Най-честите грешки при изпълнение на глутеус мост

Използвате бедрата вместо глутеуса и прасците
20 яну 2021 05:05, Михаела Лазарова
11
Най-честите грешки при изпълнение на глутеус мост
Снимка: Istock

Дупето е една от зоните на тялото, които всеки човек мечтае да стегне. Жените имат особена нужда от това, тъй като по принцип женското дупе е анатомично по-голямо и с повече мастна тъкан от това на мъжете. Ето защо при отслабване то страда много, омеква, увисва и се нуждае от стягане.

За да го стегнете е необходимо да правите упражнения за тази област, които да върнат неговата красива форма. Едно от тези упражнения с много добър ефект е глутеус мост или така нареченото повдигане на таза и седалището от тилен лег.

Глутеус мостът се изпълнява, като легнете по гръб, свиете крака в коленете, отпуснете ръцете встрани до тялото и повдигнете торса нагоре, достигайки до равнина на гръбнака без извивки.

На пръв поглед упражнението глутеус мост изглежда много лесно за изпълнение, но всъщност могат да се допуснат редица грешки, които не само да създадат условия за травми, най-вече на гръбнака, но и да го направят неефективно.

Къде най-често хората грешат при изпълнение на глутеус мост?

Протягате прекалено долната част на гърба

Хиперекстензията на гърба в стремежа да изпълните максимално упражнението може да ви причини травми на кръста. Когато правите глутеус мост е много важно да се стараете максимално да избягвате извиване на гърба в която и да е посока, а да го задържите напълно изправен в една линия. Иначе може да си причините болка, дискомфорт в долната част на гърба, дори по-лоши травми.

Натискате с пръсти, а не с пети

Другата много честа грешка при глутеус моста е повдигането на тежестта на тялото с помощта на пръстите на краката и предната част на ходилата, а не с петите. За да сте сигурни, че упражнението работи правилно и точно за задните мускули на бедрата и дупето е много важно да поставите подбедриците точно под коленете и да повдигате чрез петите. Така ще използвате именно онези мускули, които искате да стегнете.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg
 


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
3
 
! Отговори
Грешка 2 преди 1 месец
Не си разтварят краката !
7
0
 
4
 
! Отговори
Грешка 1 преди 1 месец
Правите упражнението облечени !
6
0
 
3
 
! Отговори
Krom преди 1 месец
Много добро упражнение! Задължително трябва да присъства и при хора които се борят с болката в гърба, но … ако се изпълнява правилно. Инак - вреди. Много важно е гърба да не се извива, а дупето да е стегнато. Както и пояса. Има и варианти - на един крак, с тежест, с гумена лента. А колегите под мен - сигурен съм, че ако им попадне девойката от снимката, мигом ще вдигнат "кръвното" и ще им "причернее". Но, важно е да "остроумничим" за миг "слава".
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Краката се поставят на такова разстояние, че да може да мине куче с кокал.
4
0
 
1
 
! Отговори
Гошо преди 1 месец
Какво е на цвят, консистенция, мирис ? Запознай ни и с нази важна за нас информация!
3
0
 
7
 
! Отговори
Кирил преди 1 месец
От тази снимка не се вижда камилската стъпка
2
2
 
6
 
! Отговори
наблюдател преди 1 месец
Води до сърбежи.
1
2
 
2
 
! Отговори
ГРАД КОЗЛОДУЙ преди 1 месец
полезна статия