Експерти предупреждавали за проблеми при "Титан" още през 2018 г.

Кислородът в подводния кораб свършва днес
22 юни 2023 06:43, Александър Попов
85
Експерти предупреждавали за проблеми при "Титан" още през 2018 г.
Снимка: БГНЕС/EPA

Експерти изразили загриженост през 2018 г. за безопасността  на подводния кораб "Титан", който е в неизвестност от неделя. Тогава той се спусна с туристи на дълбокоокеанско пътешествие към останките на "Титаник", предаде Ройтерс.

Пилотът и четиримата пътници са на борда и наличният кислород на подводницата ще свърши тази сутрин.

Подводният апарат "Титан" е дълъг 6,7 м, създаден и експлоатиран е от базираната в Еверет, Вашингтон, компания OceanGate Expeditions. Той за първи път се потапя на 4 000 метра през декември 2018 г., показва уебсайтът на компанията, и за първи път на мястото, където лежат останките на "Титаник" - на около 3 800 метра под повърхността на Атлантическия океан - през 2021 г.

Беше планирано батискафът да направи 18 такива гмуркания през тази година.

Но някои експерти от бранша и един служител, подал сигнал за нередности, са се притеснявали за неговата безопасност, изразявайки загриженост, че OceanGate е предпочела да не сертифицира "Титан" чрез трети страни, като например Американското бюро по корабоплаване, водещ класификатор на подводници или европейската група DNV, независима организация за качество и управление на риска, която определя стандартите за безопасност на конструкцията на подводни превозни средства.

Още по темата
Уил Конен, председател на групата за експертни оценки Marine Technology Society (MTS) за пилотирани подводни апарати, се обърна с писмо от 27 март 2018 г. до основателя и главен изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Ръш, който е пилот на изчезналото превозно средство. В писмото Конен изрази широко разпространените според него опасения относно "Титан", а Конен заяви, че по-късно е обсъдил писмото с Ръш.

"Имаше откровен разговор. Беше разговор между големи хора. И се съгласихме да не се съгласим", каза Конен пред Ройтерс в интервю в сряда относно разговора си с Раш.

Въпросът не е бил в някакъв отделен недостатък на дизайна, а в това, че OceanGate е избрала да не се възползва от признатото от индустрията сертифициране за проектиране, изработка и изпитване на подводницата.

"Опасенията ни са, че настоящият експериментален подход, възприет от OceanGate, може да доведе до негативни резултати (от малки до катастрофални), които биха имали сериозни последици за всички в отрасъла", се казва в писмото.

Писмото се появи, след като много експерти в областта на подводните технологии изразиха загриженост относно "Титан" по време на тридневен годишен симпозиум, каза Конен. Той каза, че е помолил борда на MTS да изпрати писмото от името на цялото общество, но управителният съвет е отказал.

"Поддържам писмото и всички чувства на нашите членове, които бяха притеснени. Няма радост в това да се каже, "Боже, надявахме се, че това няма да се случи", каза Конен.

На 18 януари 2018 г. служителят на OceanGate Дейвид Локридж препраща на ръководителите на компанията инженерен доклад, който е критичен към процеса на разработване и изследване на "Титан", проведен в OceanGate, според съдебните дела, за които Локридж и OceanGate са подали искове един срещу друг през същата година.

По-специално, Локридж е бил загрижен за материалите, използвани в корпуса и липсата на тестове, извършени върху корпуса, за да се измери способността му да издържа на голямото налягане в дълбоките води.

Компанията свиква среща на следващия ден, за да обсъди загрижеността на Локридж, според съдебните искове. На срещата Локридж заявява, че не може да приеме проектните решения на OceanGate и няма да даде разрешение за плаване с екипаж без допълнителни тестове. След това той е уволнен.

През юни и юли 2018 г. OceanGate подава съдебен иск срещу Локридж, твърдейки, че той е обсъждал поверителна информация с поне две други лица. Локридж подава насрещен иск през август 2018 г, отричайки това и твърдейки, че искът на OceanGate е бил опит да обезкуражи "лицата, подаващи сигнали за нередности, да информират за качествени проблеми с контрола и безопасността, които застрашават безопасността на невинни пътници".

OceanGate не отговори на исканията за коментар от Ройтерс. Локридж, чрез своя адвокат, заяви, че няма коментар. Конен заяви, че писмото му не се основава на оплакванията на Локридж. /БТА, Пламен Йотински

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


85
Още по темата: ТитаникТитан
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
2
 
11
 
! Отговори
Абе... преди 10 месеца
Тая подводница мое да я спаси само Джак Спароу, щото само той мое да я извади от търбуха на Кракен! Тъй че Джони Деп да нахлюпва банданата, сабята на кръста и да заминава...какво ми се мотае по кръчмите с разни светулки
27
1
 
2
 
! Отговори
пришълецът преди 10 месеца
От 2018 знаете за проблем с титан:)))) а с кронос откога знаете?:)))
26
0
 
4
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 10 месеца
Извънземните сигурно ще ги...спасят,защото такъв Батискав,пълен с...иновации,на тяхната планета нямат.
25
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Като стъпиш на яйце нали знаеш,казва пук и това е!Че и подводницата им на 400 атмосфери налягане така е направила!
24
0
 
10
 
! Отговори
Дедо преди 10 месеца
Бе един човек каза: Като падне самолет, виж кой е бил на борда.
23
0
 
16
 
! Отговори
Коментар преди 10 месеца
Писаницата е изкуствено преведен тюрлюгювеч от гуглето,но да кажа че американеца не е способен нищо свястно да произведе!Само букулуци увити в лъскав целофан за пари!
22
4
 
5
 
! Отговори
АнонимеН преди 10 месеца
ЕДНА СКАПАНА КОЛА ИМА ТРАКЕР, ДРУГИ ИМАТ И САТЕЛИТНИ ТЕЛЕФОНИ, СКАПАНИ ХЕЛИКОПТЕРИ ИМАТ БУТОН АВАРИЯ КОЙТО КАТО ГО НАТИСНЕШ УСТРОЙСТВО ИЗЛЪЧВА КЪДЕ Е! ТУК НЯМАЛО НИТО ТРАКЕР НИТО САТЕЛИТЕН ТЕЛЕФОН НИТО НИЩО :D ОТ КОМПАНИЯТА СОБСТВЕНИК ЗАЯВИХА, ЧЕ ВОДОЛАЗИТЕ И ПРОГНИЛАТА ПОДВОДНИЦА СА ЗАСТРАХОВАНИ И, ЧЕ КОМПАНИЯТА Е БИЛА ПРЕД ФАЛИТ НО СЕГА СЪС ПАРИТЕ ОТ ЗАСТРАХОВКАТА ЩЕЛИ ДА СЕ ВЪЗСТАНОВЯТ! А МИЛЯРДЕРА БИЛ ПОДПИСАЛ ДЕКЛАРАЦИЯ , ЧЕ Е СЪГЛАСЕН С РИСКОВЕТЕ И КОМПАНИЯТА НЕ ДЪЛЖИ НЕУСТОЙКА!
21
3
 
5
 
! Отговори
Всевиждащото очо преди 10 месеца
А на бас че тая подводница е отпрашила за Северна Корея...Просто им е дошло до гуша и са драснали към Рая като мигрантите от Афганистан, само че под водата...щото да не могат да ги гепят.
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен 23 - Вярваш или не, MS бяха направили контролера на Xbox 360 толкова удобен и прецизен, че се позлваше и в "истинските" подводници.
19
3
 
4
 
! Отговори
В. преди 10 месеца
Уникално оборудване. Непредвидима грешка. По-вероятно да има механично управление. Технология изпробвана стотици пъти на много по-големи дълбочини.
18
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Явно са решили да отидат да видят Титаник на някой от безкрайните милиардерски купони.Някой е предложил да отидат на Луната а друг милиардер е казал че засега там не може да се отиде,но може да отидат до Титаник.Смях е предизвикала цената от 250 хиляди долара направо за жълти стотинки.Е на видяха го Титаник.
17
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Дори да ги намерят, няма как да ги евакуират от подводницата, защото налягането ще ги приключи на секундата. Също така, кислорода им е на приключване, по-малко от няколко часа имат ако въобще са живи.
16
0
 
12
 
! Отговори
В. преди 10 месеца
Не са спазили правилата за сертифициране приети от една организация. Никой не твърди, че има недостатъци в конструкцията. Предполагам са извършили безразрушителни тестове на заварките. Нищо конкретно не се казва за неспазените процедури за изпробване. Сигурно е трябвало да има проби без екипаж.Това са уникални съоръжения, прототипи. Натискът е 400 кг на квадратен сантиметър. Най малка недомислица или човешка грешка може да направи проблем. Никога няма да се разбере причината.
15
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Една украинка ми каза,че милионер грозен има,ама милиардер грозен няма.Многото пари променят човека.Като е нямал е бил скромен,като има много вече се чуди какво да прави и накрая прави глупости.
14
10
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Те сигурно вече са мъртви, но нали знаете, американците са безгрешни, само рашките грешат :)))
13
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Пишете ги Бегали вече тия милиардерчета!! Това е голяма глупост от тяхна страна!! Вече няма да правят така!!!
12
9
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Другата мания на милиардерите е да летят в Космоса.Въпрос на време е и там да гръмне някоя ракета наблъскана с милиардери.Колкото до контраофанзивата нормално да не се пише за нея защото е пълен провал.Сега ще се пише за Титаник, извънземни и други само не за провала на бандеровците.
11
16
 
3
 
! Отговори
до 10 преди 10 месеца
,,22 юня, ровно 4 часа Киев бомбили, нам обявили, что начиналась война" - Синий платочек! Клавдия Шулженко!
10
16
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Когато си играеш с огъня (както например кремълския, дърт и плешив рептил) няма начин да не се изгориш поне веднъж и то фатално...
9
13
 
7
 
! Отговори
Бау преди 10 месеца
А може би са си платили да ,,изчезнат" и в последния момент да бъдат случайно открити!? Нравите при богатите са извратени, опасностите за тях не важат, както и проблема на бедните хора! Парите те правят самонадеян, значи - това на мен не може да се случи! Богато - неодушевени предмети! Прагматици, невярващи в тайнства и поличби! Кой средностатистически човечец би се качил на нещо, което се казва Титан и да отива при Титаник!? 20 г. преди трагедията някакъв Робертсън писал книга, 1:1 предсказание

Спонсорирани публикации