5 стъпки за бързо възстановяване след спорт

Консумирайте достатъчно протеини
17 май 2022 01:00, Михаела Лазарова
13
5 стъпки за бързо възстановяване след спорт
Снимка: Istock

Преди тренировка е добре да се прави загрявка, в която целта е мускулите, сухожилията, връзките и ставите да се подготвят за натоварването, което им предстои. Загрявката и разтягането са изключително важни, защото дават възможност на тялото да се подготви качествено за тренировка, а и имат значение за предпазването от травми.

Разтягането след тренировка е не по-малко важно за правилното и бързо възстановяване на мускулите. Заедно с него има и други важни практики, които е добре да следвате след тренировка за повече здраве и добри резултати. Ето 5 от тях.

1. Активно възстановяване.

След интензивна тренировка, каквито са тичането или вдигането на тежести, интервалните и високоинтензивните тренировки, е много важно да практикувате активно възстановяване. След подобен тип енергични и силови упражнения пулсът е ускорен, затова тялото се нуждае от време, за да влезе отново в нормален ритъм. Важно е например да приключите тичането или спринта с продължителна разходка или умерено ходене, което постепенно да се забавя, за да дадете възможност на сърдечния ритъм да се нормализира. Избягвайте просто да спирате след тренировката и да правите рязка граница между интензивното натоварване и пълния покой.

2. Статично разтягане.

Разтягането е повече от ключово след каквато и да е тренировка без значение от интензитета и продължителността ѝ. Много хора подценяват разтягането и разгрявката, но те са от изключително голямо значение за възстановяване на мускулите и сухожилията. Разтягането ще ви помогне да чувствате по-малко мускулна треска и скованост на следващия ден. Ще се намали дискомфортът, а движенията ви ще бъдат по-свободни.

3. Използвайте ролер за търкаляне.

Ролерите от пяна или силикон със или без релеф са превъзходно средство да масажирате качествено мускулите след тренировка. Търкалянето на ролер по мускулите освобождава напрежението, подобрява разтягането на мускулните влакна след свиване и натоварване, отнема от мускулното напрежение, стимулира кръвообращението, съответно ускорява възстановяването на мускулните тъкани.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
о.. преди 1 месец
Докато дебелия "съхне", слабия е ритнал кофатъ! Това не означава, че трябва да преяждате или да не се движите. Намерете златната среда! А, жените трябва да са "сочни", а не плоски дъски за гладене! Ми тъй де, друго си е да погалиш сочно д.упенце и ц.и.ца! -)))
8
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 9 "А що ти е тоя корем ?" Щото така живота ми е по-приятен, не е ли очевидно?
7
0
 
5
 
! Отговори
Бай Илийчо преди 1 месец
Нъ тва нъ снимкътъ веднага му даам 100 ойро за раз !
6
1
 
1
 
! Отговори
ГРАД КОЗЛОДУЙ преди 1 месец
страхотно БЛАГОДАРЯ
5
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Дедо Поп Ако искаш "плочки" трябва доста повече от една коремна преса на ден. Аз започнах в 5ти клас и в продължение на 7 години всеки ден правих по над 100 (започнах с колкото мога и полека лека ... След това продължих, но не така редовно а само покрай други упражнения за корем. Затова сега съм с 8 пак. Всъщност да се направи здрав корем изисква основно постоянство, нищо друго. Хората просто ги МЪРЗИ, ама МНОГО.
4
1
 
1
 
! Отговори
Дедо Поп преди 1 месец
До Кеца.... Верно е не съм поп, ама ти си 100% най- обикновен кец . От тия китайските дето се вмирисват като ги обуеш 2 пъти . От кой контейнер за ссмет пишеш ?
3
3
 
4
 
! Отговори
Дедо Поп преди 1 месец
Отдавна съм се отказал от спорт .... Цял живот всяка сутрин ставам от леглото, туй са 365 коремни преси на година... за 10г. се събират над 5хил. щото и следобеда често си подремвам ..... как пък поне една "плочка" не ми се появи на корема бре ? Туй спорта е някаква дяволска работа .
2
0
 
5
 
! Отговори
Додо преди 1 месец
Миха-ела, ти си последният човек на този свят, от който бих взел терк за това, как да спортувам, бидейки ти си христоматия на запуснато, силно затлъстяло, не-здравословно тяло. Извинявай за откровеността, но ти да даваш съвето за спорт и фитнес е все едно някой ром от Факултето да прави мозъчни операции! Засрами се!
1
7
 
4
 
! Отговори
Чугун преди 1 месец
Глупости, загрявката е ако от доста време не си тренирал или си на химия за да не се изчекнеш е добре, но на човек който тренира 5 пъти седмично не му трябва загрявка, това е загуба на енергия и време. Моята тренировка е между 15 и 25 тона на ден, зависи кои мускулни групи тренирам. Химиците, особено ако са на стромба в големи дози е задължително да разтягат и загряват, щото мого се изсушават и късат сухожилия и мускули! При спринт и бягане пак е добре да се разтяга и загрява за да няма мяуу.