10 храни при стрес

Помагат ни да се усмихваме повече
31 мар 2020 23:10, Михаела Лазарова
4
10 храни при стрес
Снимка: Istock

Когато сме под стрес и напрежение, най-бързата утеха сред храните са мазните бургери, сладкишите, готовите обработени продукти. Те обаче са най-лошият избор, който можем да направим. Въпреки че дават бърза утеха на напрегнатата ни нервна система, в дългосрочен план те причиняват повече вреда, отколкото полза.

Вместо да посягаме към тях, когато сме под стрес, трябва да наблегнем на някои други доказано полезни в борбата срещу стреса храни, които подобряват цялостното състояние на тялото и се борят с хормоните на стреса и влиянието на свободните радикали върху организма.

Кои са храните, които имат доказан положителен ефект в борбата със стреса?

Пуешко

Пуешкото месо е прекрасен източник на триптофан – аминокиселина, която подпомага производството на серотонин. Тя се среща в естествен вид в някои храни, като пуешкото, и е основна активна съставка в редица медикаменти за борба със стреса.

Овес

Сложните въглехидрати в овеса, придружени с голямо количество фибри и витамини от група В са прекрасен начин за насърчаване на синтеза на серотонин, хормон на щастието. Той помага в борбата със стреса и ни подтиква да се чувстваме по-добре, защото подобрява настроението. Овесът допринася и в контрола на кръвната захар.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg
 


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Стига сте си правили реклама на храните!
1
6
 
1
 
! Отговори
Чукундур преди 5 месеца
До 1

И аз