Москвич и Лада – легендите по улиците на Хавана

Ретро колите са наистина често срещани там
Обновена: 14 фев 2015 07:35 | 13 фев 2015 21:21,
217

Снимка: Reuters

Бившият Съветски съюз е започнал да изнася своите евтини модели коли Лада в Куба през 1970 г. Има много малко свидетелства за съветско влияние в Хавана, но ладите са наистина често срещани там.

Заради ниските заплати, които получават местните, малцина могат да си позволят да си купят нова кола. Затова по пътищата продължават да се движат стари автомобили.

Търговското ембарго на САЩ затруднява кубинците в набавянето на резервни части за старите возила. Хората обаче все пак успяват да си намерят части от Маями или да ги получат по някой, който живее в САЩ.

Разгледайте ретро колите в галерията, които все още се движат по хаванските улици, дори и като таксита.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


217
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
20
 
11
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА ! преди 9 години
За времето си бяха изключително удобни и практични коли.Оказаха се и в пъти по-здрави от западните автомобили !Факт !
85
0
 
6
 
! Отговори
Коментатор преди 9 години
Има доста с русенска регистрация и една от Варна.
84
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Москвичите ги оставете обаче в Хамериката ще пушим хавански пури.
83
3
 
4
 
! Отговори
Льольо преди 9 години
Погледнете 5 и 7 снимка. След таксито се движи черна кола. На 5 снимка в таксито има клиенти а на 7 снимка е празно обаче същата черна кола се движи след него. Дали това са данъчни или просто някой иска да е в кадър с кошницата си. Коментарите оставям на вас :D
82
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Издръжливостта на тези коли се дължи на опростеното им устройство, сведено до чиста механика, основни физични закони и спомагателни електрически системи, без сложни електронни поддържащи и управляващи системи. Освен това са се произвеждали по време, в което не са пестили от производството и са използвали издържали теста на времето материали. Поредното доказателство, че успешните неща са гениално прости.
81
1
 
5
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Редно е да спмена че бащата беше подполковник-----------Е, някой друг тогава е изгорял :-)
80
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До кремълски *** Дано вече е нахранил червеите... И ти да го догониш скоро.
79
0
 
17
 
! Отговори
Хоя преди 9 години
АЗЛК-то от последната снимка е много яко! Обзалагам се, че мирише и то на типичната на москвич миризма!
78
2
 
6
 
! Отговори
кремълски трол преди 9 години
Редно е да спмена че бащата беше подполковник- зелен чорап и за него опашки,чакане и проблеми нямаше!
77
3
 
9
 
! Отговори
-10 преди 9 години
81-ва Лада без ред много ми намирисва тая работа. Ладите, а и някои други модели се поръчваха. Демек плащаш за да ти я направят. И когато стане. Някои не ги дочакваха и си взимаха друг модел.
76
4
 
3
 
! Отговори
кремълски трол преди 9 години
1981г.
75
3
 
11
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Едно време баща ми не е чакал и един ден отишал е в мототехника и се е върнал с ваз 1500-------Това за коя година става въпрос? Ако е преди 1980 няма начин, залагам си клавиатурата :-)
74
5
 
14
 
! Отговори
-10 преди 9 години
И още нещо за чакането. В какво се изразява то. Внасяш една солидна сума в ДСК и започва чакането. Ако искаш трабанче, зазка, нямаш грижи, до година ги получаваш, ако искаш Москович, 3-4-5 години, според зависи в кой окръг живееш. А за Лада, само гъзарите можеха да чакат за нея, щото само гъзарлък може да те накара да чакаш от 12 до 15 години за кола :-)
73
5
 
8
 
! Отговори
кремълски трол преди 9 години
Добре де може и да не е руски модела на колата дето карам! Ама сме 2015 г. Все пак нали сме в европеийска бг. И аз правя каквото правят останалите от стадото неща да се "перча" с руски автомобил. Пък и те чак сега почват с ладите от 21 век. До миналата година нямаха тези модели: Гранта,Востра,Веста.Едно време баща ми не е чакал и един ден отишал е в мототехника и се е върнал с ваз 1500 не е било каквото иска. Искал е Волга обаче му казали, че ще чака една година и се е отказал от волгата.
72
2
 
8
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Объркал си се, или са те излъгали.------Когато лично си чакал за кола, трудно ще те излъжат, е ли пък да се объркаш! Пък ти се поинтересувай малко повече за онова време, че да не те лъжат теб разни с опорни точки! Попитай дядо си колко се чакаше тогава за Лада, защото като те чета, май баща ти е бил 80-ти набор, не се обиждай :-)
71
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен На москвича двигателя е краден от БМВ и дефорсиран - намалена му е компресията, тоест мощността. Затова изкарва по-дълго, примерно 150 000 (в никакъв случай 500). А един ремонт на опел струва 1000-2000 кинта.
70
2
 
7
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Москвича можеха да се кара над 500 000 километра без основен ремонт.------Москвич 12-ца, цвят "Златно Руно" беше уникум този цвят за онова време. Основен ремонт на 90 хил. км. Не можеше да отлепи собственото си тегло вече. Иначе товареше много стока!
69
3
 
8
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Да бе, 15 години за кола се чакало - пълни дивотии.------Кой набор си? Ако си след 80-ти айде да не се напъваш да преценяваш, кое е дивотия, шото някои сме живяли в онова време и сме чакали за коли!
68
2
 
4
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Чакаше се но не с години.------------Да, ако искаш Запорожец, можеше да си го купиш веднага. За Москивич, трябваше да почакаш 5-6 години, за ладичка, 10-15, За фиатите не помня колко се чакаше.
67
4
 
4
 
! Отговори
мръсен циганин преди 9 години
Ако подържахте руските коли с половината на това с което сега давате за западните щяхте да разберете разликата,например защо ангренажа на старата лада е верижен,а на всички западни е от ремък,и още нещо отворете нета и вижте как нов роувър издухва гарнитура винаги на около 80 хиляди!!