Пазарът на коли у нас за 2020 година е катастрофален

Ето кои са най-продаваните марки в Европа
20 дек 2020 21:25, Нели Христова
149
Пазарът на коли у нас за 2020 година е катастрофален
Снимка: Pixabay

България е най-катастрофално представящият се автомобилен пазар в ЕС през ноември, показва статистиката на АСЕА. Това силно се разминава с уверенията на политици и икономисти, че българската икономика била по-слабо засегната от коронавируса в сравнение с повечето европейски държави.

Пазарът на нови автомобили в Европа се е свил с нови 12% през ноември след въведените от доста правителства повторни затваряния заради коронавируса. Това до голяма степен заличава плахото възстановяване от лятото и води до общо 25.5% спад на европейския пазар за 11-те месеца, сравнени със същия период на 2019. Разликата е около 3 милиона автомобила.

Рекордьор по спад през ноември е България, където общите регистрации са едва 1544, почти двойно по-малко (-45.2%) от същия месец на 2019. Единствената друга страна в ЕС, където свиването през месеца надхвърля 30%, е Словения (-33%), но дори и така словенският пазар е почти три пъти по-голям от българския, при над три пъти по-малко население.

Парадоксално, но някои пазари отчитат и плюсове през ноември - дори такива в пълен лодаун като Гърция (+2.4%). Най-висок месечен ръст имат Ейре (+20%) и Кипър (+11%), в положителната територия са още Дания и Румъния.

За 11-те месеца на 2020 България е вторият най-пострадал пазар, със свиване от 36.5% (20 661 регистрации срещу 32 511 преди година). Eдинствено Хърватия (-42.4%) e пред нас, а близо зад нас са Испания (-35.3%) и Португалия (-36.4%). Най-малко пострадали са пазарите в Норвегия (-7.8%), Литва (-16.2%), Швеция (-16.4%), Дания (-16.5%), Финландия (-16.7%) и Кипър (-17.4%).

А ето кои са най-продаваните модели в Европа през тази година:

Mazda - 105 710
37% спад през ноември и 42% от началото на годината. Част от това се дължи и на затруднения с доставките.

MINI - 108 591
Малко под 7% спад за британската марка на BMW през ноември. От началото на годината продажбите са се свили с 18% спрямо 2019, пазарният дял се е увеличил с една десета до 1.2%.

Nissan - 187 136
Продажбите на японците се сгромолясаха в първата половина на годината, на фона на което 14% спад през ноември не е толкова зле. Пазарният дял е намалял с една десета и вече е 2.1%.

Volvo - 197 386
В трудни времена премиум сегментът се представя по-добре от масовия. Volvo има 10% спад през ноември, и 17% от началото на годината, което увеличава пазарния му дял до 2.2%.

Seat - 284 104
Затварянето на Испания за втори път тази година нанесе тежък удар, тъкмо когато Seat започваше да се съвзема. Резултатът е спад от 21% през месеца и общо 28% от началото на годината. Пазарният дял е паднал с една десета до 3.2%.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
5
 
1
 
! Отговори
до 18 преди 3 години
Я изчезвай е ***
19
5
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тц, тц, тц:-) Човек ще рече, че не чете "Днес бг", а "Уоустрийт джърнъл". Все едни млади, компетентни и богати в офиси на световни компании:-) Да, ама не. Тук такива не пишат. Който си губи като мен времето в неделя в 22 часа да чете и коментира в "Днес бг" нито е млад, нито успял, нито богат:-) Нито сменя жилища и коли. А ако има ясе пак някой такъв, явно се е сдухал от самота и скука:-)))
18
12
 
9
 
! Отговори
до 14 преди 3 години
Нищо не каза... Средната заплата в София е около 1900лв. според НСИ, включително и сивия сектор. Ако го махнем, става 3200 и нагоре. Медианната реална заплата в СОфия е около 1600лв.. С тези пари нова кола няма как да караш. Нови коли карат тези 100 000 души в София, които работят за над прага. Аз си взех нова кола за 65000лв. с 30% остатъчна стойност, когато взимах 5500 чисто преди 5 години. Просто с по-малко нямаше как да си позволя. Сега ще взема за трети път нова, но вече заплатата е друга.
17
2
 
22
 
! Отговори
Какъв преди 3 години
пазар има в България какъв фактор може да бъда държава с африкански заплати и здравеопзаване??
16
2
 
14
 
! Отговори
Елемаг преди 3 години
Ноември си взех поредната 4-та нова кола.Средно ги карам по 6-7 години.Но ми направи впечатление,че от цялата опашка пред КАТ( то пред кой ли КАТ няма опашки целогодишно),само аз и още един "швед"бяхме за регистрация на нова кола.Всичко останало само бракуваше и отписваше.Е явно се засича инфото, като никога с реалността.Че иначе 80% тука като пончат да пишат фантасмагории.Но сега е така.Кризата се стоварва.Косъма не одържа Дамоклеевият меч.
15
11
 
5
 
! Отговори
до 14 преди 3 години
В грешка си. Както казах, разгледай бизнес центровете и автопарковете на различните фирми (даже има и баджове кое място на коя компания е по повечето офис сгради). Никой не кара подобни коптори. Само за справка- Junior-ите при нас взимат по 2.5-3к и те НЕ карат нови коли, както казах. 2-3к взимах сигурно преди 10 години.
14
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До сега пазарът на коли се държеше основно от разни фирми които купуваха служебни коли.Повечето други клиенти се ориентират за нещо втора употреба.И как да не е така? Средна работа европейски автомобил струва 50000 хиляди. С заплата 1000-1500 лв колкото е масовката ще го плащате 20 години.Хах.Със 3000 месечно а не всеки прави 3000 ще го плащате 15 год.
13
3
 
16
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 3 години
До до 5Във вашата компания всички карате чисто нови дачии или great wall, шкода фабия или рено клио или евтина тойота йарис, защото мизерните ви заплатки от по 2-3к за такава кола стигат... А и щях да забравя - купили се гълъбарник за 60-70к евро в ориндж каунти, квартала на мизерниците, където тоалетните се изливат по улиците, а асфалта е само блян...
12
4
 
21
 
! Отговори
Бай Пешо преди 3 години
До номер 7. Аз пари за нова кола имам, и то да си я купя веднага но ще си карам старата, защото новите са невероятен Всеки нов модел е по зле от стария. Аз парите си ще ги инвестирам в имот (не на изплащане) но нова ламарина никога. Защото утре като си тръгнат западните фирми заради кризата, ще ядете дедо-вия
11
5
 
14
 
! Отговори
до 9 преди 3 години
Дpиcльoтo си ти, драги, съдейки по заплатата ти (1500лв.). Моята фирма може да е 120 души, ама има още 200 000 работещи с подобни условия в подобни фирми. По-добре ти се скрий някъде!
10
4
 
7
 
! Отговори
до 7 преди 3 години
Пак ли ти с новите Опели и джисиайки? :D Дай нещо по-премиум вече, меринджей стана, или догодина?
9
12
 
3
 
! Отговори
V преди 3 години
Пазара на коли много бързо се променя.Не виждате ли кво става в Китай ? Четвъртия райх почва да губи почва. Китайските компании за ел автомобили имат по голяма капитализация дженарал мотарс и форд и скоро ще изпреварят WV .Точно сега не е времето за германски бензинопили. Идват нови технологии и няма нужда от германски железа.
8
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
хаха чудно как на жилищата растял и имало такова търсене видиш ли че цвните ще се вдигат на имотите. Жалки списвачи не бих им казал журналисти
7
27
 
11
 
! Отговори
до 5 преди 3 години
В нашата компания (120 души офис в София) само стажантите не карат чисто нови коли. Малко влез из бизнес центровете и виж поименно по фирми паркоместата и кой каква кола има... Стига сънувахте как мениджърите карали нови коли. И аз съм мениджър и имам 2 нови коли, факт, ама хората под мен са с доста сходни заплати на моята (топ кадрите ми даже взимат повече от мен). Аман от хейт и глупави коментари...
6
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Само нови коли трябва се карат.
5
7
 
32
 
! Отговори
Бай Пешо преди 3 години
Става въпрос за нови коли. Е как няма да се срине като такива си купуваха разни меринджейчета да показват благосъстояние пред раята в офиса. А същите тези от март са хомо офис. И освен на гаража в затворения комплекс няма на кого да показват новия *** който е загубил 30% от цената само с излизането от магазина.
4
13
 
12
 
! Отговори
до 2 преди 3 години
Пазарът на жилища не е със спад 70%- справка агенциите по вписванията има онлайн статистики, виж ги. Новата кола е едно на ръка- не е разумно да се сменя сега (90% от хората, каращи нови коли, ги сменят на 3-5 години макс). Жилището е друга бира. Там така и така купуват млади и заможни хора (а не сервитьори, съкретени по цял свят по време на пандемията), за които 2000лв. ипотека са нищо. Имат сигурна работа, гръб от работодателя си (доста работодатели осребряват ипотеки до определена сума).
3
6
 
9
 
! Отговори
Само в България преди 3 години
Някаква Пернишка мутра с автокъща си е направил и лагер за изтезания на хора за да си подкрепи бизнеса, не е истина просто на какви мерзост са способни!
2
9
 
15
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 3 години
Пазарът на коли е катастрофален със спад от 36.5%, пазарът на жилища е наред със спад от 70% нали и даже цените ще растат нали драскачи?
1
36
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нормални новини. Принципно на 2 години с жена ми сменяме за следващия модел, но тази решихме да отложим за догодина. Въпреки добрите си доходи, отличната година и добрите си професии, не смятаме, че това е умен ход, при условие, че в офис не сме стъпвали от март и колите почти не се карат. Същото и с всички приятели около нас. В такъв кръг от хора сме (млади и квалифицирани), че всеки е с нова кола, но повечето решиха да чакат смяната за догодина. Няма смисъл. Къде да ходи човек сега с кола?!