Как бързо да разберем, че колата, която ни предлагат, е удряна?

Опитните търговци на употребявани автомобили знаят къде да насочат вниманието си
Обновена: 11 яну 2023 09:31 | 7 яну 2023 09:26, Елка Василева
65
Как бързо да разберем, че колата, която ни предлагат, е удряна?
Снимка: архив, БГНЕС

В наши дни е почти невъзможно да се намери цял и надежден употребяван автомобил с чиста история. Едно е обаче пребоядисана броня, а друго е претърпяна сериозна катастрофа, последствията от която са елиминирани в сервиз, който не е производителят. На пазара е пълно с такива автомобили, но в обявите за продажбата им участието в катастрофа не се съобщава. Как само с поглед може да се идентифицират сериозните аварии, които са причинили промени в геометрията на превозното средство?

На практика почти всяка кола, дори по-нова, поне веднъж е посещавала бояджийски цех, пише Automedia.bg. Да не говорим за употребявани автомобили, които са сменили няколко собственици. С други думи - „чисто“ превозно средство може да бъде намерено само чрез познати, но и те сигурно ще разкрасят истината.

И все пак трябва да се направи разлика между дребни ремонти като подмяна на брони в тандем с козметични корекции и пълно възстановяване на катастрофирал автомобил. Подмяната или ремонтът на ударен калник няма да влошат състоянието каросерията - това е елемент, който дори със сантиметър слой шпакловка не влияе на безопасността и управляемостта. В крайна сметка, ако не ви харесва, можете сами да си купите нова част и да смените лошо ремонтираната.

Друго нещо обаче са носещите елементи, да речем, гредите. Те със сигурност няма да бъдат сменени по време на ремонт, тъй като преди продажба никой няма да инвестира сериозно в счупена кола. Напротив – продавачът ще се опита да я приведе в състояние с изключително евтини методи, които също изискват специално оборудване. С него увреденият елемент – в случая гредата, се изпъва, за да може металът да се върне във формата от преди катастрофата. Тоест, както го е направил производителят на автомобила.

Опитните търговци на употребявани автомобили са наясно, че това издърпване оставя следи, които са видими дори под слой шпакловка и боя. И това е първото нещо, което търсят при оглед. Преди това обаче трябва да сте наясно с принципа на работа на оборудването, нужно за подобна операция. Машината е фиксирана върху платформа, повреденият елемент е прикрепен със специални скоби към дебела верига, която всъщност се издърпва навън. Самите скоби са натегнати докрай, за да не се отделят и съответно металът в точката на закрепване се деформира.

Всичко това се вижда ясно, стига човек да знае къде да гледа. Първо се проверяват лостовете в точките за закрепване на броните, както и местата, на които каросерията е усилвана. Не е много удобно, тъй като трябва да се легне под автомобила, но така ясно ще видите следи от сериозен ремонт на каросерията - възстановяване на геометрията на колата. Ако не направите това, рискувате да получите боклук.

Експерти твърдят, че в 3/4 от случаите „изтегляната“ машина е крива и наклонена, което, разбира се, ще се отрази както на работата, така и на последствията дори от най-малката, понякога незабележима авария. С други думи, ако решите да вземете употребявана кола, не бъдете мързеливи - проверете я и огледайте внимателно отвсякъде, дори и отдолу.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има къде по-лесни начини да развереш сторито на колата но............балъците не ги знаят.Има и една приказка, тарикат балък не отваря..........
54
1
 
1
 
! Отговори
ПКП преди 1 година
ляма хлоп няма троп, качваш се и караш
53
0
 
1
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Има ли други?
52
5
 
1
 
! Отговори
hahah преди 1 година
Реално всяка удряна кола се усеща като я поракараш малко. Винаги след удар се появяват допълнително потракване или скърцане я от табло, таван, врати. Трябва да си много зле да не обърнеш внимание защо същата марка и модел вози сега така, а другата такава не.
51
1
 
1
 
! Отговори
hahah преди 1 година
Ако в обявата пише, че е без никакви удари, ей така да се знае, щото другите сигурно са удряни дето не пишат :) Свидетел съм на такива, и то автомобили за по 150к., Леки почуквания - половината предница сменена, тези със рейките на задната ос след удар отзад, нямат наместване и хабят гумите яко. Ако е скъпа кола, задната ос също върти, и е с нови гуми - бягайте.
50
2
 
12
 
! Отговори
Автоджамбазин преди 1 година
Едно нещо да знаете от мен - свястна кола нов внос - няма. Всичко е на късмет. Купувайте от разни студентчета от холандия, германия, австрия, те така се прибират в България да им излезне без пари, купуват си кола втора ръка, товарят багажа и като се приберат я продават с малка надценка да си избият бензина.
49
2
 
17
 
! Отговори
да ама не преди 1 година
Излиза че трябва да разглобиш колата преди да я купиш
48
9
 
14
 
! Отговори
Бай Тъпчо преди 1 година
Ауууу колко запетайки турила таз жена бе, повече от мене... Инак, толкоз ги гледате пък тез коли, гаче ли няма да ви водзят по пътя, ами ще спите заедно в кревата бе... Колата трябва да ти е роб, а не ти на нея! Крива греда, поогънат таван, важното е да работи мотора и да те закара за където си тръгнал.
47
2
 
4
 
! Отговори
Анализатор преди 1 година
Много бързо могат да сектнат практиката с продажба на удряни автомобили, но явно алтернативата е по-лоша и затова не смеят.
46
2
 
4
 
! Отговори
Чичо леля преди 1 година
И като казвам оригинални болтове имам предвид оригинално излязли от завода , защото те са покрити с боя с еднакъв цвят както на външните детайли така и на вътрешната страна на купето , лесно е да се хване но просто трябва малко повече внимание да се фокусира върху детайлите както споменах- равномерно разстояние на фугите между вратите и купето както и калниците и капаците ,преден заден , ако е била разглобявана и сглобявана 0.5-0.7 см ще има разлики ,което е достатъчно да се разбере че е усукана
45
5
 
4
 
! Отговори
Прост шофьор преди 1 година
Само такива купувам. На старо, до 5 години, на половин цена. Нека някой друг плаща ДДС...
44
0
 
7
 
! Отговори
Чичо леля преди 1 година
Ако усукването е на шасито мислиш ли че ламарините са добре ? Ако даже да са били заменяни ламарините с донорски най малкото ще се види че болтовете които крепят калниците вратите капака и т.н. не са оригиналните, аз назовах най лесния начин да разбереш дали е била удряна колата , естествено че като оглеждаш автомобила ще заостриш вниманието на болтове и разстоянията на фугите между врати, капака и т.н. , няма как ремонтиран автомобил да бъде перфектно сглобен като заводския все ще има нещо
43
0
 
1
 
! Отговори
И 41 преди 1 година
Ако може
42
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Чичо леля. Само дето ако усукването е по долните греди на шасито, файдата като калниците са ти равномерно боядисани.
41
1
 
0
 
! Отговори
стига да знаеш преди 1 година
Къде да го сложиш
40
2
 
12
 
! Отговори
Чичо леля преди 1 година
Paint thickness level meter се казва едно уредче в алиекспрес за 100лв , с него се мери дебелината на слоя боя+шпакловката до ламарината, с това уредче съм хващал много брутални случаи на по 1см боя+шпакловка и веднага разбираш че е имало ,едно че е била удряна второ ремонта е бил безобразен
39
1
 
4
 
! Отговори
до Дядо Ви преди 1 година
Ей Дядо Ви когато на новата кола каското ти е 500 лева.... много ми се размечта или пишеш и още не си се събудил от Йорданов ден, пък следва Иванов ден аха
38
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хубаво е нова кола по ред съображения, но няма как да се съглася, че това е финансово най-изгодното, напротив. Хубава нова кола под 50 хиляди лева няма и вземете сега втора употреба за 15 хил лв премиум на 15-20 години. Да речем, че ни прецакаха и случихме на ***. Максимум още 10 хил лв за ремонти и стават общо 25 хил. И пак е на половината от 50 хил. Има за поддръжка и гориво още 25. Чисто новата също изисква поддръжка и гориво и в повечето случаи ежемесечна лизингова вноска.
37
13
 
10
 
! Отговори
Край преди 1 година
Едно време в колата затваряха котка и ако излезне значи има ненапаснати танекета - удряна е или Альоша я в правил в понеделник.
36
3
 
43
 
! Отговори
Ооо преди 1 година
Тая статия освен *** е и безполезнаАко 1% от тия дето са я прочели са разбрали какво да гледат пък на. Имало точки, било вероятно, познат ще те излъжат навеждай се да гледаш отдолу -кво ? Кво да гледаш ? Те в сервиза не могат да ти кажат нищо без да я разглобят половината, ти ходи лягай на плаца на Горубляне и се надявай да видиш нещо

Спонсорирани публикации