Ще откриват депресията и чрез кръвен тест

Сега тя се диагностицира посредством наблюдение и консултация с психиатър
25 юни 2014 20:45,
Ще откриват депресията и чрез кръвен тест
Снимка: Reuters

Депресията вероятно ще може да се диагностицира с обикновен кръвен тест, с помощта на който да се сканира малка молекула в мозъка.

Учените наскоро откриват молекулата miR135, която се оказва, че регулира нивата на серотонин – невротрансмитер, отговорен за усещането за щастие. Откритието може да вдъхнови създаването на медикамент, който да контролира miR135.

Проучването е поредното доказателство, че психичните нарушения могат да бъдат диагностицирани с помощта на физически тестове. Други две проучвания през 2012 г. установяват няколко химически маркери в кръвта, които могат да индикират ранните признаци на депресия.

Към момента депресията, заедно с други психични заболявания, се установява посредством наблюдение, въпросници и консултация с психиатри. Без съмнение, стигмата на психичните заболявания има много общо с липсата на физически симптоми.

Изследователите от Института на науките „Вайцман“ в Израел обясняват, че те са проучили начина, по който нивата на серотонина се влияят от молекулата miR135 – вид микроРНК, която регулира клетъчната активност.

microRNA е вид Non-coding RNA. Произвежда се по следният начин:1. ДНК -> РНК транскрипция, на даден ген.2. Образуваната РНК, се сгъва на две образувайки двойна верига (precursor hairpin). (подобно на днк ген)3. На сгънатата РНК и падат част от последните връзки, оставайки само средната част.4. РНК излиза от протеина (Non-Coding - извън протеинова) и започва да се нарича микро РНКСега ако твърдението в статията е истина, то депресията трябва да е генетически заложена.