Китайците са напът да превземат света – с колите си

Износът на автомобили от страната расте с огромни темпове
4 ное 2022 07:00, Елка Василева
79
Китайците са напът да превземат света – с колите си
Снимка: архив, БГНЕС

Все още никой не вярва сериозно в това, но китайските автомобили неизбежно ще се превърнат в огромна сила на международния пазар. Износът на коли от Поднебесната империя продължава да расте с огромни темпове, а това е доказателство, че моделите на местните производители трябва да бъдат взети на сериозно.

Най-убедителното доказателство за това е статистиката. През 2021 г. обемът на продадените автомобили от Китай извън страната възлиза на 2 милиона броя. За сравнение, през същия период по света са продадени почти 67 милиона автомобила, от които 26 милиона се падат на самия Китай. Тоест, всички останали пазари са консумирали малко повече от 40 милиона, като от тях 2 милиона са изнесени от Китай, което е едва 5% от общия брой.

Кои обаче са най-големите износители за същата година? На първо място е Япония с 3,8 милиона автомобила, а на второ – Германия, която е доставила 2,3 милиона коли на външни пазари. След това идва Китай с 2 милиона, като изпреварва Южна Корея, чийто резултат е с 500 000 бройки по-малко.

Ето и най-актуалните данни - през август и септември тази година износът на китайски автомобили за първи път надхвърли 300 хиляди броя, което е с 60% и 74% повече от същите месеци на миналата година. И което е по-важно, това вече е повече от показателя на Германия. Така че в момента Китай се превърна във втория по големина износител на автомобили след Япония.

През първите три тримесечия 2,1 милиона нови коли са напуснали Китай по света, а границата от три милиона до края на годината вече не изглежда недостижима. А най-интересното е, че през 2020 г. обемът на китайския износ възлиза на само един милион коли. И ако тенденцията за „добавяне на милион на година“ продължи, Поднебесната империя може да стане най-големият износител на автомобили в света до края на 2023 г.

Това, разбира се, не означава, че в момента по пътищата ще има повече китайски коли, отколкото японски, германски или корейски. Тук става дума само за износ, докато по-голямата част от продадените автомобили се произвеждат в местни заводи. Трябва да се отчете, че производителите от Китай все още имат малко заводи зад граница, но и това се променя постепенно.


Целия анализ четете на Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Китай са с няколко години пред Европа по отношение на електрическите автомобили. Сергей Гилевич е един руснак живеещ в Китай и прави подробни ревюта в YouTube на много от тях. Нивото на тези коли е просто фантастично.
18
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Чувам че електричките им са много хубави, гледах представянето на една - 600км с едно зареждане, повечето неща са немски вътре - АББ и Сименс.
17
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Единствено китайците в момента предлагат доживотна гаранция за високия клас ел. автомобили, като някои от тях имат и пробег до 1000 километра с едно зареждане...
16
16
 
6
 
! Отговори
Безпартиино сираче . преди 1 година
До Ето ви да видите 19 Драконите са много напред пред руската мечка.Ама по ядрените бомби руската мечка няма спиране.Това могат , това правят. Прими-ти-ви.
15
15
 
21
 
! Отговори
Съвет от дядо преди 1 година
До Анонимен 15 За това че нямаме българска кола са виновни братушките. Ако си по възрастен, вероятно помниш времето когато се сглобяваха у нас Рено 8 , 10 и Алпин. Прекрасни коли. По линия на СИВ руснаците ни отредиха да правим сачмени лагери.Не може ние да правим западни коли.Та такива ми ти работи от славното социалистическо минало.Никой не можеше да бъде по голям от СССР.
14
2
 
10
 
! Отговори
Петров преди 1 година
автомобилният парк в проевропейска бългерия е на средна възраст 22 години! обаче само европейски коли, преживели студената война а някои и втората световна война.
13
10
 
8
 
! Отговори
Дедо преди 1 година
Когато гaзapите почнат да се перчат пред мола с китайски коли тогава пак я напишете тая статия.
12
15
 
9
 
! Отговори
Петров преди 1 година
бългерианите изкупуват бракувани коли от западна европа и превърнаха страната в отходно място за европейски трошки, карани от пенсионер до магазина.
11
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колко европейски и японски фирми за електроника минаха в китайски ръце или отидоха в небитието,същото е на път да се случи и с автомобилостроенето!
10
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всеки има право на лош вкус.
9
2
 
23
 
! Отговори
До 13 преди 1 година
Японските или Корейски коли преди 20-30 години също бяха възприемани като ниско качество. Но къде са сега? А защо си мислите че като купувате Китайска кола ви превземат Китайци, а като купувате Японска или Корейска не ви превземат Японци или Корейци?
8
6
 
17
 
! Отговори
Китайските коли преди 1 година
са все по-високо качество. Марки като BYD, Nio, Lyncon & Co, Great Wall скоро ще стъпят на всички световни пазари и тогава не знам какъв предтекст трябва да измислят Янките че да ги забраняват. Пак нещо покрай Националната Сигурност ще го завъртят, както направиха с Хуауей.
7
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В крайна сметка парата еваава мамаата на фукарата,в последните години стоките произведени в Китай почнаха да придобиват прилично качество на доста по поносими цени,нещо което ще изяде главата на много западни и източни форми,след тяхното изтласкване от пазара жълтите почват да вдигат цените на своите стоки!
6
16
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Докато съм жив китайска кола няма да си купя. Ще карам японска или корейска. Мен китайците няма да ме превземат. Нямат шанс.
5
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бе не ни занимавайте с глупости. Кажете как да помогнем на украйна. Имат ли нужда от бельо украинците? Даже няма да перем, пращаме по пощата опаковано в танкове.
4
2
 
19
 
! Отговори
Кога и къде преди 1 година
за последно Китай е бомбил и убивал хора в чужда държава в името на идеология или финансови интереси? Като си отговорите на този въпрос ще ви стане ясно че думи в заглавията като ПРЕВЗЕМЕ, ВЛАДЕЕ, ЗАВЗЕМЕ които често се употребяват за Китай, не са нищо повече от Западна пропаганда. Друга е империята, която превзема и то със силата на меча. Но за тях или добро или нищо, че иначе ще има бой.
3
3
 
14
 
! Отговори
Петров преди 1 година
а бългерианите внасят македонски домати и ги дават като военна помощ за украйна
2
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
глупости, в България си е стандарт 35 годишно БМВ!
1
13
 
13
 
! Отговори
Съвет от дядо преди 1 година
Китайските автомобили са ***, като всичко останало.Ако имате излишни пари , купете си.Няма лошо. Ще го разберете по трудния начин.