България и Турция - фаворити за завода на Volkswagen

Германска делегация е посетила София в началото на април
12 апр 2019 13:18, Бойчо Попов
95
България и Турция - фаворити за завода на Volkswagen
снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Volkswagen напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина. Според информация на Deutsche Presse-Agentur в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Въпреки това все още не е взето решение – по темата трябва да заседава и Надзорният съвет на своето заседание след Великден. Състезанието е отворено и нищо не е решено, поясняват пред DPA добре информирани източници.

И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. Компанията не коментира темата.

По-рано за плановете на VW за новото вложение алармираха Работническия съвет: служителите се притесняват за капацитета на съществуващите фабрики и призовават вместо да се правят нови инвестиции, да се използва един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Салцгитер, в Полковице в Полша или в Гьор (Унгария). Според наличната досега информация окончателното решението за нов завод следва да се взема при следващия кръг на планиране на заседание на Надзорния съвет през ноември.

Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.

Предвид големите инвестиции в електромобилността заводите за двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс с 30% по-малко работа. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но Дийс подчерта, че Volkswagen ще се ориентира по демографската крива и просто няма да удължава наемането на нови хора на мястото на пенсиониращи се служители.

 

Целия анализ четете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


95
Още по темата: Volkswagen
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
3
 
10
 
! Отговори
Отговор преди 5 години
До Анонимен 36 Ми как ще сме стабилни като Корнелия напъва с всичка сила да съсипе държавата за пореден път.
39
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Исках да напиша Б.у.л.г.а.р Рено, и това ли сте го резмали.
38
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
в турция имат инженери и специалисти, но са нон-стоп на ръба на гражданска война. в българия макар и спокойно, няма нито инфраструктура, нито традиции за автомобилостроене. не знам защо немците не си изберат чехия или някаква по-сигурна и бяла държава..
37
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 33И СССР и българските червени ***. Наистина правихме хубави Рена за времето си. Баща ми още пази в гаража една 8 и една десетка. Подържани, стегнати, класическото *** Рено.
36
6
 
7
 
! Отговори
Помня преди 5 години
До ASA 29 Ами защото докато ние градихме социализъм ,турците прибраха авто заводите. *** там манифестации нямаше. А само преди петдесетина години в Турция преобладаваха стари американски коли и ако се забавиш на светофара от зад те побутват с таратайката. А къде са сега ? Опъват се на Путин и Тръмп.Българин съм.
35
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То беше,България,Турция,после Сърбия?????Баси размотаването.....
34
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Отговормне.
33
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 35България е 10 пъти по-нестабилна политически, немците да не са балъми - виждат, четат, слушат какво се случва и накъде бие вятъра в България.
32
0
 
9
 
! Отговори
До ASA преди 5 години
Тойота и мерцедес се изнесоха от ко*ината
31
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С това положение в Турция няма да е там. Ако са наистина само двете страни аз съм почти сигурен че ще е в българия
30
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
1 млрд. евро никой няма да налее, без да гледа в перспектива. А тук бъдещето е пенсионери и роми без образование, свежа работна ръка няма откъде да дойде.
29
6
 
7
 
! Отговори
Отговор преди 5 години
До Анонимен 19 Резила ни го причини брата руснак. Не може малка България да прави по хубави коли от " велика " Русия. А иначе изобщо не са се месили в нашите вътрешни работи.
28
0
 
3
 
! Отговори
До ASA преди 5 години
Това само ли го измисли
27
3
 
5
 
! Отговори
123 преди 5 години
Да отвори завода в Димитровград -Хасково,и ние сме Българи, не е само столицата....
26
14
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
България си внася дори чесъна и марулята, ще прави коли ?! Тия гербави уюдюрми другаде. Страната е в колапс и пред гражданска война.
25
6
 
20
 
! Отговори
ASA преди 5 години
Най вероятно България ще изгуби поради демографски причини. Отделно, в Турция автомобилостроението е много развито. Най качествените коли на рено се произвеждат там. Фиат, тойота, форд, пежо, цитроен хюндай, опел и все още хонда се произвеждат там. Защо ли?
24
7
 
16
 
! Отговори
Joko преди 5 години
VW в БГ !?!?! Научна фантастика. Къде сме седнали да си мерим пи шките с фесовете. Те имат развита автомобилна промишленост от 40 години !
23
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искам задод на Тесла в България.
22
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 10Японците и от Бг започнаха да бягат. Не защото няма кадри или се работи некачествено, а защото не могат да се разберат с местните феодали.
21
0
 
8
 
! Отговори
Съвет преди 5 години
До ЕУФОРИЯ В ПЕРНИК! 17 Що ми трябваше да предложа завода да е в Перник .Я вижте каква еуфория е сега в Перник. Излъгах бе , прибирайте се.Завода ще бъде във Видин.