Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода

Все още не е ясно дали фабриката ще е под шапката на Skoda или на Volkswagen
23 май 2019 15:40, Бойчо Попов
89
Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода
снимка: Ройтерс

Новата мултибрандова фабрика на Skoda ще бъде в Турция или България, след като двете страни бяха избрани от компанията майка Volkswagen за финалисти. В допълнение към автомобилите на Skoda, тук ще се произвеждат и други автомобили от портфолиото на Volkswagen Group. Това става ясно от изявление на синдиката на служителите на Skoda, публикувано в сайта им и цитирано в Bloomberg Terminal.

Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, но не ги назова. Тогава германският Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. 

И двете страни имат редица предимства, твърди синдикалният лидер Ярослав Повшик. „Докато Турция има много добра инфраструктура, там политическата среда остава непредсказуема. България, от друга страна, е по-стабилна и е член на ЕС“, пояснява синдикалистът.

Във връзка с изграждането на новия завод синдикатите ще поискат от ръководството на компанията разяснения дали това ще засегне заетостта в Чехия и как новият завод ще допринесе за печалбата на компанията. Благодарение на новия завод концернът ще може да увеличи производствения си капацитет, тъй като в момента местните заводи са максимално натоварени. Според информацията в седмичното ведомствено списание (на заводите на Skoda в Чехия) все още не е сигурно, че новият завод наистина ще се ръководи от Skoda, защото в самия концерн дискусиите по темата продължават.

„Разбира се, ние се опитваме заводът да е под наш патронаж и въз основа на принципите на Škoda, но част от Надзорния съвет има различно мнение“, казва ръководителят на Škoda Auto Бернхард Майер.

През миналата година Škoda Auto достави 1,25 милиона автомобила по целия свят. Компанията управлява три производствени предприятия в Чешката република, има и производства в Китай, Русия, Словакия, Алжир и Индия, най-вече чрез смесени предприятия, както и в Украйна и Казахстан в сътрудничество с местни партньори. Групата е активна на повече от 100 пазара.

Припомняме, че преди 10 дни на годишното си Общо събрание германският концерн реши да започне конкретни преговори с „оставащите кандидати". "През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин. Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До УнуфриЕфективноста му може и да е надценена, но белите му са дори подценени!!!!!Това че е на 90 години не означава нищо, защото не е сам и стуктурите му не са от 90годишни . Впрочем той е просто лицето на една компания от извратени мозъци.
52
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До анонимен 16 Какво е висшето на твоя близък и кой от многобройните свободни университети е завършил? Да не би да е юрист от Русенския Селскостопански или Пернишкия?
51
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен50Ти си откровен ***.В България има офиси на други мултинационални компании в които средната заплата е 3000+.
50
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен46А какво предимство имаш?Че половината от така наречения народ са социалистически от репки, мързеливи и некадърни?
49
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не се радвайте,ако го направят в България ще е,не заради високотехнологичното ни ниво,а заради аборигенски ниското заплащане на нашите ***!-Заплата 650-700 лв. бруто.- Ваучери за храна - стотина кинта-които обаче,ако отсъстваш или си в болнични се намаляват.-100-200 лв.-т.нар."негарантирани"-които се отнемат при отсъствие или ако сте в болнични- Осигуровки на Брутото и после болнични 80 %,а пенсия близо до минималната!Който иска да ръкопляска или да прави джумбалдаци!
48
5
 
5
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Място както за паника,така и за надежди няма.Няма такъв наивник/а те не са наивници/,че да строи сериозни производствени мощности у нас.У нас идват дребни тарикатчета в сектора с шиенето на ***,както и големи корпорации специализирали се в ограбване,чрез концесии на природни богатства и силно замърсяване на околната среда.След изчерпването на ресурсите ,просто си заминават,а ***,вече, без това природно богатство остават,под формата на безработни.Според мен както споровете са излишни
47
6
 
0
 
! Отговори
УЕФА - мафия преди 4 години
Фау Ве, та Фау Ве. И накрая дръгливата каторга Шкода, дето и тя ще иде при султан Реджеп, а не в тая пародия, наречена България. Със здраве, утре не забравяйте да хвърлите по една хАртия У кутиите.
46
0
 
9
 
! Отговори
Unufri преди 4 години
Еййй намерихте кусури и на Шкода :) Какви хора сте, бе?Не заслужавате VW и *** да си хвърли по вас. Тъмни балкански субекти.
45
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Демек, единственото ни предимство е, че от ЕК ни бият шамари и Ердоган не ни е пример. Егати до къде до докарахме :(
44
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До А ЗимбабвеА като слушаш форумните писания на дърти селски шумкари като тебе, във венецуела и Северна корея с по 2$ месечно и без ток са по-добре.изкуфели соцдъртюфелници.
43
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ERICHда бе, Знаем ви вас големите соц специалисти дето произвеждахте чушкопеци и телефони с шайба.
42
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ERICHЧе каква инфраструктура повече има Турция?
41
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Немецът искаше да продава китайски стоки като Великобритания и Франция. Но закъсня няколко столетия. Трябва да произвежда сам и да продава. Трябва да бачка.
40
1
 
8
 
! Отговори
Унуфри преди 4 години
До А ЗимбабвеДнес ходя до тоалетна по-често от обикновенно. Но, не виня за това Сорос. Причината е, че вчера сготвих невероятно вкусен боб в гърне и попрекалих с консумацията. Мантрата за Сорос - вездесъщия злодей е много удобна за несъстоятелните хора. А Сорос е просто един 90 годишен финансов шмекер, който чрез НПО-та и други форми се опитва да влияе на световнота политика и да реализира спорните си представи за по-добър свят. Ефективноста на начинанията му е силно надценена.
39
12
 
11
 
! Отговори
ERICH преди 4 години
Няма как да е у нас.В България инфраструктура-никаква,квалифицирана работна ръка- никаква,специалисти-никакви,корупция на всички нива,не рабтеща правосъдна система,престъпност-безнаказана.Трябва да са загубили реална представа за положението в страната.Хората с трудови навици и квалификация придобита по време на "тъмният" социализъм почти не останаха.Все пак това са автомобили,а не шиене на *** и потници с чужди суровини.Тези фактори са били отчетени и всякакви предизборни балони са безсмислени
38
7
 
7
 
! Отговори
Сандо преди 4 години
поредните експлоататори които искат да им е евтино.Немеца едно врме беше тръгнал да превзема Европа с бутиши, шмайзери и танкове. Сега го правят същото само че с пари (инвестиции)
37
9
 
8
 
! Отговори
УМЕН преди 4 години
Никога не купувам нищо турско!
36
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 20Подобен завод едва ли ще е в София или Пловдив, това са заводи с огромни площи, изискващи отлични възможности за логистика и ЖП терминали и връзки с речни и морски пристанища, от друга страна пък Северна България, която ччисто стратегически е с по-добро положение за подобен завод, няма нито нужната инфраструктура,нито капацитет да осигури заводите с работна ръка, отделен въпрос е че у нас има досега 3 катастрофирали проекта за автомобилно производство, 4-ти мераклия едва ли ще се появи
35
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Делиормана или Кърджали ще е заводът на Шкода. Казват ни го по европейски.
34
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе, какво стана с плаши-путарника на Аня Пенчева, който беше задържан за побой над друг човек? Тука пълно мълчание.......Караньотов се зове запъртък-а. Разбрах, че много бил смел, когато е в компания с още 5-6 човека, за предпочитане по-големи и якички от него, ама то това, така, случайно, де. Не, че има нещо.;)