Егаси му и противоречивата статя. Накрая без отговор. Та тия в Дупница и Горубляне по цял ден какво правят - мият и лъскат. На следващия ден пак. И пак.... безобразници разни.
по стечение на обстоятелствата не се занимавам професионално с автомобили, но натам бях тръгнал, наследствена професия. Мият се двигателите! Много рядко и с необходимите мерки, когато се наложи и точно майстора ще ви изпрати да си го измиете. Щото не ходите на зъболекар с немити зъби. Който му е текло масло или гориво от ГНП знае какво става отдолу и никак не е приятно да се пипа всичко в слой масло.
Без да вземам страна: Преди време - 8-9 годишна американска кола, отгоре в/у двигателя се слага капак/композитен модул, с вградени в него лули за свещите, бобини и електроника за ел. запалване - т.е. всичко в едно.Та след акуратно почистване, не измиване с водоструйка, а като си трябва, целият модул стана за *** и двигателя спря.Оказа се че в микропукнатините на "бакелита" прахта/мръсот. е играела роля на изолатор и след почистването,високото напрежение проби и целият модул отиде в кофата.
На съвременните автомобили, двигателя трудно може да се замърси, ако няма повреда, свързана с теч на масло или охлаждаща течност. НО, ние сме в България и когато лятото се движите на климатик в града вентилатора вкарва прах в двигатилния отсек. Така че по-добре е вместа да почиствате двигателя, да почистите радиатора на охлаждането и този на климатика, както и пространството между тях. Така хем ще постигнете по-добро охлаждане на двигателя, хем ще подобрите работата на климатичната система.
21 - предполагам става дума за дизел на 20 години. Новите са тъпкани с електронни датчици, реленца, моторчета и др. електронни чудесии, т.е. са същите като бензиновите в тази посока.
Това ми мяза на обсисивна компулсия,защо трябва да се мие двигателя? Мийте си ръцете и задните части!
Как ги цапате тези двигатели бе????10 години карах Фиат Пунто и на въртя около 200 000 км. Този от когото го купих каза, че е мил двигателя, макар че му се искало да го продаде с италианските листа вътре.. Е.... Мил го в август и поне седмица не го е палил.. После 10 години кат дигна капака и френдовете се пулят и викат... Ба си чистия двигател, как го постигаш... И така си отплува ПУНТОТО с чист двигател... Е позабърсвал съм тук там за спорта.... Та се чудя квИ са тия мръсни ДВГ?
Миене на машина чрез налягане, било то с вода или въздушен компресор винаги е лоша идея. Машината е съвкупност от механика и електроника, чиито части са с различни изисквания за поддръжка. Ръчна мъка му е майката.
Последното миене на двигателя ми струваше 250 лв ..Две изгорели бобини ...За другата електроника просто късмет..
Работата ми е оператор на индустриални машини. Привидно невинни неща могат лавинообразно да ви докарат големи проблеми. На първо място трябва да събираш информация, впечатления от поведението на машината:1. как е работила в топ форма2. какво се е променило за да тръгнат нещата на зле- частите нови ли са, средна хубост или са стари като света. Ако не е последното, тогава какво си добавил към уравнението, за да тръгнат на зле нещата.
Съвременните коли нямат течовете на москвичите така че не ев нужно да се мие.Вдигам капака на колата си само когато ще сменям маслото и филтрите.Тя си е чиста само има прах.Това е...
При измиването на двигателя на колата,проблемите идват не толкова от водата,а от химикалите с който свалят натрупаната мърсотия.
Чист или мръсен? Да мием ли двигателя на автомобила си?