни производители са намалили цените, според изчисления на Bloomberg News и местни медии.

Китайската асоциация на автомобилните производители призова за прекратяване на ценовата война в сряда, като заяви, че тя не е дългосрочно решение на проблема със забавянето на продажбите и натрупването на запаси. Индустрията трябва да се "върне към нормална работа", за да се гарантира здравословното ѝ развитие, заяви органът.

Китайските държавни медии също се намесиха, като през изминалата седмица коментираха, че не е редно регионалните правителства да предлагат субсидии за автомобили, произведени на местно ниво. В един от примерите провинция Хубей и подкрепяният от държавата автомобилен производител Dongfeng Motor Group Co. понижиха цените на моделите Citroen C6 с цели 90 000 юана - или почти 40%.  

Намаленията идват на фона на труден период за автомобилния сектор в Китай. Потребителските разходи бяха силно намалени от дългогодишните ограничения заради Covid в страната, а продажбите бяха засегнати и от премахването на държавните субсидии за закупуване на електрически превозни средства в края на миналата година. Прекъсванията във веригата на доставки също навредиха на автомобилната индустрия в световен мащаб.

Дори и при тези предизвикателства и по-бавната икономика продажбите на дребно на нови енергийни превозни средства - включително напълно електрически и хибридни превозни средства, включени в електрическата мрежа - почти се удвоиха и достигнаха 5,67 милиона в Китай през миналата година. На местния гигант BYD Co. се падат около 30% от тях. През ноември Tesla достави рекордните над 100 000 електрически автомобила на месец от Шанхай.

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
9
 
4
 
! Отговори
ZLOSER преди 1 година
Истината е че традиционните автомобилни производители в арогантността си загубиха много време и сега ТЕСЛА буквално може да ги издуха от пазара. Скоро никой няма да помни имената на ДВГ гигантите на 20 век
20
4
 
9
 
! Отговори
Да допълня... преди 1 година
И качеството е на 50 %.
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Мъск ПРИТЕЖАВА ЕДВА 13 % ОТ КОМПАНИЯТА" - Нищо не са за индивид ...
18
9
 
3
 
! Отговори
До 15 преди 1 година
Тесла НИКОГА няма да загуби репутацията си знаеш ли защо? Защото я момента държи рекорда за ускорение. Проумяваш ли, УСКОРЕНИЕ, не го държи Ферари или Бугати или друга супер спортна марка, а Тесла.
17
1
 
2
 
! Отговори
До 17 преди 1 година
Те и Стив Джобс така го изритаха от Апъл, обаче гениат си е гений и той съумя да си върне контролния пакет и да спаси компанията, която беше докарана до фалит от акционерите.
16
0
 
6
 
! Отговори
Уйо преди 1 година
Де ги тея коли у нас бря ?!
15
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всеки който е платил и стотинка повече, преди или след дъмпинга е в правото си да съди наркомана, иначе той със сигурност ще компенсира с по-високи цени за еврогейците а мамеше шараните как като имало завод в ЕС цените щели да паднат...
14
1
 
6
 
! Отговори
До онова ХАХО-ХИХИ преди 1 година
Да се изтъпаниш да оценяваш кола по това, че си я загледал отблизо, говори за сериозен дефицит! И понеже няма да разбереш, какъв, ще ти го напиша: Умствен!! Умствен дефицит притежаваш!!
13
9
 
6
 
! Отговори
Мухаха преди 1 година
"Собственика" на Тесла - Мъск ПРИТЕЖАВА ЕДВА 13 % ОТ КОМПАНИЯТА... ФАКТ. Той и от Туитър притежава около 9 / ДЕВЕТ / процента... за сега има в Спейс Екс към 47 % . Навсяктде е CEO - Изпълнителен директор и е на този пост по милоста на останалите съсобственици. В момента в който те решат че Мъск е ненужен или не си изпълнява обещанията и "Великия" ще получи шут в гъ** . А е на този пост щото е приказлив, нарцистичен и обича публичните изяви ... за разлика от останалите инвеститори.............
12
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Намаляват цената с 30-50% и пак са на печалба. Същото е и с кашкавала и сиренето в България.
11
13
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С други думи евтиното руско гориво в Китай създаде прецедента европейски и американски производители да изритат с евтин китайски труд местните производители от пазара. На западняка не можеш му счупи хатъра. Отдавна се знае, че европейци (а напоследък и американци) изкупиха половината заводи в Китай, а евтинджос руското гориво и евтинджос китайска работна ръка ги правят още по-силни и стабилни на пазара.
10
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Електрическите автомобили са удобни за мегаполиси. Многобройни зарядни станции, сравнително кратки маршрути, интензивен трафик, големи търговски центрове. Особено в по-топлия пояс. В Европа има малко подобни условия.
9
15
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Падне ли САЩ пада и Китай Си Дзи Пин го знае много добре и затова е сдържан в партизанската война с Украйна.
8
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нека си се карат Китай и САЩ и да ни оставят в Европа да си караме немското. А Мъск евала му. Трябва да имаш големи топки или здрав гръб за да се репчиш на всички техногиганти в света. Не е само за колите, а и другите му бизнеси са с дразнещ маркетинг. Дано не го освиткат.
7
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най-големите шарани са в Западна Европа, това се знае отдавна, може да им продаваш на каквато цена решиш. Това Мъск го знае много добре. Но и това ще е до някое време...Парите свършват.
6
5
 
25
 
! Отговори
Реално преди 1 година
Паднаха продажбите на Тесла, и няма друг избор. Намалиха и производството в Китай, защото няма търсене на месния пазар. На практика всичко китайско, което е повече от 15 000 долара е по-хубаво от теслата, и им е слаба конкуренция заради високата цена. Ако не знаете, от около два месеца китаец управлява ЦЯЛАТА Тесла (и в САЩ, и в Китай), лично назначен от Мъск, който загуби интерес за колите, и се занимава основно с космическите творения...
5
4
 
4
 
! Отговори
Мушкат Стоянчов преди 1 година
ИлАн ги оца всинца ,няма лабаво!
4
21
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Европа е доминанта, като решат ще насъскат творението си САЩ срещу Чайна, нема да има долари за дръпнатите и проблема е решен :)))
3
2
 
15
 
! Отговори
Путин е виновен преди 1 година
Мъск е за Зеленска енергия ама гадните китайци правят май по-добри и по-евтини коли от неговата
2
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трудно ще пребори китайците Мъск, а и този негов дъмпинг как изобщо е позволен а и очевидно всеки който купува Тесла извън Китай го подпомага.