Интересно е, че изглежда сред доставчиците на социални мрежи дори има процес на съкращаване. Докато през юли 2012 г. Experian изследва 6098 социални мрежи в целия свят, преди година броят им е бил 7397.
Но какво означава бързото нарастване на новите конкуренти за съществуващите пазарни лидери като Facebook и Twitter? Тансер не вярва, че най-добрите играчи трябва да се притесняват. „Засега изглежда, че Facebook запазва позицията си на първото място, в което потребителите на интернет се отбиват. В допълнение, мрежата в момента се превърна в платформа за комуникация. Но все още има място и за нишови играчи. Хората започват да изследват в по-голяма дълбочина своите интереси".
Интересно е също как си взаимодействат мрежите. Така например 40 процента от посетителите на Instagram в Северна Америка и Бразилия попадат там чрез Facebook. Но тази цифра не важи за всички страни. В Сингапур Twitter е отговорен за 42% от посещенията в Instagram, а от Facebook идват само 22%. Все пак е важно да се уточни, че Experian измерва само достъпа до Instagram от местни Wi-Fi мрежи. Така използването на мобилни приложения остава подценено.
Тансер изгражда и няколко хипотези за това какво ще се случи с новите играчи Pinterest и Google+ в бъдеще. През последните седмици техният растеж се забавя до известна степен. При Pinterest броят на потребителите от САЩ се увеличи през последния месец само с 13%. Това предполага, че мрежата вече достига своя пик по отношение на растежа.
„Аз не мисля, че Pinterest вече е наситен", казва обаче Тансер. „Сигурен съм, че растежът ще продължи още малко. Виждали сме подобни тенденции и преди, например при Myspace и други предложения. Те достигат определено ниво, след това отпадат потребители, които са влизали временно, а ръстът продължава".
Тансер има своя теория и за Google+. В локалната услуга на Google той вижда „тайно социално оръжие". Услугата беше представена през лятото и свързва страници в Google+ на различни места (ресторанти, музеи, хотели) с безплатните оценки от потребителите на Zagat. Защо тази услуга може да направи разликата? Защото местната и регионалната информация са онова, което хората най-често търсят. „Google+ е на път да продължи да нараства с добър темп и в бъдеще", сигурен е Тансер.
Още новини от света на комуникациите четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase