Експерти предупреждавали за проблеми при "Титан" още през 2018 г.

Кислородът в подводния кораб свършва днес
22 юни 2023 06:43, Александър Попов
85
Експерти предупреждавали за проблеми при "Титан" още през 2018 г.
Снимка: БГНЕС/EPA

Експерти изразили загриженост през 2018 г. за безопасността  на подводния кораб "Титан", който е в неизвестност от неделя. Тогава той се спусна с туристи на дълбокоокеанско пътешествие към останките на "Титаник", предаде Ройтерс.

Пилотът и четиримата пътници са на борда и наличният кислород на подводницата ще свърши тази сутрин.

Подводният апарат "Титан" е дълъг 6,7 м, създаден и експлоатиран е от базираната в Еверет, Вашингтон, компания OceanGate Expeditions. Той за първи път се потапя на 4 000 метра през декември 2018 г., показва уебсайтът на компанията, и за първи път на мястото, където лежат останките на "Титаник" - на около 3 800 метра под повърхността на Атлантическия океан - през 2021 г.

Беше планирано батискафът да направи 18 такива гмуркания през тази година.

Но някои експерти от бранша и един служител, подал сигнал за нередности, са се притеснявали за неговата безопасност, изразявайки загриженост, че OceanGate е предпочела да не сертифицира "Титан" чрез трети страни, като например Американското бюро по корабоплаване, водещ класификатор на подводници или европейската група DNV, независима организация за качество и управление на риска, която определя стандартите за безопасност на конструкцията на подводни превозни средства.

Още по темата
Уил Конен, председател на групата за експертни оценки Marine Technology Society (MTS) за пилотирани подводни апарати, се обърна с писмо от 27 март 2018 г. до основателя и главен изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Ръш, който е пилот на изчезналото превозно средство. В писмото Конен изрази широко разпространените според него опасения относно "Титан", а Конен заяви, че по-късно е обсъдил писмото с Ръш.

"Имаше откровен разговор. Беше разговор между големи хора. И се съгласихме да не се съгласим", каза Конен пред Ройтерс в интервю в сряда относно разговора си с Раш.

Въпросът не е бил в някакъв отделен недостатък на дизайна, а в това, че OceanGate е избрала да не се възползва от признатото от индустрията сертифициране за проектиране, изработка и изпитване на подводницата.

"Опасенията ни са, че настоящият експериментален подход, възприет от OceanGate, може да доведе до негативни резултати (от малки до катастрофални), които биха имали сериозни последици за всички в отрасъла", се казва в писмото.

Писмото се появи, след като много експерти в областта на подводните технологии изразиха загриженост относно "Титан" по време на тридневен годишен симпозиум, каза Конен. Той каза, че е помолил борда на MTS да изпрати писмото от името на цялото общество, но управителният съвет е отказал.

"Поддържам писмото и всички чувства на нашите членове, които бяха притеснени. Няма радост в това да се каже, "Боже, надявахме се, че това няма да се случи", каза Конен.

На 18 януари 2018 г. служителят на OceanGate Дейвид Локридж препраща на ръководителите на компанията инженерен доклад, който е критичен към процеса на разработване и изследване на "Титан", проведен в OceanGate, според съдебните дела, за които Локридж и OceanGate са подали искове един срещу друг през същата година.

По-специално, Локридж е бил загрижен за материалите, използвани в корпуса и липсата на тестове, извършени върху корпуса, за да се измери способността му да издържа на голямото налягане в дълбоките води.

Компанията свиква среща на следващия ден, за да обсъди загрижеността на Локридж, според съдебните искове. На срещата Локридж заявява, че не може да приеме проектните решения на OceanGate и няма да даде разрешение за плаване с екипаж без допълнителни тестове. След това той е уволнен.

През юни и юли 2018 г. OceanGate подава съдебен иск срещу Локридж, твърдейки, че той е обсъждал поверителна информация с поне две други лица. Локридж подава насрещен иск през август 2018 г, отричайки това и твърдейки, че искът на OceanGate е бил опит да обезкуражи "лицата, подаващи сигнали за нередности, да информират за качествени проблеми с контрола и безопасността, които застрашават безопасността на невинни пътници".

OceanGate не отговори на исканията за коментар от Ройтерс. Локридж, чрез своя адвокат, заяви, че няма коментар. Конен заяви, че писмото му не се основава на оплакванията на Локридж. /БТА, Пламен Йотински

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


85
Още по темата: ТитаникТитан
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Теа *** експерти нищо не знаят. Само до 3000 метра бил годен апарата ... а седем пъти се спуска на 4000 и изплува.Даже осми път се спусна на 4000 метра!
67
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Няма шанс вече да са живи! Дори подводницата някак си да е изплувала нейде из океана, те не могат да отворят вратата! Болтовете бяха завинтени отвън. Те нямат нужният инструментариум за аварийни разбиване. Корабът майка е имал грижата, ама нейсе.
66
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
колко наивен съм , реших че е някаква статия за сметопочистващата фирма "Титан" , помислих си че най сетне някой е събрал кураж да разрови туй-онуй
65
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Моля се да спасят живота на всички на борда, но нека да сме наясно - на борда са 3ма европейски учени - изследователи и 2-*** пакистански туристи..
64
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Сега това екокатастрофа ли е или се отнася само за крави.
63
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Възможен е и следния сценарий. За повече драматизъм, пътниците на подводницата може да са договорили да се спретне целия този екшън :) И после, уж са се спасили по чудо. Дано да има щастлив край приключението...
62
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До До 42иМплозията не е резултат от разхерметизиране. Тя е обратното на експлозия. Корпусът се смачква поради голямото външно налягане. Ако е разхерметизиран корпусът, ще се напълни с вода и ще се изравнят външното и вътрешното налягане. В този случай няма да има деформация на корпуса.
61
3
 
0
 
! Отговори
сараф преди 10 месеца
батискаф с предишни Излагации и експертни предупреждения е за ремонт . ще се белнат кокалите им до ден два . В Хеделя са умрели , рибките са ги пооглозгали вее . Екокатастрофата е нейзбежна .
60
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Акулите ще ги гледад през джамовете и ше са облизват. Каква работа имат тея там? За един дето не е разбрал питам.
59
3
 
1
 
! Отговори
Русия преди 10 месеца
Видели са, че западната цивилизация загива и са емигрирали за Северна Корея при Ким.
58
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Проблемите с Титан вече са решени окончателно.
57
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Титан, Титаник, Тито, Тита...все на разпад е...
56
1
 
5
 
! Отговори
До 65 преди 10 месеца
Това, че хората са анти капитализма не ги прави автоматично ''социалисти'' Ти от се се излпю толкова ''умен'' ....не ми казвай...не искам дори да си представям :)
55
2
 
3
 
! Отговори
ГеТеПе преди 10 месеца
С други думи - не са дали пари на някакъв сертигициращ орган, който вероятно няма компетенции за такива дълбоководни съдове, но като не са получили кинти и са се разквичали. Съмнително е причината да е в корпуса - вероятно е дефект, който тия сертификатори не биха предвидили така или иначе.
54
1
 
4
 
! Отговори
Субективен преди 10 месеца
До Обективен: Върху корпуса на Титаник не е имало такъв надпис. Тези думи не се знае кой ги е казал. Изобщо - това с непотопяемостта на Титаник са журналистически хиперболи от едно време, а не твърдения на производителя.
53
6
 
8
 
! Отговори
Обективен преди 10 месеца
Човешката гордост, високоумие и безумие нямат край. Върху корпуса на "Титаник" е изало надпис: "Този кораб не може да бъде потопен и от Бог", а трагичният край всички го знаем. За съжаление човечеството не си е взело никаква поука и в своето нищожество е тръгнало да покорява космоса и морските дълбини. Бог да ни е на помощ!
52
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Може и да е саботаж. Но не се шегувайте с тази трагична история. Не предизвиквайте съдбата. По-добре кажете, дано някой да оцелеят.
51
0
 
5
 
! Отговори
До 42 преди 10 месеца
НЕ СЕ НАРИЧА " ВЗРИВЕНА", А Е В РЕЗУЛТАТ ОТ ИНПЛОЗИЯ - ОТ РАЗХЕРМЕТИЗИРАНЕ.
50
5
 
7
 
! Отговори
O БОЖЕ ГОСПОДИ преди 10 месеца
Забравяте, че на борда има двама пакистанеца. Твърде вероятно екипажа да е останал без кислород още в първите часове на гмуркането.
49
8
 
6
 
! Отговори
До Бай Дрън преди 10 месеца
Ха-ха абе бай дръне и квако ще разбереш от схемата на телефона? Само в един чип на съвременен телефон има повече транзистори от всички руски телевизори произведени на времето.

Спонсорирани публикации