Френско-турски консорциум с най-висока оферта за Летище София

В Министерството на транспорта бяха отворени пет оферти
Обновена: 9 май 2019 14:33 | 9 май 2019 13:34,
34
Френско-турски консорциум с най-висока оферта за Летище София
Снимка: Dnes.bg

В Министерството на транспорта бяха отворени пет оферти за концесията на Летище "София". Всички предвиждат модернизация или промяна на функцията на Терминал 1, изграждането на нов терминал до 10 години, както и разширяване на паркингите.

Най-висока като предложено концесионно възнаграждение за държавата се оказа петата и последна оферта на френската Aéroports de Paris Group. Тя оперира трите летища под бранда Paris Aéroport и участва в надпреварата чрез консорциум между компаниите "Еърпортс Де Пари" ЕС.ЕЙ и "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А.Ш. Тя предлага годишно концесионно възнаграждение от 32,8 млн. евро и общи инвестиции в размер на 903 млн. евро.

Предвижда се разширяване на Терминал 2 и прекратяване на дейността на Терминал 1, като до 2030 г. трябва да бъде изграден и пуснат в експлоатация новият Терминал 3. Средните годишни приходи за България биха възлезели на 152 млн. евро, като размерът им за целия период на концесията може да достигне 2,3 млрд. евро, посочва консорциумът в своята оферта. Финансирането ще бъде извършено на 100% чрез банкови кредити.

Още по темата

Консорциумът очаква пътникопотокът да нарасне от 6,5 млн. души през 2017 г. до 20,9 млн. души през 2055 г. Оперативната печалба преди данъци (EBIT) ще достигне 21,9 евро на пътник през 2055 г., което е своеобразен ръст от 190% спрямо прогнозираните данни за 2020 г.

Операторът на летище Копенхаген - Københavns Lufthavn, заедно с консорциума си "ССБ София Еърпорт ДжейВи“ с членове ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ, предлага второто по височина концесионно възнаграждение за концесията. Прогнозираното годишно концесионно възнаграждение, обявено в офертата, достига размер от 26,05 млн. евро. Предвижда се техническо разработване на модернизацията на летището в четири фази, като планът включва и стартиране на строежа на Терминал 3 през 2021 г., чието изграждане се очаква да приключи през 2024 г.

Консорциумът планира 25% самоучастие във финансирането, като останалите 75% ще бъдат осигурени под формата на кредити, които ще надхвърлят 500 млн. евро. Офертата включва и увеличаване на трафика над ръста на регионалния пазар.

Летище Мюнхен с фонда Meridiam предлага третата по големина ставка чрез консорциума "Соф Кънект". Тя включва годишно концесионно възнаграждение от 24,542 млн. лв и 608 млн. евро капиталови инвестиции, като се разграничават четири фази на техническо развитие на летище София. По време на фаза 2 консорциумът предвижда изграждане на Терминал 3 и увеличаване на броя на пътниците до 12,3 млн. души. Обединението ще използва като финансов консултант кредитора УниКредит.

Офертата на оператора на летището във Франкфурт Fraport, който вече има силно присъствие на авиационния пазар в България като оператор на двете черноморски летища Варна и Бургас, включва годишно концесионно възнаграждение в размер на 21 млн. евро, както и увеличаване на пътникопотока за целия период до 19 млн. души годишно.

Планът ѝ предвижда изграждане на Терминал 3 и неговото свързване с Терминал 2, който ще бъде допълнително разширен. Терминал 1 ще продължи да функционира, но само за вътрешни полети. Предвижда се и обособяване на фотоволтаичен парк, който да снабдява летището с възобновяема енергия, която да ограничи емисиите на въглероден диоксид. Предвидените капиталови разходи за периода възлизат на 616 млн. евро.

Най-ниската оферта за концесионно възнаграждение е на консорциума "Витоша“, в който влизат "Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид“ и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд. Офертата на консорциума включва общо инвестиции в размер на 1,29 млрд. евро и годишно концесионно възнаграждение от 19,948 млн. евро. Прогнозираните годишно авиационни приходи се изчисляват на 308,9 млн. евро. Очаква се мрежата от международни дестинации да се разшири до 150 дестинации. Концесията ще генерира 1,7 млрд. евро печалба за България за целия период.

Прогнозираният общ размер на капиталовите разходи на консорциума за периода възлизат на около 1 млрд. евро., като за първите 10 години се очаква размерът им да достигне 460 млн. евро.

Предвижда се и изграждане на Терминал 3, който да замени все още действащия Терминал 1.

Офертите на желаещите да вземат летище София на концесия бяха отворени днес по време на заседание на специалната комисия, след като по-рано стана ясно, че всички консорциуми, подали оферти за концесия, са били допуснати до процедурата по избор на концесионер на летището.

Целият материал четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
4
 
10
 
! Отговори
Бен Ган преди 4 години
Идеята, господа селяни е чрез конкуренция към прогрес! Тук, трябва да следим (гражданското общество), тя да е реална. Нищо държавно не може да е читаво. Проблема е, че така наречената конкуренция при нас се опорочава. За това сме виновни както обществото, така и политиците ни (избрани от нас). Точно те са държавата, която ВИЕ искате да управлява всичко.
8
5
 
21
 
! Отговори
Супер преди 4 години
Давайте Терминал 3 и 4-ри че младо и старо емигрира в чужбина.След 20 години много малко народ ще остане в тази бедна територия.
7
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
откраднатите от нас пари се връщат под формата на концесии и се препират
6
6
 
2
 
! Отговори
до 1 преди 4 години
Народа не разбира от летящи автобуси...
5
13
 
20
 
! Отговори
Активист на БКП преди 4 години
A когато контрареволюцията свали Виденов говореха,че всичко било продадено ! 22 години по-късно виждаме,че всъщност престъпната шайка СДС тогава е започнала разпродажбата на България ,което продължава и днес от Шайката ГЕРБ !!!
4
10
 
14
 
! Отговори
Даа преди 4 години
Който и да го вземе ще го направи в пъти по добро. Сега това е некаква смехория, такава нема никъде из европа. Българите трудно се оправят из лабиринтите му, а камо ли чужденците.
3
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
и после пилотите след всеки 2 полета ще си ходят със самолет до родното място - бистрица, железница, гр. трън, кнежа, с. гавраилово......със самолети, карани от друг пилот, за да си починат. защото - каквото каже макрон ! протести не се признават. летището ще си е тяхно.
2
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дайте го на Гад Зееви...
1
10
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Летището е строено с народни пари от какъв зор ще го подаряват на частна компания?