От кои полезни въглехидрати се нуждае тялото ни?

Хапвайте киноа
29 ное 2020 21:45, Михаела Лазарова
3
От кои полезни въглехидрати се нуждае тялото ни?
Снимка: Istock

Когато става въпрос за отслабване, контрол на кръвната захар, инсулина и диабета, главните заподозрени виновници са въглехидратите. Ето защо диети, като кето, нисковъглехидратни режими и други подобни, които изключват въглехидратите, са толкова популярни. Всъщност, в дългосрочен план това е вредно, понякога дори опасно за здравето, защото въглехидратите са жизненонеобходими за тялото и за редица функции в него. Не всички въглехидрати са лоши.

Репутацията на въглехидратите се срина през годините заради все по-популярните диети за отслабване, които залагат предимно на протеини и мазнини. Те имат добър ефект в отслабването, но могат да бъдат вредни за здравето в цялостен план. Това смята доктор Франсис Ларгеман-Рот, диетолог и автор на книгата The Carb Lovers Diet Cookbook. В нея доктор Рот описва разликата между вредните и полезните въглехидрати, както и посочва най-полезните сред тях, на които трябва да наблягате и които всъщност ще ви помогнат да контролирате теглото и риска от диабет.

Тези въглехидрати съдържат така нареченото устойчиво нишесте. Това е вид въглехидрат, който се храносмила по-бавно и е по-малко склонен да увеличава нивата на кръвната захар и инсулина в кръвта. Тази негова основна функция служи за осигуряване и резерв на енергия.

Ето и най-богатите на този полезен въглехидрат храни, на които да наблегнете.

Банани

Бананите са много добър източник на устойчиво нишесте. Те са много богати на фибри, които потискат апетита, удължават енергията и усещането за ситост. В тях се съдържат големи количества триптофан, който противодейства на стреса, тревожността и депресията, превръщайки се в серотонин. Бананите са и сред първенците по наличие на калий – важен за контрола на сърдечносъдовата функция.

Картофи

Картофите много често са изключвани от диети за отслабване, защото имат лоша репутация на бързо усвояеми въглехидрати. Те обаче съдържат устойчиво нишесте и много фибри. Картофите осигуряват ситост и потискат апетита. Картофите, които са били сварени и охладени след това, съдържат повече устойчиво нишесте от останалите, сготвени по друг начин и сервирани горещи.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
4
 
0
 
! Отговори
Такова Нещо преди 1 месец
като Полезни Въглехидрати - няма! Яжте месо и най-вече Свинска Сланина и Масло!
2
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абсолютни глупости!
1
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пак ли ти изгоро моуа Машала на всяка манджа си като мерудия привесорка голема от всичко разбира