Нов тест хвърли в паника автомобилните компании

Някои от тях трябваше да спрат производството на вече готови модели
Обновена: 3 фев 2019 10:11 | 3 фев 2019 10:05, Нели Христова
57
Нов тест хвърли в паника автомобилните компании
Снимка: Reuters

Автомобилните гиганти са в шок, след като нов тест за измерване на вредните емисии и разхода на гориво спря от продажба вече готови нови модели.

Част от производителите, сред които бяха Volkswagen Group, BMW и Renault, не успяха да покрият стандарта и бяха принудени да спрат вече готови модели, а това доведе до спад в продажбите и сериозни финансови загуби.

През 2019 г. предстои втори етап от WLTP, който включва задължителен тест на изпарение (EVAP). Според директора по продажбите на Volkswagen Group – Кристиан Далхайм, всички нови двигатели и трансмисии на концерна ще трябва да преминат нови сертификационни процеси, за да се справят с теста.

"В сравнение с 2018 г. сме далеч по-уверени, че ще успеем да смекчим ефектите от втория етап, но въпреки това не изключваме възможността за въвеждане на временни ограничения на част от моделите ни през втората половина на тази година”, обясни Далхайм.

От Daimler също признаха, че имат доста малко време, за да се подготвят за новите тестове. Причината е, че окончателните изисквания са били обявени едва в края на ноември. "Това си остава огромно предизвикателство за нас, но сега ще успеем да планираме нещата по-добре”, коментира шефът на продажбите на концерна – Брита Зеегер.

Новият тест EVAP влиза в сила от 1 септември, като при него се измерват изпаренията, които се отделят от превозни средства с изключен двигагел. Целта е да се ограничи броя на летливите органични съединения под формата на бензинови пари, които излизат от автомобила за период от 48 часа.

Когато превозното средство е паркирано, повишаването на температурата на околната среда и дори слънчевата радиация могат да доведат до изтичане на бензинови пари. Автомобилите имат система, която да улавя изпаренията, но тя е с ограничени абсорбиращи способности. В случая, това се отнася само за колите с бензинови мотори, тъй като при дизелите налягането е много ниско.

Освен това, при всички нови превозни средства ще бъдат измерени отработените газове на азотен оксид по време на експлоатация на пътя (RDE-NOx). Според новите стандарти, дизеловите автомобили няма да могат да отделят 2,1 пъти повече от лабораторния лимит или 168 милиграма на километър.

Някои автомобилни компании обявиха, че са готови за новите тестове. В Opel, например, вече са взели всички мерки, за да може моделите да покрият изискванията. Алиансът PSA, който е собственик на германската компания, също е готов да посрещне новите сертификационни изпитания.

И от BMW Group обявиха, че не очакват проблеми с EVAP. Баварският производител е създал специален екип, който да се справи с предизвикателството, като всичко е планирано и са направени необходимите корекции.

Още новини четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
4
 
26
 
! Отговори
млад меринджей преди 5 години
Със моят звяр горя по 600-700 грама на 1000 километра масло и направо ще им счупя апаратурата.
6
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време е VW да стане LW (LuxWagen)
5
5
 
16
 
! Отговори
бедро преди 5 години
Да измерят изпаренията на моя голф, след драг с нитро.
4
32
 
9
 
! Отговори
Дреме ми... преди 5 години
..на бахура! Мойта Дачийка Евро 6 покрива всички критерии. 1.5дци-това е двигателят. Другото са приказки
3
12
 
66
 
! Отговори
Пчеличката Мая преди 5 години
Kакъв по дяволите е смисъла Европа да се съсипва от рестрикции (Европа е около 750 млн. население), а останалия свят да бълва безобразни количества... всичко?!? Всичко е заради скапания ЕС, който налага измислени санкции и норми за всичко, а САЩ, Азия, Африка, Южна Америка... (5 млрд. жители) няма никакъв проблем. ДО КОГА???
2
1
 
24
 
! Отговори
иван преди 5 години
С ТЕХНИТЕ КАМЪНИ ПО ТЕХНИТЕ ГЛАВИ!!!
1
3
 
35
 
! Отговори
Ватянка преди 5 години
Аз още черпя москвича с едно шише бензин, директно в карбуратора, тези ще ми мерят изпаренията в покой на нова кола. Ако измерят моите, ще спрат електричеството в квартала.