Toyota и VW не бързат да се отказват от двигателя с вътрешно горене

Големи икономики и производители не са подписали декларацията от Глазгоу
11 ное 2021 22:15, Анисия Иванова
23
Toyota и VW не бързат да се отказват от двигателя с вътрешно горене
Снимка: БГНЕС

Група държави, компании и градове се ангажираха в сряда да премахнат превозните средства на изкопаеми горива до 2040 г. като част от усилията за намаляване на въглеродните емисии и ограничаване на глобалното затопляне.

Но двата водещи производителя на автомобили в света, Toyota Motor Corp и Volkswagen AG, както и основните пазари на автомобили Китай, САЩ и Германия, не се включиха в договорката, подчертавайки предизвикателствата при преминаването към нулеви емисии.

Декларацията от Глазгоу за автомобили и микробуси с нулеви емисии, разкрита по време на преговорите за климата в шотландския град, предвижда, че групите се ангажират "бързо“ да ускорят прехода към превозни средства с ниски въглеродни емисии, целяйки да "озеленят" водещите пазари до 2035 г.

Още по темата
Подписалите споразумението включват Ford и General Motors, втората по население страна в света Индия, и големи корпоративни купувачи на превозни средства, включително Leaseplan, който наема 1,7 милиона коли в 30 страни.

Мартин Кайзер, изпълнителен директор на "Грийнпийс Германия", каза, че отсъствието на големите икономики и производители е "много обезпокоително".

"За да спрем новите изкопаеми горива, трябва да прекратим зависимостта си от тях“, каза той. "Това означава преминаване от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства и създаване на чисти обществени транспортни мрежи без забавяне."

Говорител на германското министерство на околната среда каза, че правителството на страната няма да подпише, тъй като не е постигнало вътрешен консенсус по "маргинален аспект" на обещанието относно това дали горивата, произведени от възобновяема енергия, но изгорени в двигател с вътрешно горене, могат да бъдат част от решението.

Автомобилите, камионите, корабите, автобусите и самолетите представляват около една четвърт от всички глобални въглеродни емисии, показват данни на Международната агенция по енергетика, предимно от пътни превозни средства.

Други компании, подкрепили споразумението, включват шведската Volvo, Mercedes-Benz на Daimler AG, китайската BYD Co Ltd и Jaguar Land Rover, подразделение на индийската Tata Motors Ltd.

Сред трийсетте държави, които подкрепят пакта, са Канада, Индия, Нидерландия, Австрия, Дания, Норвегия и Чили. Според Великобритания, която също е зад инициативата, държави като Нова Зеландия и Полша предстои да се включат в инициативата. Сред другите водещи компании и градове, които изразиха подкрепата си са компанията за превози Uber и търговецът на храни Sainsbury's, южнокорейската столица Сеул и бразилския град Сао Пауло.

Докато страните се стремят да се споразумеят за начин за ценообразуване на въглерода в световен мащаб, Volvo, която вече се е ангажирала да премине изцяло на електричество до 2030 г., каза, че ще включи цена на въглерода от 1000 шведски крони за всички бъдещи проекти.

Очевидното нежелание на Китай, най-големият автомобилен пазар в света, и Съединените щати - най-голямата икономика в света и вторият по големина автомобилен пазар - да се присъединят към обещанието повдига въпроси относно неговата ефективност. Въпреки че Съединените щати като цяло не са подписали, ключови щати като пазари на автомобили като Калифорния и Ню Йорк се присъединиха.

Източник от индустрията каза пред "Ройтерс", че някои производители на автомобили са предпазливи, защото споразумението ги ангажира със скъпа промяна в технологиите, но им липсва подобен ангажимент от страна на правителствата, за да гарантират, че ще бъде изградена необходимата инфраструктура за зареждане.

Европейската комисия предложи ефективна забрана на превозните средства на изкопаеми горива до 2035 г., придружена от ангажимент за инфраструктура за зареждане, изисквана от производителите на автомобили.

Производителят на автомобили №4 в света Stellantis също липсваше от обещанието в сряда, както и японските Honda Motor Co Ltd и Nissan Motor Co Ltd; германското BMW и южнокорейската Hyundai Motor Co.

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"че ще включи цена на въглерода от 1000 шведски крони за всички бъдещи проекти." Ново и хубаво Волво е 300 000 крони. 1000 крони, предпочитам, да ги инвестират в пепелник в колата! А и - кдъе са пепелниците в колите, бе?
13
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Случаен минувач 20 - Далеч по-лесно и икономично е, полученият ток да се доставя по жицата, дори със загубите.
12
1
 
2
 
! Отговори
Случаен минувач преди 2 години
Според мене решението е възобновяеми източници на енергия. Да се инсталират в Саудитска Арабия и в Сахара фотоволтаици и полученият ток да се използва за електролиза на вода. Водородът да се пълни в бутилки и да се транспортира по предназначение. ДВГ с водород е нещо, което и в момента го има - Тойота и Фолксваген имат такива модели.
11
2
 
6
 
! Отговори
До 16 Киро преди 2 години
Кирчо, никой не рециклиран Li ion батерии ама никой. Имат някъде Волксваген отделни сгради и видео как мачкат и нарязват една батерията от миналата година мисля че беше видеото и това е. Една батерия изхвърлена в природата замърсява 1000 пъти повече от една друга кола с двг. Найлон Фгъс не му пука за природата а само за кинти.
10
1
 
17
 
! Отговори
Киро преди 2 години
Рециклиране на батерии е токсичен процес. Как ще се отрази на природата? Стотици хиляди тонове отровни химикали!Превърнали сме се в консуматорска, себеунищожителна цивилизация.Съмнявам се с преминаването на Ел транспорт да решим проблеми.По скоро ще създадем нови, различни и по големи.
9
1
 
26
 
! Отговори
преди 2 години
Автомобилните производители започват да се усещат по малко, че се опитват да ги работят !Това което ми прави впечатление е, че Тойота проявява здрав разум от край време и не се поддава на шантажи от Грийн пийс.
8
1
 
4
 
! Отговори
У преди 2 години
У цяла Европа, само в България, Албания и разни като Сев-македонците няма цял завод за коли, а само връзваме кабели и копчета. Вече и мотокарчета и рейсове не правим, даже аптечките в Кауфланда са някакви вносни по 10лв. Каквото ни подарят втора употреба, такова ще караме, ако щат да им слагат реактивен двигател, ако искат и със сгъстен въздух, ние сме едни наблюдатели и шафиории
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
VW по скоро ще затвори, отколкото да се откаже от дизеляците си
6
4
 
10
 
! Отговори
ТТ преди 2 години
Едната ми кола е VW, а другата Toyota. И от двете съм доволен.
5
18
 
3
 
! Отговори
GM преди 2 години
Toyota произвеждат най-големите таратайки на света.
4
14
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кажи му на стефчу, че Тойота е ламаринен б0kлyk и му гледай сеира. Ама то си е така. Трябва да си *** за да си купиш тойот
3
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
народния вагон трябва да се прекръсти на VoltsWagen
2
7
 
4
 
! Отговори
стефчу преди 2 години
Много ме разсмяхте...да се споменават измамниците от "Народния Вагон".....
1
2
 
17
 
! Отговори
Stoyanov преди 2 години
Не всички са тотално прости!