Японци правят космически лифт, готов е 2050 г.

По него ще се доставят товари на околоземна орбита
Обновена: 22 фев 2012 15:02 | 22 фев 2012 07:04, Елка Василева
Японци правят космически лифт, готов е 2050 г.
Снимка: архив, Reuters

Японската строителна корпорация "Обаяши" планира до 2050 година да осъществи проекта космически лифт - безракетен метод за доставка на полезни товари на околоземна орбита с помощта на специално въже, съобщи ИТАР-ТАСС, като цитира японски медии.

Космическият лифт ще представлява въже, единият край на което е закрепен за земната повърхност, а другият се намира в космоса.

В опънато положение то се поддържа с поставен на втория край противовес за сметка на центробежната сила на въртене на планетата. По въжето от Земята до орбитата може да се движи нещо като специална платформа.

Според проекта "Обаяши" въжето за космическия лифт ще бъде изработено от въглеродни нанотръбички, които 20 пъти превъзхождат по здравина стоманата. Дължината му ще е 96 000 км. С тях би могла два пъти да бъде опасана Земята по екватора.

При това орбиталната станция ще е разположена на височина 36 000 км над земната повърхност. Пътят до нея със специална гондола ще отнема около седмица.

В "Обаяши" отбелязват, че изграждането на космическия лифт ще позволи видимо да се намали стойността на доставката на полезни товари на околоземна орбита и ще се превърне във важна крачка в усвояването на космоса.

Natali преди 12 години
Горката Земя ! Какво ли не и правим !!! Дано да не може да направят тази страхотия !!!!!Стах ме е !!! Ужас !!!! Земята ,,ште ,, си отмасти !

От редакцията на dnes.bg - раздел технологии

От къде ще тръгва лифта от Токио ли? и публикувайте разписанието моля

Е сега се изхвърлят малко Японците, ние за 40г. една магистрала 400км не успяхме да направим, те сега за толкова лифт 96х. км

sci-fi преди 12 години
За недоучилите любители на научната фантастика един съвет: прочетете старите броеве на научно популярните списания и ще видите, че 99% от "гениалните" идеи не са реализирани. Същото е и с романите.Самият аз съм прочел голямо количество science fiction и научная фантастика в оригинал, но едно е интересната и занимателна фабула, друго научната основа, на която лежат повечето сюжети и "открития". Не бъркайте научната фантастика с фантасмагорията.По-добре четете научни текстове, ако сте пораснали.

ха така преди 12 години
*** "научната фантастика" от вчера е реалност днес. Благодарение точно на научната фантастика се прокарват нови идеи, които не могат да бъдат реализирани за времето си и за това са наречени фантастика. Аман от коне с капаци. --*** "научната фантастика" от вчера НЕ е реалност днес. Благодарение точно на научната фантастика се прокарват нови идеи, които не могат да бъдат реализирани за времето си и за това са наречени фантастика. Аман от коне с капаци и фантазьори.

Е, вече технологиите са напреднали и такъв материал е открит - въглеродните нанотръби--Сега остана да открият и космически кораб, който може да доставя хиляди тонове това в геостационарна орбита.Засега никоя страна не планира да създава такъв летателен апарат, дори теоретично.

Е значи за 40 дни трябва да се предвиди и БЮФЕТ в лифта, казвам ако не са се сетили японците

100 km/h не е толкова бясна скорост...

През 2008 пак имаше информации за такъв лифт с въже дълго 36000км, и след четири години дължината нараснала повече от два пъти до 96000км.Проблема е, че ако лифта се движи с бясната скорост от 100км/ч то ще стигне до горната станция след повече от 40 денонощия.

През 1959 г. руснакът Юрий Арцутанов публикува статия, в която предлага от спътник на геостационална орбита да се спусне въже, по което да се траспортират товари от Земята до орбита.--------------------- Аз пък съм сигурен, че тази идея е възникнала един миг след като са открили нещото "геостационарна орбита". Толкова е близко до акъла, че всяко дете ще се сети.

наука преди 12 години
По Дискавъри Наука съм гледал поне 2-3 епизода за подобни проекти и са наистина доста интересни! Всеки може да потърси ако иска, вместо да си прекарва фантазиите тука :)))

Средният диаметър на Земята е около 12 742км!!! Геоидът е неправилно кълбовидно тяло, което съвсем малко се различава от ротационния елипсоид. Ето защо на практика формата на Земята се приема за елипсоид, който се нарича земен елипсоид или сфероид.

Gi преди 12 години
ХА ХА тия модератори! А ако не е около екватора колко пъти ще обиколи земята ха ха колко имате по физика пичове.?!!?.

Е вече съм спокоен, а аз си мислих, че ще изкривяваме времето и пространството за да стигнем по далеч от Луната

Да вземете първо да си оправите Фукушимата, а?

Ra преди 12 години
96 000 км.!!! Е тез луди ли са? Това е една четвърт от пътя до луната.Я си пийте хапчетата днес. 96 000 м. по-реално ми изглежда.

Как да обясниш на правнука, че прабаба му в Америка е можела да вижда и да говори с прабаба и в реално време още през 1964 г Как да обясниш на правнука че има разлика между наука и научна фантастика. Как да обясниш на правнука ,че Star wars не е правен по действителен случай.

съобщи ИТАР-ТАСС с ироническа усмивка и допълни че най-вероятно проекта ще се прави на територията на Русия тъй като 2050г. Япония няма да я има а населението и ще се пресели в Сибир по договор за аренда на земя:))))