Това ли е краят на Boeing 737 MAX?

В българските авиолинии няма такъв модел самолет
Обновена: 14 мар 2019 09:25 | 12 мар 2019 11:30, Нели Христова
52
Това ли е краят на Boeing 737 MAX?
Снимки: Reuters

След катастрофата на  Boeing 737 MAX 8 на Етиопските авиолинии, множество компании, които използват този модел самолет, решиха да се откажат от него.

Китай приземи около 60 самолета, а към тях се присъединиха самата Етиопия и Каймановите острови. Сингапурските авиолинии също се отказаха от своите пет самолета Boeing 737 MAX, но засега.
Ще бъде ли спрян моделът и има ли такива в България?

Още по темата

"Самолетът Boeing 737 MAX е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. - обяснява Александър Богоявленски, авиационен експерт, пред БНТ. - Над 5000 самолета са поръчани досега, а над 7000 от предишните поколения вече летят. 350 самолета са произведени към края на януари 2019 г., като производството на модификацията все още не е спряло. Boeing 737 MAX 8 в българските авиолинии няма, има такива от предишни модификации."

През 2018 година, Boeing 737 MAX на Lion Air се разби 13 минути след излитането си. Самолета на Етиопските авиолинии преди дни също се разби малко след като напусна пистата.

"Фазата, в която се случват инцидентите, е фазата на излитане, в която самолетите отлепят от земята.  Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения. Не може обаче да се твърди със сигурност, че има връзка между двата инцидента с тези самолети“, обясни Богоявленски.

По думите му, черните кутии не дават решения, те просто записват данните от полета и помагат при разследването.

Автоматиката измества все повече човешката дейност - затова е изключителна важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите, категоричен е експертът. Според него, няма място за притеснение у пътниците, защото въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният.

 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
11
 
! Отговори
До Бобчо преди 5 години
Не ми казвай откъде е статистиката, и за Теслата, и за обикновения водач.Но съм любопитен, как я виждаш тая работа с описването в алгоритми, не на условията по пътищата и възможните ситуации - там нещата са ясни, а на манталитета и поведението на нашенеца, участник в движението. Как и кой може да допусне и предвиди, че посред нощ на главен път ще се движат неосветени каруци или как в участък, където спирането е изрично забранено, ще има спрели на 2-ра линия в насрещното на аварийки, и т.н.
18
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Софтуерът е като Партията: Никога не греши.
17
6
 
8
 
! Отговори
не може да бъде! преди 5 години
В самолетостроенето,както и други важни отрасли на машиностроенето,е неуместно да се правят преждевременни изводи.Първият закон на Мърфи гласи,че всичко ,което може да се повреди ,се поврежда.В Боинг със сигурност ще намерят решение на проблема. Разбира се,на имиджа на фирмата е нанесен удар-доколко е сериозен,ще видим.Но има друг по-сериозен въпрос - като се има пред вид какво представлява фирмата Боинг,този инцидент говори ли за някакъв упадък в производството в САЩ!?
16
5
 
7
 
! Отговори
КРАВАРИТЕ преди 5 години
скоро ще возят само г.оведа от единия бряг на океана до другия както е тръгнало. Китай окончателно ще победи технологично след няколко години когато пуснат съвместния руско китайски магистрален самолет
15
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Това и аз се опитвам да обясня. - няма софтуер, кото да не греши."---И като си представя, че такива карикатури като тебе имат правото да ползват компютър и да пишат коментари.......
14
4
 
12
 
! Отговори
ЗАЛЕЗЪТ НА ИМПЕРИЯТА преди 5 години
фалитът на БОИНГ е фалит на САЩ
13
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всяко корпоративно падение на Боинг създава малка буря от радост в душата ми! Жалко само за жертвите на техните машини.
12
2
 
11
 
! Отговори
Китайската компария! преди 5 години
Щом китайската комунистическа партия е решила - това е краят на БОИНГ! Мир на праха му и жертвите му!
11
1
 
9
 
! Отговори
aa1830 преди 5 години
Дано причините станат ясни и бъдат взети мерки възможно най-бързо!
10
1
 
15
 
! Отговори
мда преди 5 години
Абе, верно е най-сигурния транспорт. Само да не си вътре, когато нещата се прецакат.
9
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
как да не може да се твърди, че двата случая си приличат? Кой ви плати да говорите такива глупости? Дори от Boeing признаха за грешка в софтуера.
8
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът е в МАКС. Лудият Макс, поредното менте и маркетингово портфолио.
7
7
 
5
 
! Отговори
Ziro преди 5 години
Ами недей да се качваш на самолети, влакове и автомобили. Карай на каруцата и внимавай да не те ритне коня. Злополуки е имало и ще има. Нормално. Доста по опасно е да се движиш по Бокова магистрала. Няма опция катапулт.
6
7
 
15
 
! Отговори
Паметлив преди 5 години
Спомнете си колко катастрофи имаше Локхийд Мартин и в крайна сметка минаха само на военна техника.ДС също загробиха бая народ,преди да ги вземе Боинг.Боинг са общо взето най-надеждните самолети,но както и всички други имат проблеми с най-новата техника.Може би проблемът е в масовото изпростяване на населението и това,че инженер вече не е престижна професия-оттам недостиг на кадри...
5
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ф-35 летяща пука имат същите проблеми като на тези ковчези.
4
17
 
7
 
! Отговори
Професор преди 5 години
Може пък катастрофата да е предизвикана от външни сили. Какъв е по националност пилота? Да не е руснак?
3
17
 
10
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Незапознати да не се изаккват където не разбират. През 2017г има превозени 4 милярда пътници с въздушен транспорт и има 400 загинали. Това е заради автоматиката.Сам си отговори колко загинали има при превозването на толкова хора по пътищата. Една Тесла в автономен режим прави средно 1 ПТП на 4 милиона км пробег. Средностатистическия водач прави 1 ПТП на 700 хил. км - 6 пъти по-често.
2
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Още не са приключили разследванията и "експертите" започват да гадаят. Много разбирач, много нещо.
1
4
 
15
 
! Отговори
Becker преди 5 години
Най-сигурният транспорт зависи от променливите, по които се сравняват данните.