Кои мускулни групи е най-добре да се тренират заедно

Съчетаването им помага за по-добри резултати и превенция от травми
24 юни 2024 21:00, Екип на Tialoto.bg
9
Кои мускулни групи е най-добре да се тренират заедно
Снимка: iStock

Няма правилен или грешен начин за създаване на тренировъчна програма за сила. Въпреки това съчетаването на определени мускулни групи може да ви помогне да направите тренировките си по-ефективни.

Когато много хора мислят за тренировка, те се сещат за аеробни упражнения като джогинг или колоездене. Тези видове упражнения са важни за укрепване на сърцето и белите дробове, но една цялостна тренировъчна програма трябва да включва и упражнения за сила, гъвкавост и баланс.
 
Редовните силови тренировки подобряват здравето на костите, мускулите и съединителната тъкан. Изграждането на по-силни мускули също така повишава скоростта на метаболизма ви и ви помага да поддържате здравословно тегло. Министерството на здравеопазването и човешките ресурси на САЩ. Експерти препоръчват силовите тренировки да се провеждат два или повече пъти седмично за оптимално здраве.
 
Има много начини за структуриране на програмата за силова тренировка, но много хора смятат, че е полезно да съчетават определени мускулни групи. Тренирането на различни части на тялото в различни дни дава на мускулите повече почивка между тренировките и помага да се предотврати претренирането.
 
В тази статия ще разгледаме кои мускулни групи може да искате да комбинирате. Също така ще ви предоставим примери за това как бихте могли да съставите седмичния си тренировъчен график.
 
Малко са упражненията, които наистина изолират само една мускулна група. Например бицепсовото сгъване е едно от най-разпространените упражнения за укрепване на бицепса в предната част на горната част на ръката. Няколко други мускула обаче също помагат на тялото ви да се сгъва в лакътя, включително брахиалисът, който се намира под бицепса, и брахиорадиалисът, който е голям мускул в предмишницата. Други стабилизиращи мускули трябва да подсилят рамото и ядрото ви, за да можете ефективно да вдигнете тежестта.
 
Когато съставяте програмата си, може да откриете, че някои упражнения попадат в повече от една категория. Като цяло, колкото повече стави се огъват при дадено упражнение, толкова повече мускулни групи използвате.
 
 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от За да се разбираме
Уроци, на които ни учи провалената връзка
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Толкова глупости на едно място... Авторът си няма и на идея от трениране.
4
0
 
5
 
! Отговори
До 2 преди 2 седмици
Абе и от миризмата на софиянци не се трае, ама те си мислят, че тяхната пот мирише по-малко от тази на хората от останалата част на България, просто защото са софиянци. Даже ако искате да не миришете изобщо, просто се преселете да живеете в София!
3
5
 
5
 
! Отговори
фитнес преди 2 седмици
Препоръчвам също така, на начинаещите тинейджъри да се снабдят с аршин (шивашки метър) и периодично измерват обиколките на някои мускулни групи и части на тялото си. Обиколки стегнат и отпуснат бицепс, китка, на лакътя, глезен, прасец, над коляното, най-горе бедрото, обиколка врат, раменна обиколка, гръдна обиколка, талия, ханш. Също и теглото си съблечени, само по бельо. След някое време мерите отново. И това действа доста надъхващо, когато се види резултата от тренировките.
2
3
 
7
 
! Отговори
фитнес преди 2 седмици
При всички случаи първо се тренират големите мускулни групи (примерно гърди или гръб), а след това малките мускулни групи (бицепс, трицепс, трапец, корем). Най-добре е да се опита с две мускулни групи, една голяма и една малка. Ако има още време след тази тренировка, може да се направят по 2-3 серии с по едно упражнение за една или две изоставащи мускулни групи. А кои са ви изоставащи, сами ще разберете като се огледате в огледалото, съблечени по боксерки. Също може да мерите обиколките на тялот
1
1
 
6
 
! Отговори
най-добре е преди 2 седмици
Задните мускулни групи, бедрени и седалищни.