Усещаме магнитното поле на Земята

Според учени това било шестото чувство
4 юли 2016 15:22,
Усещаме магнитното поле на Земята
Източник: Reuters

Изследователи смятат, че са открили доказателство за загубеното шесто чувство. Специалистът от Калифорнийския технологичен институт Джо Киршвинг твърди, че има доказателства относно способността на хората подсъзнателно да откриват магнитното поле на земята.

С помощта на Фарадеев кафез и ЕКГ монитор той наблюдава промените в алфа вълните в мозъкa, докато се правят „настройки“ на магнитното поле около тях. Изследователят твърди, че това е част от нашата еволюционна история, а възприемането на магнитните вълни може да е първичното сетиво.

Способността да се усеща магнитното поле на земята се открива при някои създания като птици, насекоми и някои бозайници, които използват силата на миграцията или се ориентират от заобикалящата ги среда. В продължение на десетилетия изследователите изучават този феномен сред животните и установяват, че кучетата, лисиците и мечките също имат молекулата криптохром, която „усеща“ магнитното поле, в очите си.

Някои експерти смятат, че това „шесто чувство“ черпи сили от минерала магнетит, който действа като компас. Според други то разчита на протеин в ретината – криптохром.

Киршвинг и неговите колеги изграждат Фарадеев кафез, за да тестват тази способност и сред хората. Той представлява алуминиева кутия с тънка структура, която блокира всички и всякакви електромагнитни шумове с помощта на телени намотки.

Участниците, които са 24 на брой, седят в пълна тъмнина, където те са изложени единствено на чисто магнитно поле – няма стимул или някаква намеса.

Изследователите установяват, че когато магнитното поле се движи по посока на часовниковата стрелка, има спад в алфа вълните. Това показва, че участниците се повлияват и да обработват магнитното поле.

Установява се още, че невронният отговор закъснява с няколко хиляди милисекунди, което предполага активна реакция на мозъка.

Още любопитни новини за човека и неговата еко среда можете да намерите в Puls.bg