13 ползи за тялото от следването на хранителен режим за здраво сърце

По-добро храносмилане и стабилни нива на кръвната захар
16 авг 2022 22:45, Михаела Лазарова
3
13 ползи за тялото от следването на хранителен режим за здраво сърце
Снимка: Istock

Стилът ни на хранене най-често се възпитава в семейството. От малки се учим на добри или лоши хранителни навици, които дават отражение върху нашето здравословно състояние в детските години, но и на по-късен етап от живота ни.

Вероятно сте чували, че има редица полезни храни, които благоприятстват здравето на сърцето. Да се храниш за здраво сърце не е трудно. Важното е да включим полезните храни към менюто си и да намалим до минимум или да изключим напълно сладкиши, захарни напитки, колбаси, пакетирани лакомства, консервирани храни, мазни кашкавали.

Оказва се, че диетата за здраво сърце, ако може да се нарече изобщо диета, има и още редица ползи за здравето ни.

Кои храни включва менюто за здраво сърце?

Можем да хапваме авокадо, горски плодове, ябълки, грейпфрут, банани, нар, домати, пъпеш, череши.

От зеленчуците е важно да добавим към храненето си и спанак, цвекло, зелен боб, чесън и лук., карфиол, броколи, рукола.

От подправките може да добавим повече здраве към храненето си чрез консумацията на канела, куркума, риган, черен и червен пипер, сминдух, черен кимион, мащерка, розмарин.

Други полезни храни за здравето на сърцето са и риба, морски дарове, леки меса, елда, овесени ядки, кафяв ориз, киноа, ядки и семена, зехтин, гхи, кокосово масло, моцарела, сирене котидж, извара.

Ето 13 ползи за тялото от следването на хранителен режим за здраво сърце:

1. Намаляват се страничните ефекти на стреса, като оксидативният стрес.

2. Спомага за забавяне на процеса на стареене на тялото.

3. Увеличава се нашата производителност.

Диета при проблеми с щитовидната жлеза

4. Ползите от консумацията на храни, които имат благоприятно въздействие върху стреса, оказва се, могат да помогнат и за поддържане на силен имунитет, благодарение на хранителните вещества, които съдържат.

5. Поддържаме здравословно тегло или сваляме излишно такова, без да стресираме тялото си.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кокосовото масло е по-вредно и от палмовота,дори не е хранително масло,но е модно да го консумират.
1
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Мише, имайки предвид областта на компетенциите ти, дай статия за ползите за тялото от секса.