Ethiopian и Lion Air: Две катастрофи, две авиолинии... Самолетът – Boeing 737

Много прилики между две катастрофи, станали в рамките на няколко месеца
Обновена: 11 мар 2019 09:58 | 11 мар 2019 09:50,
104
Ethiopian и Lion Air: Две катастрофи, две авиолинии... Самолетът – Boeing 737
Снимка: Reuters, архив

От дебюта си през 2017 година Boeing 737 МАХ, последният масов пътнически самолет на компанията, се справяше доста успешно с безопасното транспортиране на хора от точка А до точка Б.

Но след вчерашната катастрофа на Ethiopian Airlines, в която именно Boeing 737 се разби 8 минути след излитането си, сигурността на самолета започва да става доста съмнителна. Това е втората катастрофа с Boeing 737 само за пет месеца, отбелязват експерти в сигурността на въздушния трафик.

Още по темата

Доста е рано да се правят заключения, но има доста прилики между вчерашната катастрофа със самолета на Етиопските авиолинии и трагедията, която сподетя полет 610 на Lion Air. На 29 октомври миналата година Boeing 737 се разби в морето край Индонезия, минути след излитането си. Всички 189 души на борда загинаха.

Приликите между двете катастрофи са много.

И двете летателни средства бяха точно Boeing 737 МАХ 8s.

В семейството на Boeing 737 има 4 различни версии - MAX 7, MAX 8, MAX 9 и MAX 10, по ред на големината си. От компанията са доставили най-много самолети Boeing 737 МАХ 8.

От 31 януари насам от компанията имат потвърдени поръчки за над 5000 самолета МАХ. Доставени са 350, а два от тях вече се разбиха.

И двете катастрофи станаха минути след излитането.

Полет 610 на Lion Air се разби 13 минути след излитането. За полет 302 на Етиопските авиолинии фаталната минута беше 8-та. Трябва да се отбележи, че излитането и кацането са най-рисковите при всеки полет и тогава се случват повечето инциденти.

Пилотите не са успели да постигнат стабилно издигане.

Все още няма изчерпателни доклади за нито една от двете катастрофи, но от предварителните дани става ясно, че излитането и на двата самолета не е било плавно.

И двата полети са били първите за деня.

Малко вероятно е това да е причината и за двете катастрофи, но е интересен факт, че и двата инцидента са се случили при първия за денят полет за самолета.

Времето... не е фактор.

Атмосферните условия изглежда не са фактор за инцидентите на Lion Air и Етиопските авиолинии. И в двата случая самолетите са излетели при ясно време и добра видимост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
16
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво разбрах от цялата работа,че африканците си позволяват да пътуват със самолет, а аз който живея в бяла Европа не мога да си позволя този лукс да пътувам със самолет.
7
9
 
18
 
! Отговори
баба мара преди 5 години
а ние ще купуваме ф16
6
15
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Оп чакайте да си пусна едно кафе преди родните авиоразбирачи да ни кажат как боеинг и американците не могат да правят самолети.
5
9
 
7
 
! Отговори
Асен преди 5 години
2 го каза, но му слагате минуси, двете страни са известни с качествения си контрол и техническата подръжка.
4
3
 
1
 
! Отговори
Котарака преди 5 години
дена = деня, пъври клас...
3
18
 
8
 
! Отговори
V преди 5 години
Китай разработва негов самолет ;) До няколко години всички ще купуват китайския модел на това хвърчило .И няма да има проблеми ;) Само българия он еар ще си остане с калпава дограма :)))
2
18
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И двата в страни където ядът бели хора. Да питам ли как върви техническата поддръжка?
1
27
 
7
 
! Отговори
Конспиратор преди 5 години
Удар под кръста за Американците и тяхното производство на самолети. Този вид БОИНГ вече ще е бита карта и едва ли някой ще иска да го купува и да го използва ! Ами така е... Като искат подмолно да спрат и наложат забрана за използването на една известна Китайска марка мобилни технологии ... Мирише ми на използване й на ХААРП тук .....