Информираността на пътя – помощник в оцеляването

Бедствието на "Тракия" е нормално явление, коментират експерти
3 яну 2017 09:44, Боряна Павлова
12
Информираността на пътя – помощник в оцеляването
Снимка: Булфото

"В безопасността на движението този, който оцелява, е информираният", каза Любка Маринова от Асоциация на пострадалите от катастрофи пред Bulgaria ON AIR. Според нея е важно да бъдем информирани преди да тръгнем на път - дали са почистени пътищата и какво е движението.

Още по темата

Любка Маринова и Андрей Иванов - бивш директор на "Гражданска защита", коментираха снежната блокада по пътищата на страната по време на празниците. Те посочиха какви предварителни мерки трябва да предприеме всеки шофьор преди да тръгне на път.

"Ако трябва да наредим по важност кой носи вина за снежната блокада по магистрала "Тракия" - първо са шофьорите. Не за първи път се получава подобна ситуация на тази магистрала, тъй като тя е построена на място, където няма никакво спиране на ветрове, нито на снеговалежи. Шофьорите трябва да бъдат подготвени, когато ще пътуват в зимни условия", смята Маринова.

"Бедствието на магистралата е нормално явление. Това не трябва да бъде коментар, от който и да е политик в България. Още преди да бъде построена магистрала "Тракия" в този район ежегодно ставаха такъв тип бедствия. Лошото е, че ние като шофьори не си вадим необходимите изводи. По-добре е да отложим пътуването с няколко часа", заяви Андрей Иванов.

Според него, когато пътуваме в зимни условия трябва да тръгнем с пълен резервоар, топли дрехи, одеяло в колата, лопатки за изриване на снега и чувал с пясък, защото някъде участъкът може да бъде заледен. И най-вече с зареден телефон и зарядно за кола, ако автомобилът има такава опция.

2130 гледания   |  Още видео


12
Още от
Напиши коментар Коментари
12
0
 
1
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 година
Блажени повярвалите на "информацията",защото ...може и да се върнат с Божия помощ!Амин.
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
вярно е, ако нямаше шофьори АПИ нямаше да има проблеми, ама на, тръгнали били те на път и то в област където Боко не може да лови снежинките във въздуха!
10
1
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Направих си труда да прегледам новините в днес бг от 29 и 30 декември 2016. Никъде няма предупреждение за снежни бури и сняг. Това, което има е предупреждение за силен вятър, което го има още от 29-ти за повече област, а за 30-ти е по-ограничено като области, в които ще има силен вятър. Не схващам, какво са виновни шофьорите, че не са предупредени за снега?! Според АПИ шофьорите са виновни, че не са знаели за снега и че на са си почистили магистралата.
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Шофьор

Не защитавам КАТ, защото са грешници, но в случая отговорни са ДАИ.
8
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако някой си науми да погледне може да прескочи до границата. И да види какво представляват същите пътища на 10 метра от граничната бразда и от към Турция и откъм Румъния. Има снимки и в нета. Да се смееш ли да плачеш ли.
7
3
 
8
 
! Отговори
??? преди 1 година
А имаше ли информация, че ще има проблеми в този участък? Аз не знаех, че ще има проблеми, но не съм и имал и намерение да пътувам по Нова година и не се интересувах специално за това. Въпреки това, трябваше някъде да прочета, че там времето може сериозно да се влоши.
Като са знаели, че има проблеми в този район, при строежа на магистралата по времето на правителството на Бойко Борисов, защо не са я проектирали и изпълнили по начин, съобразен с тези проблеми?
Къде е снегопочистващата техника?
6
5
 
4
 
! Отговори
Плавник преди 1 година
Естествено, че шофьорите са виновни! Кой шофьор след като е очевидец на безхаберието в държавата от десетки години, ще тръгне като голтак по този път, след като знае, че там всяка година има силен вятър и навявания? Трябва да си пълен ***, за да тръгнеш по този път. Но истината е от ясна по-ясна. Всеки обича да кара с 200 по магистралата и си мисли, че ще прескочи бурята на Карнобат. За сведение на знаещите - България не е единствената държава, където има пътища без огради срещу сняг и вятър.
5
0
 
15
 
! Отговори
Шофьор преди 1 година
Според мен, на първо място вина носи КАТ, защото са допуснали ТИРове да пътуват по магистралата въпреки изричната забрана. Нали са затова - да контролират кой не спазва законите и наредбите?
4
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако шофьорите спазят всичко, указано по-горе, как Винету ще си направи ПР-а? Четох разказ на един от потърпевшите, който твърди, че пътуването би било възможно, ако КАТ не са блокирали движението. Причината - Бате и журналистките да се наснимат за телевизиите. Имало е техника и е бездействала докато не свърши шоуто и никаква евакуация не се е провела. Шменти капели на живо в изпълнение на главния клоун на държавата!
3
4
 
16
 
! Отговори
(-_-) преди 1 година
Значи щом са я строили без никаква мисъл за това, че евентуално може да завали дъжд и сняг, то шофьорите са виновни, че не били се информирали!? То бива простотия и наглост, ама това просто е прекалено! А, за какво всички тия хора плащат данъци, винетки, акцизи и прочие - не е ясно май..
2
3
 
7
 
! Отговори
това ли е управдание преди 1 година
"... и без това машините закъсняха...", но все пак на 1во място шофьорите са виновни естествено
1
3
 
31
 
! Отговори
zeus преди 1 година
Сериозно, шофьорите ли трябва да вземат мерки да няма навявания, чие задължение е да посади дървета, които да спират вятъра или да постави защитни огради против навявания? Сигурно е задължение на шофьорите и да карат снегорините, да спират тировете и да извозват закъсалите с верижна техника. Определено работа на АПИ е само да вземат заплати и подкупи покрай поръчките за снегопочистване.