Auf wiedersehen: Заради електрическите коли любимият "Голф" остава в миналото

Mark 8 ще е последният произведен модел
4 апр 2023 19:00, Нели Христова
76
Auf wiedersehen: Заради електрическите коли любимият "Голф" остава в миналото
Снимка: БГНЕС

Наближава краят на пътешествието на любимия на поколения Volkswagen Golf. Автомобилната компанията заяви, че Mark 8 ще бъде последният, който ще бъде произведен.

Автомобилът, който е бестселър в Европа от десетилетия, ще претърпи актуализация "среден живот" през следващата година, но ще бъде последният модел с двигател с вътрешно горене.

"Колата ще се произвежда до края на десетилетието. След това трябва да видим как се развива този сегмент. Ако светът се развие напълно различно от очакваното до 2026 или 2027 г., можем да разработим напълно ново превозно средство - но не мисля, че ще стане. Засега това не се очаква", обясни Томас Шефер, главен изпълнителен директор на автомобилите на VW.

Предполага се, че VW е взел решението, за да се съсредоточи върху производството на своите електрически автомобили, включително усилията за намаляване на цената им.

Golf, който беше пуснат на пазара през 1974 г., е най-продаваният автомобил в Европа през последните 14 години.

Говорейки пред Automobilwoche, немското търговско издание, Шефер обясни, че VW няма да се откаже изцяло от "емблематични имена като Golf, Tiguan и GTI, а ще ги пренесе в новата електрическа ера".

"По-специално с Golf - той трябва да отговаря на гените", допълни той, цитиран от The Times.

Така нареченият e-Golf, който VW произвеждаше за кратко, беше консервиран и заменен с ID.3.

Германският производител цели 80%  продажби на електрически коли в Европа и 55% в Северна Америка до 2030 г. Групата цели 50% продажби на електрически коли в световен мащаб още от дотогава.

VW трябва да пусне десет електрически модела до 2026 г., включително електрическа кола с батерии за под €25 000.

Съобщението дойде, след като Ford обяви, че ще спре да произвежда модели на Fiesta - най-популярната кола във Великобритания. Американският автомобилен производител планира да бракува Fiesta и се очаква новите модели да бъдат изтеглени от продажба до една година. Твърди се, че промяната в потребителските навици за покупка, подчертана от нарастващата популярност SUV, е била мотивация за решението.

"Има няколко толкова емблематични коли като VW Golf – и аз обичам моята", пише Бен Клатуърти. "Същото прави и всеки, когото познавам, който притежава или е притежавал такъв. Golf е перфектната кола в толкова много отношения: не само е безупречно надежден, но също така е без класа и се вписва, без да е скучен. На кръстовища хората ви пускат по начин, по който не го правят с шофьори на Audi или BMW. Можете да минете през Макдоналдс или да спрете пред грандиозен петзвезден селски хотел, без никой да ви трепне."

Не е чудно, че когато го попитаха каква компактна кола би препоръчал, Джеймс Мей, бивш водещ на Top Gear, отговори: "Бих казал да си купите Golf... Golf е отговорът на всичко, както знаем. И това е единствената кола, която наистина трябва да съществува."

Той не греши. И не е изненадващо, че популярността на Golf, роден в епоха, когато британските автомобили бяха ненадеждни до дупка, рязко нарасна. Не само от семейства, които търсят малка кола, в която все още има място за столче за кола и куче отзад, но и от пътуващи търговци, които, докато правителството натискаше дизеловите коли,  гледаха на надеждния Golf като на кола, която с радост ще направи над 250 000 мили с малко поддръжка.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колата на Хитлер - VW и идеологията му - ненадминати !
55
1
 
0
 
! Отговори
Eeeeх преди 1 година
Когато България произвеждала масово електрокари .....светът още и нямал и идея за електрически коли. Между другото нашите електрокари са се се изнасяли в повече от 20 държави на 4 континента .
54
0
 
4
 
! Отговори
Хегемон преди 1 година
И аз преди години имах Голф 5 серия,уникални коли ,нямащи аналог ,върху чиято основа се правят много други модели!
53
0
 
5
 
! Отговори
НЕ на котлоните! преди 1 година
Измамата на 21 век се нарича електричка!!!! Затвор до живот на "еколозите". Защо ползват телефони, компютри и летят със самолет?! Защо?!!!
52
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Без насилие и забрана за нормалните коли няма кой да ги купува тези електрокари! Ние тук ще се позабавим доста и тая лудост се надявам за 4-5 г да отмине! По- скоро ще карам колело, но такъв *** да купя за безумни пари- не! Немците ще си карат на изкуствен бензин- имат си изключение, а може и на газ! Електрокарите ще са за фирмени коли за жени мениджъри, гледащи лошо и каращи межди офиса, фитнеса и апартамента.
51
1
 
4
 
! Отговори
Striker преди 1 година
Бахаха, някакъв перушан вика, че ковидарски автомобил бил по-добре от европейски, муаха! Ти ще си качиш ли детето на нещо изкопирано от дръпнат вирусоляк от Ухан, а? Поне аз съм си поверил придвижването и комуникациите на нещо произведено или проектирано извън жълтата клоака.
50
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 63 - Май 4-ката я произвеждаха псоледно в Бразилия до 2014 или 17-а, не съм исгурен, ножбеше сууупер дълго.
49
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С тези батерии ще съсипят Земята
48
4
 
7
 
! Отговори
До 52 преди 1 година
Купих си Голф4 през 2000 г.Произведен е през 98ма декември. Още ми служи вярно и в момента.Нямам нищо против Тойота,но и нямам основателна причина да си сменя колата с друга.Дали е трошляк,прецени си сам.Още е в оригинален вид,като боя,калници,тапицерия.Никаде по Голфа няма китосано.Преди осем години сложих ново гърне.И между другото,от 2016 г нямам гараж.Голфа ми нощува на двора.Куче марка си е,а ти си пиши,не ми пречиш!!!
47
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Винкелщадт е в потрес.
46
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
16 се е изразил много футуристично, ама не казва какво стана с насекомите които китайците пратиха на Луната, адаптираха ли се.
45
1
 
4
 
! Отговори
ПЕРНИК до 60 преди 1 година
Пернишкия Голф остана в Историята . Днес Перник има нова марка - Пернишки Мерцедес - всяка втора кола в града е Мерцедес Е или S класа .
44
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ееее, стига бе! Това ще е ден на национален траур в Перник! Как без гоуф у Перник??!!
43
1
 
0
 
! Отговори
IM-DrtiйУАЙТМЕН! преди 1 година
До ортопед... Така си е, обаче в това заглавие имаме допусната логическа ГРЕШКА, тъй като /ако го погребем либимата машинка на местните Перничани, сиреч Гоуфъ.../ верната дума, която требе да се употреби в този случай е СБОГОМ, моя любоФ! т.е. Leb wohl!
42
2
 
7
 
! Отговори
Дедовия преди 1 година
На платения ***, който хвали китайските коли - съмнява ме да си качиш детето на китайски автомобил, освен ако не си съвсем чалнат в главата. На приказки сте всичките много големи, ама все немско гледате да карате. Иначе жалко за Голф - поредната икона, която ще отиде по дявoлите заради насилствено налаганите бездушни електрички. Ако бяха по-добри от ДВГ щяха по естествен път да го заменят, както стана с парния двигател. Да не говорим, че инфраструктурата в Европа не е готова за тия електрички.
41
0
 
8
 
! Отговори
Един човек преди 1 година
Някой май е превеждал с гугъл :)
40
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Емблемите на ЕС индустрията - немските автомобилопроизводители отдавна щяха да се свият до регионални фирми тип Дания, без милиардните ЕС субсидии.
39
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Оооооо 250 000 мили.......
38
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 50 В момента става изпреварването на европейските коли от китайските по качество. От друга страна, ЕС трябва да разреши вноса им, ако иска да постигне зелените си цели (MG, Lynk&Co, BYD се продават в момента и са в ЕС)... но пък всички виждаме как озеленяват ес с въглищни централи.
37
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Честито. Така, или иначе не карам немските трошляци. Карам си тойотата на 15 години и мачкам :)