Метро, автобус? Велосипедите изместиха градския транспорт

Нараства търсене на електрически колелета
62
Метро, автобус? Велосипедите изместиха градския транспорт
Снимка: Bloomberg

Все повече хора предпочитат да използват велосипед вместо личния си автомобил по улиците на редица градове в Европа, пише Bloomberg в свой анализ.

Още преди пандемията търсенето на велосипеди бе голямо от страна на потребители, които се стремят да опазват околната среда. Но сега рискът от заразяване с коронавирус в автобусите или метрото прави велосипедът още по-привлекателен за потребителите и така преходът към масовото използване на велосипеди се ускорява.

Появата на електрически велосипеди, които поддържат висока скорост чрез електрическия мотор, премахва елемента на умората за колоездача. Ето защо велосипедът става все по-предпочитан от повечето потребители след премахването на ограничителните мерки срещу Covid-19.

Междувременно правителствата поддържат тази тенденция, като предлагат стимули при покупката на електрически велосипед от 100 евро до 1500 евро. Много градове, сред които са Берлин и Лисабон, разширяват пространството за велосипеди. В двата града ще се обособят 1500 километра велоалеи, което е обещано от местните власти зарад коронакризата, отбелязват от Европейската федерация на колоездачите.

„Хората искат самоподдържаща се и устойчива мобилност. Това е промяната в обществото“, коментира Сюзан Пуело, която е в ръководството на компанията за електрически велосипеди Pierer Mobility. По думите ѝ коронавирусът дава огромен тласък на прехода към електрически велосипеди.

Нарастващото търсене дава сила и на някои нови услуги като Swapfiets. Базираната в Амстердам компания, която предлага велосипеди под наем, обяви плановете си да стъпи на пазара в Лондон, Милано и Париж до края на тази година. Групата предприема този ход, тъй като нарастващото търсене на електрически велосипеди по време на пандемията увеличи клиентската ѝ база до над 200 хил. души.

„Коронавирусът само допринася за взимането на подобно решение, но не е основната причина. Всъщност повечето хора осъзнават, че велосипедът е най-добрият вид транспорт“, смята Оно Хиге, управляващ директор в Swapfiets.

По време на ограничителните мерки срещу коронавируса в Германия гражданите са прекарали два пъти повече време в колоездене спрямо нивата от преди пандемията, обяснява Стефани Кроне, експерт в Германската асоциация на велосипедистите ADFC. В магазините в страната се наблюдава безпрецедентен бум на продажбите на велосипеди.

Още по темата четете на bloombergtv.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
0
 
4
 
! Отговори
Картофчо преди 3 години
То всяко лято нараства търсенето на колела и есента и зимата пазара се срива :)))На това му се вика сезонна цикличност! Така че, айде без манипулации ако обичате!
54
0
 
4
 
! Отговори
ран преди 3 години
До Георги Николов 74г.аз пък имах колело от Кореком, Чопър. Цяло лято около телевизионното кула. Много мои съученички имаха. А другата част учеха пиано, свиреха. Беше образовано и ведро поколение. Такива чудати манипулатори кат тебе не познавахме.
53
0
 
3
 
! Отговори
ира преди 3 години
До Георги Николов 74г.Миличък, ти дали си добре? Това са сериозни заболявания, ако говориш сериозно. Ако си шут, пусни си филмче, не дрънкай шизофрении...
52
0
 
7
 
! Отговори
киун преди 3 години
за да ползваш колело се иска сътветния град да има подходяща инфраструктура, София например няма-няма и да има в близките 100 години
51
2
 
1
 
! Отговори
GFR преди 3 години
АИБАМАИКЯТА НА ТАЯ ВИРОС СФИНИА УИРОПЯ !
50
1
 
4
 
! Отговори
2050 преди 3 години
Боби Спаси Софията да каже какво мисли и дали кара велосипеда без седалката?
49
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Бъдещето е на индивидуалният транспорт. Който има да върши работа, може да го прави само с автомобил, а който се разхожда може с всичко - автомобил, велосипед и т.н. От гледна точка на възрастта и разстоянието по-младите и здравите лесно могат да използват велосипед на близки иразстояния, но при по-възрастните и при по-далечни разстояния автомобила няма алтернатива.
48
1
 
12
 
! Отговори
българин преди 3 години
До"Георги Николов 74"Хм.прочетох ти смехориите и още се смея!-:)А да те попитам само.Само Ти ли си още жив от тогава?Та говориш небивалици на децата днес?Има и други живи освен теб!Къде сме били та не помним такова нещо?Велосипедизма бил "забранен"?-:) Хайде бре!Самите ние правехме велосипеди! Балкан ако помниш.И руски колелета Украйна имаше и други разбира се! И защо ще произвеждаме нещо.Ако е " забранено"? А за " Белене" е друга темата там!Смесваш нещата! Там бяха само заслужили за да са ТАМ!
47
2
 
15
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 3 години
Преди 1989 година масово се караха велосипеди по улиците. След 1989 по улиците останаха само борците, които сега наричаме мутри, а някъде около 2002 година и нормалните хора започнаха да си карат колите, но велосипедистите не посмяха да се върнат на улиците. Сега са на тротоарите да блъскат пешеходците.
46
1
 
4
 
! Отговори
Край преди 3 години
До 45 велосипедист си от толкова години - така и не се научи да си слагаш седалка
45
22
 
3
 
! Отговори
Георги Николов 74г. преди 3 години
От 30 години свободно карам велосипед. Добре, че дойде демокрацията и американското партньорство да можем да караме велосипеди. При социализма и диктатурата на Тодор Живков велосипедизмът беше забранен а велосипедистите милиционерите ги качваха на една джипка и ги караха в концлагера Белене.
44
1
 
0
 
! Отговори
велосипедист преди 3 години
мога да
43
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От 5 годишен съм на велосипед днес съм на 60 години и не слизам от него нито пролет лято есен зима. По бай Тошово време беше забранено да се движим по шосетата а само по третокласни и черни пътища.
42
2
 
2
 
! Отговори
Gogo преди 3 години
Кое точно е излагането с цените? Можеш ли да обясниш?
41
6
 
0
 
! Отговори
велосипедист преди 3 години
ами като не разбирате от цени по добре не се излагайте
40
4
 
17
 
! Отговори
Gogo преди 3 години
Всичко добре с велосипедите, но търговците се самозабравят в цените. Ел.колело на реномирана марка не пада под 4000?. Някой достигат до 7-8К. Това ако не е лудост!!!
39
9
 
8
 
! Отговори
факт преди 3 години
няма ли да плащат пътен данък, тия велоалеи да не са без пари правени!?
38
6
 
9
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
У Испания никой не кара колело . Кола или скутер
37
3
 
10
 
! Отговори
абсурд преди 3 години
Бъдещето на обществения градски транспорт е велосипед и скутер,това ще премахне много *** които ни пият кръвта
36
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На Запад в цивилизованите Западни Държави хората са цивилизивани, западняците са цивилизовани и културни, а българите са простаци като руснаците, много имат българите да догонват цивилизованите Западни Държави.