ЕП разделен за "Мобилност" – няма една група с единно мнение!

Транспортната комисия ще пресява поправки в предложението
Обновена: 27 мар 2019 16:05 | 27 мар 2019 16:00,
19
ЕП разделен за "Мобилност" – няма една група с единно мнение!
Снимка: Reuters

Европейският парламент е силно разделен и нито една парламентарна група няма единна позиция по законодателния пакет за международните автомобилни превози “Мобилност I”. Това показа близо двучасовата дискусия по темата в Страсбург днес.

Дебатът се проведе въпреки, че председателят на парламента Антонио Таяни отложи гласуването, за да даде повече време на депутатите да се запознаят с внесените 1224 поправки.

Още по темата

“Ядосана съм, защото през цялото време дебатът не се водеше, както трябваше и стигнахме до текст, който предизвиква гняв у мнозина”, заяви в пленарната зала френската депутатка Мари-Пиер Вю от крайната левица.

Дебатът показа силно разделение в големите парламентарни групи на ЕНП и на социалистите, в които има както привърженици, така и противници на пакета.

Основните аргументи на депутатите, които искат бързо приемане на законодателния акт са, че той ще подобри условията на труд и заплащане за шофьорите, ще сложи край на незаконните практики на превозвачите-кутии и ще повиши безопасността по европейските пътища. Мнозина от тях предупредиха, че при липса на европейско решение, отделни страни ще предприемат собствени законодателни действия, за да си решат проблемите.

Противниците на гласуването на “Мобилност I” настояват, че предвидените промени са в интерес само на част от страните, че липсва широко съгласие по реформата и че парламентът, който ще се разпусне в края на април, няма време да намери задоволителни решения.

Трима български евродепутати се включиха в дебата. Петър Корумбашев от БСП благодари на председателя Таяни за отлагането на гласуването, което е било “единственото възможно решение” и определи риска от самостоятелни действия в отделни държави като изнудване. Илхан Кючук от ДПС заяви, че парламентът не може да си позволи “безотговорно да приеме пакета”, който ще има “разрушителен ефект върху милиони граждани”.

Андрей Новаков от ГЕРБ подчерта, че няма време за намиране на разумно и балансирано решение и че гласуването трябва да се отложи за след европейските избори.

Утре бюрото на парламента, в което влизат председателите на парламентарните групи, ще реши дали пакетът “Мобилност I” ще бъде подложен на гласуване на следващата пленарна сесия на 3 и 4 април в Брюксел.

Предстои да бъде насрочено заседанието на транспортната комисия, която трябва да отсее предложенията за промени, за да облекчи гласуването.

Нейната председателка Карима Дали заяви днес, че ще се бори до последно за правата на шофьорите на камиони, които според нея са “заложници на хора, които твърдят, че защитават страните си”. Тя нарече условията им на труд “съвременно робоство” и призова колегите си “да не гледат само интересите на своята страна”.

Докладчикът на парламента за командированите шофьори Меря Кульонен дори изпя в пленарната зала финландска бунтовна песен. Тя изрази надежда, че бюрото на парламента “ще има смелост да подложи на гласуване пакета следващата седмица”.

Финландската евродепутатка каза, че поправките, заради които беше отложено гласуването днес не са нови и че депутатите, които са имали интерес към тях, познават отдавна съдържанието им. Според Кульонен приемането на пакета ще “сложи край на нелегалния каботаж и нелоялните практики на компаниите” и ще подобри условията на труд на шофьорите.

Докладчикът за работното време и почивките Вим Ван де Камп посочи, че реформата на сектора ще реши проблема с недостига на 5000 шофьори в Европа като подобри условията им на труд и заплащане. А отговарящият за третата част от пакета - за достъпа до пазара на международни автомобилни превози, Исмаил Ертуг посочи, че ситуацията на европейските пътища е непоносима дори в източните държави, които са срещу него.

Европейската комисия призова депутатите да не отлагат законодателството за следващия парламент, тъй като това ще удължи несигурността в сектора за неопределено време. Еврокомисарят Кармену Вела предупреди, че изоставянето на пакета ще доведе до приемане на национално законодателство, което ще задълбочи проблемите на превозвачите и на шофьорите и ще доведе до фрагментиране на пазара. Според Комисията намереният в парламента компромис е добър и пакетът може да се гласува преди изборите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ДРУГАРИ КОМУНИСТИ НЕ ПИПАЙТЕ ЕС,ЧЕ ПИП,ЧЕ ПЛЯСОТИВАЙТЕ ДАКАРАТЕ КУРСОВЕ ЗА РУСИЯ!!!!!
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ЕС ПАРЛИМЕНТ Е ПРОСТО ЛОША ЦИРКАДЖИЙСКА СТРУКТУРА.ТРЕБВА ДА СЕ РАЗПУСНЕ УУУУУУУУУУУУ
13
0
 
0
 
! Отговори
гост преди 5 години
има решение на проблема макарон ,ходи обикаля СВЕТА и на седмия ден да си е дома при БАБА.ЕС го приема и няма проблеми
12
4
 
4
 
! Отговори
срам преди 5 години
Това се нарича протекционизъм и кражба на бизнес, като измамно е прикрито със социални еквилибристики. Чиста кражба и бандитизъм и то към малките и бедните периферни държави. Срамно е за ЕС това.
11
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре де!Щом са така зле експлоатирани от чорбаджиите си,българските шофьори,защо просто не си дигнат чукала и заминат на запад,където по вашите твърдения веднага ще ги приемат на високо платена работа и настанят в луксозни хотели?!Нали така постъпиха и много други български работници,но единственото с което спечелиха е по-високото заплащане на труда,а всичко друго,живот във фургони.А сега си представете,че подобно нещо ще стане и с шофьорите,или си въобразявате,че те не знаят как стоят нещата
10
0
 
5
 
! Отговори
ЕНПеец преди 5 години
Таяни обеща на Бойко, че ще спре пакета и го направи. Нали са си партийни дружки. Но вече си изпълни ангажимента и другата седмица ще го вкара за гласуване, защото Италия е за приемането му
9
0
 
1
 
! Отговори
Добре сме преди 5 години
Даже много добре. ДПС наемаше автобуси с избиратели по изборите, а сега превозвачите цели самолети с протестиращи.
8
0
 
1
 
! Отговори
Кръговото преди 5 години
Българските евродепутати ги избира народът, но те пък избират хората с парите.
7
1
 
5
 
! Отговори
Христо преди 5 години
И с пакета, и без него, шофьорите се изнасят на Запад. Там ще си приемат закончета за камионите с чужда регистрация и ще си решат проблемите с дъмпинга. Българската позиция е срамна и платена от превозвачите
6
1
 
3
 
! Отговори
Бръм преди 5 години
До Анонимен 4Ами хайде и ние да си гледаме нашия интерес. Ама не го знаем какъв е. По ни е лесно да гледаме сеира на Цецо, отколкото да преценим шофьорите ли са ни по-важни или техните работодатели, които имат връзки с управляващите и кинти да наемат самолети с протестиращи.
5
0
 
9
 
! Отговори
---- преди 5 години
А веригите що работят и експлоатират зверски работниците през събота и неделя и никакви почивки. Касиер тук взима 5 пъти по- малко от Германия. Да ги затворим за да могат да работят малките фермери.
4
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ЕС и западняците само се подиграват с нас и ни използват. Едно че си гледат само техния интерес, и второ за тях сме славяни, хора втора ръка. За 11 години в ЕС сме загубили над 50 милиарда евро, и то без да се броят непреките загуби. По добре щяхме да сме с Русия, както сърбите, можехме да заформим тогава някакъв икономически и военен съюз трите страни, а иначе в ЕС ще бъдем все по-зле.
3
1
 
6
 
! Отговори
... преди 5 години
Да се видите, че сте поколение от политически трупове. 700 бюрократа седнали да си чешат нещата, вместо да са 200 и да вършат адекватна работа. Ситуацията е, меко казано, смешна.
2
1
 
11
 
! Отговори
ЗАЩО ТАКА преди 5 години
МАКАРОНА нали беше уж приятел на ТИКВАТА. МЕРКЕЛИЦА редовно го пищипваше по бузките нашето момче....
1
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пловдивските хилядокамионници, са обещали ако пакета макарон се отмени, да си демонтират устройствата за манипулация на тахографа, да спрат да крадат ддс, да плащат осигуровки върху реалните заплати на шофьорите и да не дават на никой министър моторна шейна,пари и яхтени круизи.