Елетрическите коли са безопасни? Да, ама не

Te може и да не излъчват вредни емисии, но батериите им са опасни
22 мар 2019 21:15, Нели Христова
67
Елетрическите коли са безопасни? Да, ама не
Снимкa: Reuters, архив

Пътят на човечеството към един по-чист и зелен свят без глобално затопляне според някои експерти преминава през масовото произвеждане на електрически коли. На пръв поглед возилата на ток не бълват вредни емисии и финни прахови частици и това ги прави перфектни за спасяване на планетата. Но само на пръв поглед.

Да, ел. автомобилите може да не излъчват вредни емисии, но не така стои въпроса с батериите за тях.

Международната организация за защита на правата на човека - Amnesty International, официално предупреди за вредите, които производството на литиево-йонни акумулатори нанася на околната среда и човека.

Организацията е открила сериозни нарушения, свързани с добива на полезни изкопаеми, използвани в този тип батерии, особено в някои държави, съобщава Carscoops.

Проблемите са много. Като започнем с добива на кобалт в Демократична Република Конго, който води до множество заболявания у работниците в мините и приключим с въпроса "какво се случва с батериите, които не се употребяват?".

В Конго се намират половината от мините, от които се добива така нужния кобалт, за да се движат електрическите коли. През 2016 г. става ясно, че повечето от работниците в опасната среда са деца. Но не само тяхното здраве е застрашено...

Растящото търсене на минерали като кобалт, манган и литий е довел до ръст на интереса към дълбоководния им добив, което на свой ред оказва сериозно и често необратимо въздействие на биологическото разнообразие на световните океани.

Ако някога сте водили спор с някого, който не одобрява елетрическите коли, то поне веднъж ще сте чули въпроса: "А токът, на който се движат, зелен ли е?"

Проучването отговаря и на него - производството на литиево-йонни батерии в по-голямата част е ориентирано в Китай, Южна Корея и Япония, където електричеството се произвежда от въглища и други материали, замърсяващи въздуха.

Според Amnesty International последният проблем, но може би този, който трябва да ни тревожи най-много, тъй като литиево-йонните батерии са наистина отровни, е фактът, че огромна част от тях се изхвърлят безконтролно, като замърсяват почвата, водата и въздуха с опасни химически елементи.

 


 


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Как се пише финни или фини
2
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пак се започва с плашилото екология.То оловото в оловните батерии сигорно е мана небесна.живота на една една оловна батерия е поне два пъти по кратък от литиевата батерия.А преди години в Черно Море бе открита морска мина още от Втората Световна воина на която литиевата батерия още бе с пълен капацитет и непокътната.А и киселината,в оловните батерии не е по-малък замърсител .
1
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Лапай Гуджо мръвки. Някой да преведе за по-младите.