Превозвачи: Около 20 000 шофьори липсват в България, заплатата е €3000

Близо 500 000 водачи не достигат в целия Европейски съюз
22 ное 2023 22:00, Анисия Иванова
72
Превозвачи: Около 20 000 шофьори липсват в България, заплатата е €3000
Снимка: Bulgaria ON AIR

Близо 500 000 шофьори не достигат в целия Европейски съюз. Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България заяви пред Bulgaria ON AIR, че когато няма водачи, услугата става по-скъпа, и че предстоят катаклизми по това направление.

"Трябва да си дадем сметка, че това е изключително тежка професия. 500 000 водачи липсват в Европа. В световен мащаб бройката е 3 млн. У нас около 20 000 водачи не достигат. Прогнозите са до 2028 г. този недостиг да стане два пъти по-голям. Около 40% от водачите в световен мащаб са над 55 години", обясни гостът на "България сутрин".

По думите му страната ни трябва много спешно да облекчи режима, по който внася водачи от трети държави. У нас процедурата отнема 6 месеца, докато кандидатът мине всички проверки. След това се сблъсква с редица други трудности, стана ясно от думите на Димитров.

"На нас всячески ни се пречи да правим бизнес в Европа. Второто направление, по което трябва да се работи, е обучаването на нови кадри. Около 8% са водачите в Европа под 25-годишна възраст. Много е висок прагът за влизане в тази професия", посочи още гостът.

Димитър Димитров съобщи, че в България водачите получават чисто около 3000 евро. Заплащането достига по-голяма сума в някои фирми.

"В България чистото възнаграждение дори е по-голямо от това в целия ЕС. Законодателството дава възможност голяма част от сумата да бъде под формата на командировъчни. Шофьорите от вътрешният транспорт взимат по-малко", заяви представителят на Камарата на автомобилните превозвачи.

"Все някой от тунелите е в ремонт и най-потърпевши са водачите. На границите е страшно и се чака с дни. Ясно е, че няма как с магическа пръчка да се оправят пътищата, но има други действия, които могат да се предприемат", изтъкна Димитров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Тоя недорасъл soполанко Димитров я да покаже 20 000 хил. обяви за шофьори на 3000 евро чиста заплата! Кой ги слага тези нагли мошеници на ръководни постове!
52
2
 
9
 
! Отговори
Кравар Евроатлантик преди 5 месеца
3к евра ама друг път.
51
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Като никой не кълве на 3к, пробвайте на 5к ... подозирам, че пак няма да имате голям успех, ама кой знае. Проблемът ви не е заплатата, а в условията... работата не е лека, работодателите тарикати
50
0
 
10
 
! Отговори
Бай Пешо преди 5 месеца
Да ви имам логиката. Довчера казвахте, IT сектора били хипер добре платени. А за информация, програмист започва с 2-3к ЛЕВА заплата. За да стигне 5-6 ще те спукат от юркане, и от нерви няма да можеш да спиш нощем. А разни Меринджейчета, за нищоправене взимат от воле 10. А за шофьорите, казвате че заплатите били 3к ЕВРО. Кой лъже и къде? Или Давате средни цифри в които влизат мениджърите, които нищо не правят, нямат рискове но взимат големите пари.
49
1
 
30
 
! Отговори
Крум преди 5 месеца
Започваш с 3000 евро чисто на обещание и като дойде време да ги вземеш слагат ти куп разходи,санкции и не можеш да стигнеш и половината.Това е и основната причина да не могат да си наберат кадри.
48
2
 
32
 
! Отговори
ХАХА преди 5 месеца
И като се събудил ...............1500 лв. заплата.........
47
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Логиката е безкомпромисна и не звучи добре...Европа взима шофьори от втори страни като България.Бългстия взима шофьори от трети страни като Бангладеш.Европа става втория свят България третия свят.
46
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
а иначе ИТ-тата били най-платени. В София преобладават предимно кол центровете, където заплатите са между 2000 и 3000 лева, като в това число не са мениджърите пъдари, които лъжат стадото, че са много ценни, но могат да ги уволнчт във всеки един момент и някой по-способни програмисти. Така, че вместо да се записвате на курсове в софтуни по0добре изкарайте категиря за водач на камион
45
2
 
19
 
! Отговори
шАфИора преди 5 месеца
За два месеца ли е тази сума като заплата?!
44
3
 
44
 
! Отговори
Леля чичо преди 5 месеца
3000 дават ,ама като надвишиш дневни километри и глобата е 500 евро, а надвишаването става лесно когато си длъжен да спреш за почивка а не можеш да намериш свободен паркинг , камиона не може да го паркираш като лека кола никъде в европа, и започва едно обикаляне и търсене на паркинг едно че не си спал, второ че вече си с глоба записано е на тахографа който ще ти го проверят от местните ДАИ , и така за няколко дена ще си минус -3000 евро, ще имаш даже и да даваш
43
17
 
3
 
! Отговори
Гуменото Суйвинение преди 5 месеца
Суйвинените Американски Щати плащат много повече. А в Русия взимат една шепа копейки - колкото за няколко бутилки водка.
42
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
еми аз не ставам за тираджия ... още на първия ден ще отнеса с ремаркето някоя кола на някой планински проход, така подозирам ...
41
5
 
5
 
! Отговори
Кори преди 5 месеца
До Стар тираджия, недостигът на работна ръка означава само едно - икономиката РАБОТИ!
40
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Типичен пример за много вожд и малко индиианец. Иска му се да комисионерства на 20 000 робба, които да изпрати по далечната чужбина и да му снасят всеки ден хилядарки от комисионни. Но няма да му се случи. Щом има дефицит в професията, всеки що годе надежден, квалифициран и трезвен, ще може и сам да си намери работа без посредник.
39
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
На различни пунктове опашките се простираха на 30-60 км.Според украински експерти логистичните компании губят всеки ден 160 хил. заради блокадата Ръководителят на Асоциацията на международните превозвачи на Украйна Владимир Балин нарича случващото се катастрофа. Ако стачката продължи още няколко седмици, финансовата година ще приключи за нас, защото в средата на декември ще започне традиционното коледно затишие в Европа, обяснява той.
38
1
 
26
 
! Отговори
нафърфорий преди 5 месеца
Бг - държавата на Меринджеите!!! Всички искат "мекото на хляба", но вече малцина знаят откъде идва хляба!
37
2
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Голям мях....Ония им давали 3000 евро, а шоферите бегали.....И смеят да твърдят, че заплатите били по-високи от тези в ЕС....А защо ви бягат водачите бе? Дали не е заради неспазването на законите и изнудването на водачите? И после държавата ви виновна, че не внася гастърбайтери или че не ви дава наготово шофьори. Ами като ви трябват - що не си обучите бе? Това са 6 месеца курсове, не е лекар или инженер да виси 10 години по унинверситетите!
36
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В професии, в които трябва да се мисли и/или да се бачка здраво, винаги ще има липси на кадри. Лошото е, че тия трябва да издържат ниско квалифицираните и тези на държавна хранилка.
35
1
 
11
 
! Отговори
Стар тираджия преди 5 месеца
Тук учим за връзки с обществеността и разни икономики ;) никой не иска да кара камион ;)Та нито имаме връзка с действителността,нито имаме икономика ;)
34
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ами как да има работници като само допреди няколко години Бойко открито се хвалеше, че сме били привлекателни за инвеститори С НИСКИТЕ РАЗХОДИ ЗА ЗАПЛАТИ ...