Българите сред недоволните в ЕС от железниците

52% от пътниците у нас недоволстват от хигиената във вагоните
Обновена: 16 дек 2013 20:51 | 16 дек 2013 20:32, Елка Василева
24
Българите сред недоволните в ЕС от железниците
Снимка: архив, Булфото

Българите са сред най-недоволните в ЕС от състоянието на националните железници. Това показва доклад, представен днес от Европейската комисия, предаде БТА.

Над половината българи (52 на сто) не са доволни от чистотата във вагоните. Сходни са отговорите на румънците (53 на сто), а най-недоволни са италианците (59 процента).

Преобладава броят на недоволните от чистотата на гарите българи - 44 на сто, срещу 32 на сто доволни. Близки са отговорите по този въпрос на румънците, италианците, словаците и унгарците.

Сред българите преобладават отговорите, че не са доволни от начините и сроковете за разглеждане на жалбите на пътниците, докато преобладаващата част от европейците са удовлетворени по този въпрос.

Общо в ЕС пътниците са по-скоро доволни от разписанието на влаковете, докато у нас мненията са разделени поравно между доволните и недоволните.

В сравнение с данните от 2011 г. в мнението на българите се наблюдава увеличение от седем процента сред неудовлетворените от железниците. Изследването показва, че българските гари са сред най-достъпните в ЕС от гледна точка на свързващата инфраструктура и улесненията за трудно подвижни хора.

Същевременно като слабост българските пътници отчитат лошата достъпност на пероните и на вагоните.

Българите сочат като недостатък също достъпността до билетните каси на гарите и липсата на възможност да купуват (разпечатват) билети от машини.

Българските пътници са сред най-недоволните в ЕС от информацията, която получават при пътуване с влак, както и от отношението на персонала на железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
0
 
! Отговори
ВА преди 10 години
Малко полезна информация: bnr.bg/europeforme/Pages/130812zhptransport.aspx slideshare.net/apel/how-to-complain
21
1
 
16
 
! Отговори
BlackMamba преди 10 години
То да е само ниска хигиена. Мен много по- депресиращо ми действа тази мудност. Влачат се една едва, като сополи. Все едно парни влакове от 18 век. И като са миризливи и некомфортни и дългите пътувания са ужасни. Бил съм във влакове в чужбина, комфортно, тихо, 5 часа не усещаш как минават. А тук на втория час почвам да нервнича. Имам чувството, че охлюви да ги теглеха по- бързо щеше да е. Средна скорост по 40 в час. Абсурд направо!
20
1
 
1
 
! Отговори
11 преди 10 години
До Знаещ 13Кликни на разписанието на БДЖ и виж за да знаеш!Питай от Ямбол за Варна и ще се облещиш,както се облещих и аз!Чакам за реабилитация и извинение!
19
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
тя хигиената не е нещо,което пада от небето,хората я правят
18
3
 
2
 
! Отговори
до 8 преди 10 години
да,има защо,защото цените са просто смешни
17
3
 
6
 
! Отговори
Тединка преди 10 години
До сдфАми трябва малко да го заинтересува. Пък и ти започна да пишеш за подлеза на централна гара. Вярно е и, че в БДЖ има проблеми, но като цяло проблемите идват от лошата инфраструктура. И не е честно цялата помия да се излива върху една фирма.
16
4
 
10
 
! Отговори
сдф преди 10 години
Тединкепътника не го интересува това че нкжи и бдж не са една компания. Парите и за двете комапании идват от билетите които плаща пътника и от данъците които той внася в бюджета така че без оправдания. Разписанията на влаковете и броя вагони не се правят от нкжи :))) Нищо лично просто някои неща са отвратителни!
15
7
 
6
 
! Отговори
Тединка преди 10 години
До сдф: Ти май изобщо не си запознат какво представлява БДЖ. И ,че гарите и цялата железопътна инфраструктура са на компанията" НКЖИ" . Така, че преди да почнеш да плюеш малко се запознай с основни неща, че ставаш смешен.
14
3
 
10
 
! Отговори
сдф преди 10 години
Ако не можете да чистите подлеза поне върнете светофара за да могат да пресичат нормално хората без да се умирисват!
13
5
 
14
 
! Отговори
сдф преди 10 години
Ако преместите управата на БДЖ да се намира в помещенията на централна гара предполагам че всекидневното пресичане на опикания неосветен подлез ще ги накара да се замислят и да вземат мерки! Поставянето на автоматични врати на ЦГ е въпрос на желание и нищо повече. Тозо разход е по-малък от дохода от една влакова композиция в една дестинация но ще спести много от отопление.
12
1
 
8
 
! Отговори
Знаещ преди 10 години
До Анонимен 11 Не си прав. Поради ремонтите които се извършват в междугарията около Ямбол. Пътниците се превозват с автобуси до гара Зимница/15мин./ и от там правят връзка с всички влакове които по принцип минават през Ямбол. Включително и за Варна.
11
4
 
15
 
! Отговори
сдф преди 10 години
Хигиената е отвратителна още като започнеш от централна гара. От там започва смрадта на урина и свърша чак като слезнаш на последната спирка на влака и се отдалечш на 100 метра. Моля вземете мерки за претъпканите мотриси, хигиената и въведете касовите апарати за издаване на билети във влаковете с публично обявен ценоразпис
10
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
За да стигнеш от Ямбол до Варна с БДЖ минаваш или през Стара Загора,или през Пловдив,или през София......
9
1
 
14
 
! Отговори
БЕЗ ИМЕ преди 10 години
САМО ОТ ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ ЛИ?!Я НЕ СТАВАЙТЕ СМЕШНИ!!!САМО СЕ ОГЛЕДАЙТЕ НАОКОЛО. КОЕ НИ Е НАРЕД?!
8
5
 
9
 
! Отговори
ТОЙ КАЗА преди 10 години
"Българите сред недоволните в ЕС от железниците"- И ИМА ЗАЩО!
7
7
 
14
 
! Отговори
varg vikernes преди 10 години
Самите пътници цапат.Но и в самите си жилища хигиената,която поддържат е същата тогава не виждам защо се оплакват.
6
2
 
22
 
! Отговори
БУРОВ пророка е преди 10 години
казал, искате ли да разберете една държава на какво дередже се намира вижте и железниците, каквит са железниците такава е и държавата, това го е казал Буров
5
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
То да беше само от железниците.
4
3
 
23
 
! Отговори
Ветеринар преди 10 години
Ако железниците ни в това състояние беше частна компания,щяха да я скъсат от актове и глоби за мизерията и студа в която са принудени да пътуват хората.Как е възможно един държавен монополист да бъде приведен до състоянието на фалит.Къде е Сидеров и защо не ми обясни как така хем може да си монополист хем да бълваш милиони в загуба всяка година.
3
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Състоянието на железниците е функция на управлението на корифеи като Дянков ,които освен,че няма пари друго не знае ,,,чудно е въобще че има железници ....и кои да се вози щото и пари нямаме за билетче.