БДЖ налива над 70 млн. в ремонти на вагони, вече е на печалба

Надява се на над 500 000 нови пътници през тази година
16
БДЖ налива над 70 млн. в ремонти на вагони, вече е на печалба
Снимка: Булфото, архив

В бизнес плана за 2019 г. на БДЖ е заложено капиталовите инвестиции за подобравяне на предлаганата услуга за превоз на пътници да бъдат в размер на над 71 милиона лева. От тях 65 млн. лв. са планирани само за подобряване на състоянието на подвижния състав, съобщиха от дружеството.

Предварителните данни за 2018 г. в "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД показват, че през 2018 г., приходите на дружеството се формират от 51 млн. лв. продажби, 10.4 млн. лв. компенсации и 175 млн. лв. субсидия, или общо 236.4 млн. лв., което е с 2.7 млн. лв. под планираните. Оперативните разходи са в размер на 215.2 млн. лв., с 10 млн. лв. по-малко от предвидените, като реализираната икономия е от разходи за външни услуги и енергия.

Като резултат дружеството за първи път от 6 години ще излезе на нетна печалба, в размер на близо 1 млн. лв.

Броят на превозените пътници се задържа за трета поредна година на нивото около 21 милиона /най-ниското за последните 10 години/, с леко увеличение от 184 хил. пътници, като разпределението на пътникопотока е - в дългите линии /транснационални маршрути/ - 26 влакови маршрута, които превозват 16 на сто от пътниците и осигуряват 49 на сто от приходите при среден приход от билет 9.64 лв.; - в крайградски линии до 100 км - 343 влакови маршрута, които превозват 38 на сто от пътниците и осигуряват 12 на сто от приходите при среден приход от билет 0.34 лв.

Останалите 197 влакови маршрута превозват 46 на сто от пътниците и осигуряват 38 на сто от приходите, при среден приход от билет 1.27 лв.

Капиталовата програма през 2018 г. изостава силно - от планирани над 46 млн. лв., за ремонтна дейност са изразходвани малко повече от 8 млн. лв., което е довело до добре известните проблеми с осигуряването на Графика за движение на влаковете.

За 2019 г. капиталовите инвестиции са в размер на над 71 милиона лева, от които 65 млн. лв. само за подобряване на състоянието на подвижния състав. Тук са включени обществени поръчки за изпълнение на подемни ремонти на 20 локомотива и капитални ремонти на още 30 локомотива, както и стартиране на ремонта на дизеловите и електромотрисните влакове "Сименс".

Предстои и оптимизиране на текущата програма за ремонт на вагони като е предвидено през годината да бъде извършен капитален ремонт на общо 61 вагона и среден ремонт на още 98 вагона.

През 2019 г. е планиран ръст на превозените пътници с 2, на сто /545 хил./, което ще доведе до увеличение на директните приходите от продажби с почти 2 млн. лв. Субсидията по договора за обществената услуга с държавата се запазва в същия размер от 175 млн. лв.

Планираните оперативни разходи също се увеличават с 3 млн. лв. до 218 млн. лв., основно поради увеличението на минималната работна заплата и цените на енергоносителите.

Намалението на печалбата се компенсира от увеличението на приходите от продажба на неоперативни ДМА и отпадъчен скрап, в резултат на което нетната печалба се подобрява от 910 хил. лева за 2018 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
- в крайградски линии до 100 км - 343 влакови маршрута, които превозват 38 на сто от пътниците и осигуряват 12 на сто от приходите при среден приход от билет 0.34 лв.12% от всичките приходи са с билети от по 34 стотинки средно.
8
3
 
2
 
! Отговори
Архимандрит Груйчо преди 5 години
Познавам един, който ползва кола по линията София-Бургас, ама няма кола. Още един се отказа, и ми обясни, че постоянно има някакви проблеми с влака и му е писнало.
7
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Единственият който щеше да реши адекватно проблема с БДЖ се нарича Симеон Дянков. Обаче откакто спъпи на интереса на приятеля на ББ Валентин Златев (Лукойл) му спретнаха мощна pr акция, народа мощно и се поддаде и така вече 20г БДЖ изцоцва едни явни 100млн и още едни тайни 100млн. Печеливши в тази игра има, това са добре познатите ни Киро Гела и др. пишман приватизатори индиректно прибиращи тази субсидия в джоба си.
6
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При субсидия 175млн да кажеш че си на 1млн печалба е вулгарно!ББ така си смята и външния дълг. По неговите "сметки" намалява всяка година в която е на власт.
5
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браво на генерал Борисов наричан още способния, по-известен сред народа като бойко асфалта, сред езиковедите като бойко полиглота, а в научните среди като боенциклопедията. Това са видими резултати.
4
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То със 175 милиона инвестиции от джоба на данъкоплатеца и аз ще изляза на печалба. Единственото положително нещо от тази новина е, че поне тази година няма да мрънкат за увеличение на субсидията.Честно казано, нямам идея как тази бездънна каца БДЖ може да потръгне...просто не е привлекателна за хората, няма откъде да я подхванеш, имат да се подобряват хиляди неща, а и населението ни не е одобено платежоспособно. И *** е, че на запад масово се ползва железницата...явно има начин.
3
5
 
10
 
! Отговори
дамн преди 5 години
дупе да му е яко на БДЖ, когато дойде конкуренцията
2
1
 
18
 
! Отговори
обективен преди 5 години
Ако е вярно написаното ,излиза че от 236.4 милиона лева приходи ,175 милиона са субсидия!Цели 74% от приходите са от субсидия , значи от нашия джоб.Каква печалба бе ,герберунги?Няма ли един грамотен в това правителство?
1
3
 
14
 
! Отговори
Тая статия преди 5 години
е в стил X конгрес на БКП - не направили още инвестицията а вече били на печалба. Ми след като сте на печалба за чий ще правите инвестицията пардон усвояването?