Българинът не знае що е международен трен

Нашенецът се дразни най-вече от мръсотията във влака
18 сеп 2018 22:21, Екип на Dnes.bg
36
Българинът не знае що е международен трен
Снимка: архив, Reuters

89 процента от българите никога не са се возили на международен влак. Това показва проучване на европейската статистическа агенция Евростат, публикувано днес.

Това е почти с една десета повече от средните данни за ЕС, с изключение на Литва, където 92% не са минавали граница на релси.

 Българските данни са сходни с тези в Гърция, Италия и Естония, където на жп транспорта също се гледа повече като на национално средство за придвижване.

В момента БДЖ обслужва влакове до Белград, Букурещ и Крайова, Киев, Истанбул и Солун.

Като цяло българите гледат на влаковете като на средство за придвижване в почивните дни (41%) и за отпуска (26%). Само 7 на сто го използват, когато отиват в командировка, а 12% - на училище.

Българите, гърците, румънците и италианците са най-недоволни от качеството на железопътния транспорт. В Централна и Източна Европа придвижването с влакове е по-задоволително в Чехия, Словакия, Австрия и Полша, докато в Западна - гражданите като цяло са по-доволни от качеството на услугата.

За българския пътник най-големият недостатък на жп транспорта е чистотата на влаковете, показва проучването на Евростат. Поддръжката на хигиената в купетата и тоалетните предизвиква раздразнение у 62 на сто от пътниците и само един от петима е доволен. В същото време честотата на влаковете се вижда недостатъчна на 35 на сто от пътниците, но пък почти толкова - 33%, я намират за достатъчна. Закъсненията предизвикват недоволство у 38 на сто, но 44 процента смятат, че те са търпими и на треновете може да се разчита.

Под 20% от пътниците намират, че българските влакове са пригодени за инвалиди. Положителните реакции са повече (26%), когато иде реч до гарите и използването на пероните от хора с ограничени възможности за придвижване.

Организацията на продажбата на билети предизвиква най-голямо одобрение у българина, когато става дума за жп транспорт. Две трети от анкетираните от Евростат намират, че е лесно да си купиш билет. 36% смятат, че не е проблем да намериш билет за влак, а всеки трети - и паркинг за колата, когато трябва да се качи на трена.

Европейската комисия рапортува, че гражданите стават все по-доволни от влаковия транспорт. В момента 66 на сто от анкетираните нямат претенции към честотата на влаковете, 59 на сто от точността им и 55% - от информацията за закъсненията. Според Комисията резултатите показват подобряване на услугата спрямо предишно изследване през 2013 г.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още по темата: ЕСвлакове
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Новият министър, ако смени шефът на БДЖ, още на следващата седмица ще може до Бургас да се пътува 30 минути по-бързо, само от реорганизиране на наличните локомотиви и промяна на разписанието, да няма дълги престои.
13
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
имах късмета да пътувам с шинкансен от осака до фукуока . осещането е като в самолет . отделно е приятно и спокойно понеже е абсурд някой от местните да повиши тон и да ти наруши спокойствието. чисто е като в болница..а в цяла Япония няма 1 ром... единствения минус е, че билета беше ¥14.000 което е към 250лв
12
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
бдж се изкраде и закопа за да може няколко червени милионера да ни изнудват със бракуваните си автобуси.
11
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът на скоростните влакове е във висоите разходи за строеж и поддръжка. В Испания са вкарали много милиярди ? и имат много развита мрежа, но е почти невъзможно маршрутите да излязат на печалба, въпреки че по основните направления са винаги пълни. Та в Бг винаги ще са на загуба, като прибавиш и кражбите.....
10
2
 
17
 
! Отговори
Жо преди 5 години
До Анонимен 10Дълги години влаковете бяха основния начин за придвижване в България. Нямаше междуградси автобуси за далечни пътувания, а леките коли не бяха много.
9
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Я сметни колко хора се возят на автомобили и колко на влакове.
8
4
 
21
 
! Отговори
Жо преди 5 години
ЗА ХИГИЕНАТА трябва чистачка, която пътува с влака. Тя чисти непрекъснато по коридорите и тоалетните. Така е в чужбина.Закъсненията на влаковете са заради износеният железен път и подвижен състав.Но, въпреки всичко, влаковете са в пъти по-сигурни от автотранспорта.За последните 50 години по пътищата на страната са загинали 60 000 души, а при влакови катастрофи за същия период- 120 души.Необходими са нови, съвременни скоростни влакове.
7
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е вярно знаем.Питайте новия член на МЕНСА Нора от Баш бак Брадър.Международен трен е трен който международва.И на който Нора е видяла международни ерекции, тоест колекции.
6
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Една част от линиите са за 160км/ч, друга за 130км/ч .... обаче въпреки че БДЖ разполага с локомотиви за 150км/ч, то най-бързите влакове са сметнати за скорост 110км/ч, за да се даде предимство на автобусното лоби.
5
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как да ползваме влакове като те закриха БДЖ. Инфраструктурата е от 19 век. Влаковете са гнусни и бавни.Да пуснат влакове стрела като в Япония и всички ще ги ползват.
4
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мръсни, стари, с малко вагони, разпадащи се в движение локомотиви, не вдигащи повече от 110км/ч, минаващи на големи интервали и със закъснения, понякога по-продължителни от целия планиран път на влака. Такива са влаковете на БДЖ днес.
3
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трена не е като влака,във влака има удобства чистота.Докато в трена може да качиш и козата без да я таксуваш естествено.
2
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Знае,знае само не е научен да си плаща.Гледа само къоравото да удари.
1
2
 
10
 
! Отговори
Dtrumpp преди 5 години
Бг ментака абсолютно нищо не знае