Ethiopian и Lion Air: Две катастрофи, две авиолинии... Самолетът – Boeing 737

Много прилики между две катастрофи, станали в рамките на няколко месеца
Обновена: 11 мар 2019 09:58 | 11 мар 2019 09:50,
104
Ethiopian и Lion Air: Две катастрофи, две авиолинии... Самолетът – Boeing 737
Снимка: Reuters, архив

От дебюта си през 2017 година Boeing 737 МАХ, последният масов пътнически самолет на компанията, се справяше доста успешно с безопасното транспортиране на хора от точка А до точка Б.

Но след вчерашната катастрофа на Ethiopian Airlines, в която именно Boeing 737 се разби 8 минути след излитането си, сигурността на самолета започва да става доста съмнителна. Това е втората катастрофа с Boeing 737 само за пет месеца, отбелязват експерти в сигурността на въздушния трафик.

Още по темата

Доста е рано да се правят заключения, но има доста прилики между вчерашната катастрофа със самолета на Етиопските авиолинии и трагедията, която сподетя полет 610 на Lion Air. На 29 октомври миналата година Boeing 737 се разби в морето край Индонезия, минути след излитането си. Всички 189 души на борда загинаха.

Приликите между двете катастрофи са много.

И двете летателни средства бяха точно Boeing 737 МАХ 8s.

В семейството на Boeing 737 има 4 различни версии - MAX 7, MAX 8, MAX 9 и MAX 10, по ред на големината си. От компанията са доставили най-много самолети Boeing 737 МАХ 8.

От 31 януари насам от компанията имат потвърдени поръчки за над 5000 самолета МАХ. Доставени са 350, а два от тях вече се разбиха.

И двете катастрофи станаха минути след излитането.

Полет 610 на Lion Air се разби 13 минути след излитането. За полет 302 на Етиопските авиолинии фаталната минута беше 8-та. Трябва да се отбележи, че излитането и кацането са най-рисковите при всеки полет и тогава се случват повечето инциденти.

Пилотите не са успели да постигнат стабилно издигане.

Все още няма изчерпателни доклади за нито една от двете катастрофи, но от предварителните дани става ясно, че излитането и на двата самолета не е било плавно.

И двата полети са били първите за деня.

Малко вероятно е това да е причината и за двете катастрофи, но е интересен факт, че и двата инцидента са се случили при първия за денят полет за самолета.

Времето... не е фактор.

Атмосферните условия изглежда не са фактор за инцидентите на Lion Air и Етиопските авиолинии. И в двата случая самолетите са излетели при ясно време и добра видимост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И докато американците анализираха защо се повреди левият двигател, руснаците анализираха защо не се повреди десният!
87
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Катастрофата няма нищо общо с обшивката на самолета!Най-вероятно причината е техническа - проблеми с електрониката или двигателите!През 2014г. Боинг 787 например, имаше сериозни проблеми с литиево - йоните акомулатори.На два от самолетите беше възникнал пожар, но всичко се размина без жертви
86
5
 
2
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен"Просия отдавна не произвежда фрези или ако прозвежда, те са годни само за Ростсельмаш."ХАЙДЕ ПОРЕДНИЯ ОПОРНО ТОЧКОВ ЛОЗУНГОВСлед Грузинския конфликт 2008 година бяха наложени на РФ(независимо че Грузия започна конфликта) санкции - да не се продава машинария за военното и/или двойно предназначение - в това влизат всякакви модерни стругове.Първото импортозаместване което рашките направиха беше да пуснат завод за заводи или за въпросните 3Д стругове с достатъчна точност 2010 работи
85
1
 
4
 
! Отговори
асан преди 5 години
леле бате, колко много халумин има в един такъв самолет бате.
84
8
 
3
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен"Обработката на титанови детайли в Просия се извършва на западни машини, тиквеници такива.Въобще всичко що-годе модерно, което се произвежда в Просията, се прави на станки, с които руснаците се сдобиха след 2010 година"Понеже не си се интересувал и естествено говориш едно към кесим. Въобще всичко що-годе модерно, което се произвежда в Просията, се прави на станки, с които руснаците се сдобиха след 2010 година произведени в РФДа тогава пуснаха собствените 3Д с точност 1/10мм
83
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Просия отдавна не произвежда фрези или ако прозвежда, те са годни само за Ростсельмаш.
82
10
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И 747 и 777 и 787 бяха по същия начин. Много знае лай няната руска голова,777 и 787 изобщо нямат катастрофи досега. Единият лети вече 25 години, другият 10.
81
3
 
5
 
! Отговори
Грух преди 5 години
Тебе мозъкът ти е правен на станок.
80
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обработката на титанови детайли в Просия се извършва на западни машини, тиквеници такива. Въобще всичко що-годе модерно, което се произвежда в Просията, се прави на станки, с които руснаците се сдобиха след 2010 година
79
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
V, Боби, Бонобо..........все един и същ руски ***.
78
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Първи полет за деня значи машините не са подгрети и нямат индикатор за това с околната среда.
77
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
CQLO KREMIKOVCI SEDI I SE RAZPADA NAPRAVETE ZAVOD ZA RAKETI I SAMOLETI BE SCHOPI UBIITE SVETA 2 MILIONA TY.PACI STE TAM
76
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
TC TC TC TC KOLKO BG SAMOLETNI SPECOVE LELEEEE AMI DAITE DA NAPRAVIM EDIN ZAVOD ZA SAMOLETI I DA UDARIM SVETA U ZEMQTA S TEXNOLOGII I PROIZVODSTVA NE DA SME BEDNI I POSLEDNI MA GANQ E SAMO BLA BLA BLA
75
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До VictimizedБойнг? Награмотник...
74
4
 
7
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен"Щом използват някакъв материал те много добре знаят как да го обработват."Проблемът е в цената. Защо САЩ ползват руски фирми и плащат баснословни цени за Титаниеви изделия и за ракетни двигатели на ракетите Атлас? Защото те са много по-евтини от еквивалентните произведени в САЩ
73
2
 
7
 
! Отговори
V преди 5 години
Тука съм съгласен .Тази част КАЧЕСТВЕНО от титан само руснаците засега могат да я направят . Американците за тази технология която говора правят само основните части от конструкцията на раптора по тази технология .Ама това са много по едри и груби части които не се подлагат на допълнителна обработка .Иначе ги правят в едри мащаби .Искам да кажа много по мощно .Който е наясно ще ме разбере .Само раптора е така направен ф35 е смотан
72
2
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Алоу, диванните инДжинерчете, шо се занимаване с неща, от които хабер си нямате? Я си гледайте лаф-тофчетата и бутиковите смартове.
71
1
 
2
 
! Отговори
А бе преди 5 години
До До 63Като много знаеш,що в Европа и Северна Америка рядко падат самолети,въпреки силно натоварения трафик,а все в диви и полудиви държави?И не ми хвали африканци и азиатци на тема безопасност.Лети си ти с такива "солидни" компании!
70
3
 
6
 
! Отговори
Бонобо преди 5 години
До Vтакава чат найстина трудно се прави качествено ;)Ами прави се, руснаците доставят на Боинг не само титан и титанови сплави, а и готови части. Последното не е много известно. Титанът се обработва трудно и точно руснаците са майстори в тази област. Не случайно шасито, на което каца Еърбас 380 (производството на който спряха!) е изцяло направено в Русия и тежи 3.5 т. Изглежда парадоксално, че РФ захранва промишлеността на врага си със стратегически суровини и му продава ракетни двигатели и
69
5
 
4
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Когато спрат да ползват напудрени таралясници, може и да намалеят катастрофите, но с тези пилоти еднодневки, карали курса от ден до пладне надали!