Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!

Според тях автомобилният гигант само протака
17 фев 2020 17:30, Нели Христова
180
Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!
Снимки: БГНЕС

В сравнение с турската оферта за новия завод на “Фолксваген” българската е като празен бял лист, казва пред “Франкфуртер алгемайне цайтунг” /ФАЦ/ президентът на Търговската камара в Истанбул, цитиран от БГНЕС.

“Германската политика натиска спирачката” – така авторът на репортажа Андреас Мим описва накратко ситуацията. Заедно с група германски журналисти той е бил поканен да посети индустриалната зона в турския град Маниса близо до Измир, където трябваше да се строи новият завод на “Фолксваген”. Мим припомня, че заради навлизането на турски войски в Сирия Надзорният съвет на “Фолксваген” все още отлага решението. “Важна роля в този съвет играе социалдемократът Щефан Вайл, който е министър-председател на провинция Долна Саксония. Сраженията в Сирия отново се разгорещиха, броят на убитите и ранените вече е трицифрен, тъй че решението за завода едва ли ще влезе в дневния ред на следващия Надзорен съвет в края на февруари”, прогнозира авторът и цитира официалната позиция на концерна по въпроса: “Засега няма промяна”.

От първостепенна важност за Анкара

Журналистите, посетили Маниса, явно са били обект на специални грижи. От репортажа на ФАЦ научаваме, че дори са ги ескортирали автомобили със синя лампа. Андреас Мим е разговарял и с Ибрахим Калън, съветник на турския президент Реджеп Тайип Ердоган. “Той дава всичко от себе си, за да убеди “Фолксваген”, че не бива да се влияе от голямата политика”, пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара. “Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите, което е подчинено пряко на президента. Ердоган, който иначе се вози в брониран Майбах, лично се е ангажирал с въпроса”, четем още в репортажа.

Цитиран е и директорът на индустриалната зона в Маниса Джемал Тюрек, който предпазливо говори за “политически проблеми”, имайки предвид турската военна операция в Сирия. Авторът на репортажа описва актуалната ситуация така: “В момента едно положително решение би прозвучало като германско одобрение – не само за военните акции, но и за авторитарната политика на президента Ердоган, на която се гледа с критично око. От турска гледна точка също става дума за нещо повече, а не само за работни места, оборот и експорт. Алваро Ортиз, главен икономист на най-голямата чуждестранна частна банка в Турция – BBVA в Истанбул, смята, че инвестицията ще бъде “добър сигнал за Турция”. Така страната щяла да покаже, че върти бизнес с един топ-концерн, а това би било важно доказателство за стабилността ѝ”, казва Ортиз пред ФАЦ.

Тук авторът на репортажа пояснява, че напоследък Турция не е особено стабилна икономически: лирата е в нокдаун, инфлацията бързо расте, увеличава се и безработицата, икономическият растеж е почти нулев, търсенето на вътрешния пазар спада. В този смисъл заводът на Фолксваген в Маниса би бил добре дошъл, отбелязва авторът и цитира оптимистично настроени събеседници в Турция: “Секиб Авдагъдж, президент на Търговската камара в Истанбул, се надява, че в крайна сметка ще надделеят икономическите аргументи. А такива има много: младо население, добре обучени работници, голям вътрешен пазар с 83 милиона потребители, популярността на марката “Фолксваген”, близостта на други пазари и не на последно място икономическата изгода – в Турция производството на един автомобил е с 1000-1200 евро по-евтино, отколкото в Германия. Към това се добавя и убедеността на мнозина в Турция, че като индустриална дестинация страната им има предимства пред потенциални конкуренти като България. Самоувереният президент на Търговската камара картинно описва как изглежда презентацията на конкурентите: “От дясната страна – просто бяла страница, на която няма нищо”.

“Фолксваген” просто протака?

В края на репортажа авторът изказва предположението, че навярно ще има протакане. Търсенето на електромобили засега не е толкова голямо, тъй че Фолксваген вероятно може да отложи освобождаването на капацитети в Германия и в Словакия, тоест – решението за изграждане на нов завод в Турция може да почака, докато положението се поуспокои, заключава ФАЦ.

В статия по същата тема чешкият “Хосподарске новини” пише, че ръководството на “Шкода”, която е част от концерна “Фолксваген”, в момента иска разширяване на производствените капацитети в Европа – тъкмо заради отлагането на новия завод в Турция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


180
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
0
 
5
 
! Отговори
Alastair преди 4 години
Имбецилно и крадливо правителство да създаде нещо най - накрая. Може ли да създадете нещо.. вие там, с тези четвъртити мозъци ? Който краде и от него ще се открадне. Ако не може да върне, ще заплати с кръв. Тежко ви, не знаете какво иде за вас.
80
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До тоя с плюсчетатаСпри се, гаден! Нямал ли си друга работа! Аз ако всеки ден ти режа биците на тока, да ти е гадни, приятно ли шейти!
79
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Борисов им даде Южен поток, с бездействие и VW ,
78
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 78А Дания завладя Англия и Франция, ама преди хиляда и кусур години ... Нещата се менят.
77
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бе ги разбирам германците ... и какво че Турция спада Сирия? Дали в Сирия е дори и 0.05 процента от оотенциалните клиенти на VW? Нима такав а малка разлика си струва?
76
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Турската армия никога няма да нападне България. Ако се наложи, може само да пратят две роти войска да сменят правителството в София, повече не е нужно.
75
5
 
13
 
! Отговори
Български воин преди 4 години
Турците винаги сме ги били и пак ще ги бием. Да живее майка България!
74
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
едно време стигнала сега до никъде не може да стигне Не сме в 20 всек ,че броя да е от значение
73
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен"Турската армия Стара планина не може да мине камоли до Берлин"Турската армия стигна до Виена. Там беше спряна от Собиески - поляк. За благодарност германците си разделиха Полша. Обясни сега защо Турция да вярва на Германия за каквото и да било и да се тика в ЕС, та да стане пустиня като България, където се молим като просяци за един завод.
72
2
 
9
 
! Отговори
@82 преди 4 години
Ми Фолсваген не мисля че са съгласни с теб. О чакай, то в България и хората с гимназия не са много. Пък камо ли хората с IQ на хомо сапиенс, обща култура на европеец и някакви технически умения отговарящи на 21ви век. Или то и това не трябва, те колите сами се сглабят, а?
71
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Турската армия стара планина не може да мине камоли до Берлин
70
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Турция не е в ЕС защото бюргерите ги е страх, че контрола над континента ще им се изплъзне от дебелите ръчички. Иначе турската армия ако иска за два дни е в Берлин.
69
0
 
5
 
! Отговори
дядо йоцо гледа преди 4 години
До АнонименЗа такъв завод са нужни хора със средно проефсионално. Инженери има достатъчно в Германия.
68
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
********************************************************************************************************************************************************************************************************
67
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
********************************************************************************************************************************************************************************************************
66
0
 
3
 
! Отговори
юбералес преди 4 години
До АнонименРазбира се че може да е и по-унизително - да се молиш 50 години да те приемат в ЕС. Турция- страна кандидат членка от 1960г.
65
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хахаха, как са го набутали на цялата банда около Плевналиев. Просто бях лист. Но ако трябва да сме честни, всичко се изчерпва с младо население и квалифицирана работна ръка. Никой не иска да инвестира стотици милиони в завод и после да трябва да си внася работници. България няма как да осигури нужната работна ръка. Защото ББ посъветва младите хора да стават овчари. И не само той, няколко образов. министри обясняват как ни трябват хора със средно-професионално, а не инженери. Еми на.
64
0
 
5
 
! Отговори
ГAMEH преди 4 години
Турците са ходещи ***!
63
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
България, вечната германска колония през последните 100 години, загубила войните в името на господаря си, сега се моли като роб на същия този господар за малко милостиня - да й направи един завод на територията. Може ли да бъде по-унизително? Но това е съдбата на колониите, това е съдбата на германофилите. Медиите са немски (всяка втора статия от дойче веле), управляващите са немски (ГЕРБ е финансирана от фондация Конрад Аденауер) и пак немците не ви считат за хора. СмЕх
62
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 43: Не си напълно прав - Българията 100% НИЕ САМИТЕ СИ Я ДОКАРАХМЕ ДО ТОВА ДЕРЕДЖЕ!САМИ,НИКОЙ ДРУГ!!Но това не може да се каже на малоумното стадо,което се прави,че не вижда,какво сътвори през последните 30 години И ВЕЧНО МИСЛИ И ПЛЯМПА,ЧЕ ДРУГ МУ ГО Е НАПРАВИЛ!!!А управляващата шайка има нужда точно от такова стадо,което да не вижда кой какво му прави ,да плямпа безадресно,да се свива и мълчи...и се изпарява от Територията!!!Стадо,направо,благодат,за управляващата банда,която и да е!

Спонсорирани публикации