Превозвачи: Около 20 000 шофьори липсват в България, заплатата е €3000

Близо 500 000 водачи не достигат в целия Европейски съюз
22 ное 2023 22:00, Анисия Иванова
72
Превозвачи: Около 20 000 шофьори липсват в България, заплатата е €3000
Снимка: Bulgaria ON AIR

Близо 500 000 шофьори не достигат в целия Европейски съюз. Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България заяви пред Bulgaria ON AIR, че когато няма водачи, услугата става по-скъпа, и че предстоят катаклизми по това направление.

"Трябва да си дадем сметка, че това е изключително тежка професия. 500 000 водачи липсват в Европа. В световен мащаб бройката е 3 млн. У нас около 20 000 водачи не достигат. Прогнозите са до 2028 г. този недостиг да стане два пъти по-голям. Около 40% от водачите в световен мащаб са над 55 години", обясни гостът на "България сутрин".

По думите му страната ни трябва много спешно да облекчи режима, по който внася водачи от трети държави. У нас процедурата отнема 6 месеца, докато кандидатът мине всички проверки. След това се сблъсква с редица други трудности, стана ясно от думите на Димитров.

"На нас всячески ни се пречи да правим бизнес в Европа. Второто направление, по което трябва да се работи, е обучаването на нови кадри. Около 8% са водачите в Европа под 25-годишна възраст. Много е висок прагът за влизане в тази професия", посочи още гостът.

Димитър Димитров съобщи, че в България водачите получават чисто около 3000 евро. Заплащането достига по-голяма сума в някои фирми.

"В България чистото възнаграждение дори е по-голямо от това в целия ЕС. Законодателството дава възможност голяма част от сумата да бъде под формата на командировъчни. Шофьорите от вътрешният транспорт взимат по-малко", заяви представителят на Камарата на автомобилните превозвачи.

"Все някой от тунелите е в ремонт и най-потърпевши са водачите. На границите е страшно и се чака с дни. Ясно е, че няма как с магическа пръчка да се оправят пътищата, но има други действия, които могат да се предприемат", изтъкна Димитров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
32
 
! Отговори
Падаря преди 5 месеца
До пепиТия 20 хил. шофера на момчето му трябват за да ги праща да бачкат в ЕС , но да се водят тука на отчед заради по малкото разходи за заплати и удръжки. Легална далавера.
12
2
 
36
 
! Отговори
пепи преди 5 месеца
3к евро се взимат ама с режийни . И да не забравяме че едно меню на бензиностанция в Германия е над 20 евро . Кафето във Франция с вода е 7 евро . А тези камиони няма как да вземат завоя и да се паркират пред карфур или лидл . Тъй че от тия пари извади поне 500 евро за обяд цигари кафе и леки закуски . Останаха 2500 . Евро . За България е добре , но за Испания е зле .
11
2
 
4
 
! Отговори
пепи преди 5 месеца
Да бре да . 20 000 шофьора ще искат поне 15 000 влекача и 30 000 ремаркета. Отделно от това - складове логистика бензиностанции... логистичен персонал . Диспечери за тия 20 000 шофьора. Това са има нема около 100 000 човека . Е то няма толкова товари . Или ще работа за месец и после спад .
10
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Не знам братлета, аз едва успявам лек автомобил да карам в България, почти цялото ми внимание е заето да се ориентирам и да не попадна в дупки или някой ненормален да не пресече изведнъж. Като изпреварвам ТИР се кръстя мислено три пъти да не ме отнесе.
9
5
 
37
 
! Отговори
Вече е по-опсано преди 5 месеца
Много е опасно особенно във Франция скачат тумби африканци и грабят, полицията даже вече не се отзовава. Друга опасност са мигрантите ако хванат в камиона ти мигрант може да лежиш за трафик, а те се качват по каросерията без да разбереш и ако няма камери да са го снимали (повечето камери във Франция са повредени) отиваш в пандела при Нигерийците. В бг път те тестват с некви бракувади дрегери дето и полицаите ги изкарва наркомани и може да ти вземат тира разни схемаджии в комбина със ЧСИ...
8
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Споко авто АЙ шофьорите са на път. до 5г. промоцията свършва.
7
1
 
45
 
! Отговори
Млади меринджейи преди 5 месеца
3000 Евро може, но бачканто е само навън, за вътре в България и съседните държави не дават повече от 1500Е . А ако бачкам навън за кво ми е Бг фирма ?
6
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
През март тази година Киев и Брюксел се договориха да удължат облекченията до следващото лято. В резултат на това украинските шофьори на камиони изместиха европейските си колеги в редица области. Статистиката беше красноречива: миналата година превозвачите от Незалежная са пресичали полската граница 900 хиляди пъти, година по-рано - само 180 хиляди пъти.В отговор на това в началото на ноември полските превозвачи на камиони обявиха безсрочен протест и блокираха ключови гранични пунктове на границата на двете страни. Основното искане е да се върнат за украинците ограниченията, които бяха в с
5
3
 
16
 
! Отговори
Miren Ibarguren преди 5 месеца
Прекрасна възможност за безработното шИфьорче от Банкя.
4
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Полски камиони блокираха границата с Украйна от две седмици. Те настояват за премахване на привилегиите за състезателите от Незалежная и за възстановяване на строгите процедури за лицензиране. Преговорите с протестиращите все още не са довели до резултат, вече има недостиг на лекарства в украинските аптеки и някои хранителни продукти в магазините.
3
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ами да намалят бюокрацията и да обучават водачи.
2
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В Полша има големи протести . Полските шофьори не пускат украинските да карат товари в ЕС . Шофьори има в Украйна и само чакат да ги пуснем . Защо лъжете че няма шофьори ??? По добре дайте този новия президент на Аржентина който се закле да изреже с резачката хрантутниците от културата и спорта . Това е добрия пример .
1
0
 
53
 
! Отговори
? преди 5 месеца
Ми този мишок от снимката да се хваща и да кара като е толкова висока заплатата. Защо стои и бачка за 1000 лева на месец?