Нова Земя – нов план за спасение? Ще ни се наложи ли да живеем при -150°C?

Край червеното джудже Бърнард се върти планета, подобна на нашата
15 ное 2018 18:37, Нели Христова
Нова Земя – нов план за спасение? Ще ни се наложи ли да живеем при -150°C?
Снимка: Flickr

Малко след като унищожават Земята, вогоните продължават своя път и попадат на планета, която обикаля около Звездата на Бърнард. Те не са зли извънземни, но са една от най-неприятните раси, която населява Космоса...

За това едва ли на някого би му харесало да се намира на една и съща твърда земя като тях. Разбира се, вогоните са само плод на въображението на Дъглас Адамс, който е един от многото автори на научна фантастика, които включват в своите творби Звездата на Бърнард.

Всички тези произведения на фикцията предполагат, че живот би могъл да се заформи там. Десетки учени също го предполагат. А според сп. Nature и National Georgraphic, може би "Те" наистина са някъде там.

Супер-Земя наистина бе открита в орбита около малкото, червено джудже Бърнард. То е слънце, доста по-старо от нашето, но толкова дребно, че едва би могло да се види без специален, суперчувствителен телескоп.

Тази нова Земя се превръща в цел №1 за астрономите, които отчаяно търсят планета, на която човечеството да се засели, когато положението тук стане твърде напечено. В преносния, но и в буквалния смисъл.

Звездата Бърнард е малко по-голяма от Юпитер и се намира на 6 светлинни години от нас. Тя практически е най-близкият спасителен план, освен Марс и Венера, който имаме. Именно за това често е използвана и в научната фантастика.

Интересно е обаче, че един холандски астроном на име Питър ван де Камп, още преди учените да знаят за съществуването на екзопланетите, съобщава, че около орбитата на Бърнард обикалят две планети, подобни на Земята. Всъщност, червените джуджета са перфектното място за търсенето на нов дом за хората.

Планетата е малко по-голяма от нашата Земя и около три пъти по-тежка от нея. Орбитата й е малко зад "снежната линия" - регион, който е малко по-далеч от обитаемата зона. Там е една идея по-студено, само -150 градуса, но все пак има възможност да се открие течна вода на повърхността на планетата.

Пред BusinessInsider учени от НАСА, които обаче не са участвали в проучването коментират, че е възможно заради големия си размер, планетата да задържа повече водород. Той е парников газ, който е много благоприятен за тераформиране на една доста сурова към хората Земя, в прекрасно място за създаване на колония, когато в родния ни дом настане Апокалипсис.

Анонимен преди 4 седмици
Глупости! "Само -150 градуса" При -50 не се живее нормално, а при -150 не ми се мисли! Вместо да помислим как да опазим Земята, фантазираме за нещо чисто хипотетично.

Анонимен преди 4 седмици
Абе ква атмосфера бе! Като изключим наследниците на активните борци, повечето хора едвам излизат от родния си град!

КосмУнафт преди 4 седмици
Абе какви планети ви гонят , за сега едва успяваме да излезем извън атмосферата , и то със ЗОР .
А най-голямото ни постижение е да качваме сателити около земята и хамбургери и водка до мизерните 3-4 модула гордо наричани "Космическа станция " .

"Там е една идея по-студено, само -150 градуса, но все пак има възможност да се открие течна вода на повърхността на планетата."
Аз, доколкото знам водата замръзва при 0 градуса. Ако там на повърхността има нещо, което е в течнаа форма при -150 градуса, то със сигурност не е вода.

Как ще живеете при - 150 градуса по Целзий??
Това е абсурд......................още малко ще кажете, че може да се живее при абсолютната нула.............. - 273,15 градуса по Целзий!!!

1.3 преди 1 месец
Май 1.3 милиарда годишно са трохи,смъртта на Кенеди-абсолютно ненужна!
Можеше просто да преминем на ресурсно базирана икономика и прозрачност на информацията
Сега,има технология чрез,която да се пътува във Вселената (кит.фюжън реактор-10 пъти по-мощен от нашето слънце)
Проблемът е,че над 80% от населението се възприема като "отрова" и "плевел" за останалите хора. Затова и няма прозрачност в използването на тези 1.3 милиарда всяка год
10% държат всичко.Щом настъпи момента за месец близо 80% ще+++

Успокойте се! преди 1 месец
До Анонимен Не са милиардери... съседите, които крадат от нас са!!! Редно е да се запомни. С тарикати като тях, а най-вероятно и ти самият, плащаме високи сметки! Аман

хах преди 1 месец
Жал ми е за тези, които си представят как си местят тлъстите, миризливи, кренвиширани задници в друга галактика с цел да ги съхранят с някоя друга годинка в повече, а точно тия и до ден днешен незнаят и не са виждали реална и истинска снимка на собствената си планета.

Край червеното джудже Бърнард се е насочило БКП-то и ние с радост го приветсваме да напусне този свят и ни освободи от 'правешките' фалцети!

ds преди 1 месец
а бе на новата планета извънземните раздават ли социал, за едни други питам>

Ако искаме да стигнем навреме трябва днес утре най-късно да тръгнем.

Май френд, удръж ги тия цветни факсове от Космоса. Ще иде зян тонера, а не е евтин.

И ако питаш за латиницата - споко, не ни пречи!

еми червените другари да заминават за червеното джудже
и да построят комунизма
какво чакат

До ЕВРЕИТЕ ЛИ ЛЪЖАТ

На нищо и никого не вярвай. И на Дарвин недей. Той има там една теория, ама ти си над тези неща...

До ЕВРЕИТЕ ВИ ЛЪЖАТ

Пич, на тебе и топлата вода ти е мистерия. Отговори има на всички въпроси, но когато IQ-то е колкото стайната температура, няма как да ги разбереш. Засега се придържай към по-елементарни неща, тези не са за твоя капацитет.

Hafen die Wahrheit преди 1 месец
Щастието се крие в малките неща, дори това да видиш и се наслаждаваш на една звезда!
Един астроном веднага, ще разкрие коя е тази звезда, но явно тука всички сме лаици и си чешим езиците.

И как се преодоляват 6 св.г!? Някой дава ли си сметка какво означава това.Мисия невъзможна към момента а и може би в близките 100 год. Вояджър напусна слънчевата система след 40 год. движейки се с 56000 км/ч а светлината ще го измине това разстояние за 6-7 часа.Тук говорим за 6 светлинни години!!!

Терсенето преди 1 месец
До неграмотните. Прочетете планета, във края на времето от Фредерик Пол.

Няма начин човек да стигне до никоя звезда, дори до най-близката. Първо, за момента няма възможно транспортно средство, което да пренесе хората поне за стотина години, второ, дори да се измисли такъв транспорт космическото лъчене ще убие всичко живо много преди да са стигнали дестинацията, трето, хората не са адаптирани да живеят продължително при безтегловност, това ще ги унищожи.

Най-сетне преди 1 месец
Откриха нещо много съществено.
Замята е пренаселена , може да се изселим на Новата Земя , която е само на 9 000 светлинни години, ще ни трябват само 22 милиона години и сме там.