Клисарова: Учениците ни нямат нужните практически знания

Домашно обучение? Може, но за диплома трябва да се положи изпит
Обновена: 17 яну 2014 12:56 | 17 яну 2014 12:56,
34
Клисарова: Учениците ни нямат нужните практически знания
снимка: Bulgaria On Air

Вече 8 години работим по Закона за образованието, но все още не е готов да бъде внесен в Народното събрание“, каза в ефира на Bulgaria On Air министърът на образованието проф. Анелия Клисарова.

По думите й задачата е изключително отговорна, защото резултатите ще се проявят след 10 години, а тогава ще бъде късно да се поправят грешките.

„Нашите ученици нямат необходимите практически знания, за да се реализират така, както те искат на пазара на труда и в живота. Затова се обмисля в програмите за 7 клас да бъдат заложени и часове по предприемачество“, посочи още министърът. Клисарова обеща, че до месец законопреоктът ще бъде публикуван за обществено обсъждане.

„Нашата цел е по-добър обхват на 5 и 6-годишните деца или така наречената предучилищна подготовка. Доказано е, че ако обхванем тези деца, това помага те да бъдат подготвени за първи клас и следователно по-лесно да усвояват предметите и материала в училище. Има ресурс в почти цялата страна тези подрастващи да бъдат в обучавани в детските градини, изключение правят само два от по-големите градове“, добави министърът на образованието.

Според нея вече нямаме разногласия за това дали да бъде задължителна подготовката на децата на възраст между 5 и 6 години. „Предучилищното обучение ще бъде по избор само за 4-годишните“, допълни Клисарова.

По думите и в законопроекта е заложено и основното образование да завършва в 7 клас.

„Има дискусия относно това след 8 клас какви видове училища да има.

Обсъжда се също така в малките населени места дали трябва да има едно училище от 1 до 10 клас или от 1 до 12 калс, но с профилирани паралелки от 7 клас (по език или професионално образование)“, добави образователният министър.

Според нея важна част от закона ще бъде и насочването към дуалната система. С реформата в българското образование ще бъдат въведени и защитени професии, обучението по които ще се подпомага от държавата и бизнеса. Работодателите ще участват в планирането на учебните програми, които са свързани с практическото обучение и квалификационните характеристики и компетенциите на учениците. Тези неща ще бъдат заложени в Закона за професионалното обучение. Ще бъде регламентирана и така наречената валидация или признаване“, обясни Клисарова.

Тя коментира още, че няма никакъв проблем (и сега в закона е разрешено) да има самостоятелна подготовка или домашно обучение на децата, но ако искат да имат признат клас и да получат диплома, трябва да се явят на изпит.

Вижте целия разговор във видео файла.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
2
 
! Отговори
ФилипА преди 10 години
Ако държавата има практика да слага чип на децата за контролиране на мозъка и това не се знае от единият родител ,не е ли подсъдно ?!? Според мен човек има право на волята си ,на ума си и това да го развива от малък, който злоупотребява с тези неща е престъпник или престъпничка
32
0
 
4
 
! Отговори
ивета преди 10 години
В малките населени места къде ще се ходи на практика по тази дуална система.Ще се закрият училища.В Германия и Австрия икономиката е съвсем различна.Ние нямаме тази икономика.Съвсем е различно при нас.Като нямаме подходящи фирми на 60км. как ще се приложи дуалната система.Направена е за големите градове.София не България.
31
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Предлагам в средното образование да се въведете учебен предмет - "ПравоГОВОР", потресена съм, как масово се говори на диалект, а скорошно изследване показва, че 50 % от хората считат този начин на говорене за правилен. Учители, журналисти, включително и г-жа министърката говорят неправилно. Нормално ли е това? Може ли да завършиш българска филология, да учиш децата и да говориш на диалект. В БГ може. Министърката говори за вишОто образование, за тОз университет....за каква промяна се говори?
30
0
 
7
 
! Отговори
Савов преди 10 години
Спешна нужда от адекватна реформа в образованието! Положението е направо критично. Много лоши преподаватели, много слаби педагози, изключително лоши учебници! Лоша материална база! Мнозинството от учениците са изключително неграмотни. Лоша дисциплина, никаква култура! Трябва да се започне работа - веднага! Иначе кризата ще се увеличава.
29
0
 
6
 
! Отговори
! преди 10 години
"Тя коментира още, че няма никакъв проблем (и сега в закона е разрешено) да има самостоятелна подготовка или домашно обучение на децата, но ако искат да имат признат клас и да получат диплома, трябва да се явят на изпит."Ами облечете го това право в закон. Защото сега е недопустимо и родителите подлежат на глоба. Приказки сме чували много, иначе.
28
1
 
5
 
! Отговори
??? преди 10 години
Предприемачеството е нищо, когато хората нямат конкретни знания и умения в конкретна област. Какво ще "предприемат" едни деца, дето само са зубрили разказвателни предмети, по математика са овладели материала докъм V клас, а по български не могат една молба да напишат и нямат специализирано обучение по определен практически профил?
27
0
 
4
 
! Отговори
Електроника преди 10 години
Едно време (бай Тошо) беше елитерен техникум, сега се влиза с тройка и без изпит, защото ако има изпит никой няма да издържи! Тука (в Европата) сме трима от едно време и сме търсени. Новите "кадри" трябва да полагат изпит, а ние не! Толкова по образованието от едно време! А сега духайте!
26
1
 
17
 
! Отговори
ИСТИНАТА преди 10 години
Истината е, че правят едни измислени специалности в университетите, които са неприложими на пазара на труда, за да се внесе такса от порядъка на 1000 лв. Лекции няма, защото професорите работят, вечно са заети и пътуват от София, за да преподават. Лекциите се карат в кафетата, А РЕЗУЛТАТА Е: ВИСШИСТИ, КОИТО СА ВЕЧНИ КЛИЕНТИ НА БЮРАТА ПО ТРУДА!!!
25
0
 
11
 
! Отговори
ии преди 10 години
1) Като незнаете какво да ги правите и как да ги обучавате върнете ни парите от данаци, и не им губете времето, ние сами че си обучим децата.2) Нямате стратегия добре .... тогава за какво ви беше закона за пред-пред-училишната на 5 годишните дечица?3) Единственото на което трябва да ги научите за 13-15 години е любов към книгата(знанието) и как да работят съвестно и честно в колектив.И това ми било министър.
24
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Педагогиката е трудна специалност,която изисква висше образование и поне 5-10 годишна практика подобно на медицината.Авиоинженер да сложат за министър на образованието ще бъде същият профан,както и докторката.Въведете часове за първа помощ на пострадал,ако искате да ви запомнят с нещо смислено и ако имате грам разум не се захващайте с нещо ,с което не можете да се справите,г-жо лекар.
23
0
 
10
 
! Отговори
П.Петров преди 10 години
Защо така виждам само празни приказки и празнословие у Клисарова?Това, че учениците ще имат час по нещо си и оценка в дипломата, знания пак няма да им даде!Защото учителите нямат никаква мотивация да се занимават с разни "а" и чакат с не по-малко от тях нетърпение звънеца за край на часа. Квалификацията на преподавателите също е недостатъчна и ако искат повишаване на квалификацията трябва да си я платят от джоба, а възвращаемостта е след 5 години.
22
0
 
7
 
! Отговори
Бай Ганьo преди 10 години
и още нещо г-жо министър - спрете всякакви помощи на хора които нямат професия удостоверена с документ....
21
0
 
8
 
! Отговори
Бай Ганьo преди 10 години
Г-жо министър - правилно сте отбелязали че учениците нямат практически знания и умения... Ами как да имат като техникумите станаха гимназии и часовете по практика намаляха драстично? А на пазара на труда липсват стругари, фрезисти, леяри, формовчици, та дори истински професионални шофьори които се подготвяха в техникумите по транспорт... Аз завърших такъв техникоум преди 20+ години и до ден днешен - никой от съвипускниците ми не е ранил или убил човек на пътя - защото имахме ПОДГОТОВКА...
20
0
 
8
 
! Отговори
Одитор преди 10 години
Домашно образование ИМА и сега: с частните уроци, извънкласните занимания, помощта по предмети. Особено жалко е когато учител хвърчи насам-натам из града да дава уроци на онези ученици, с които сутрин/следобед работи в клас! Системата на масовото образование - поне аспекти от нея, сега не работят. На децата със специални образователни потребности в моя клас се обръща нужното внимание, на калпазаните - също, а отличниците и особено талантливите умират от скука. Ресурсен учител съм, в ОУ.
19
4
 
5
 
! Отговори
Nn преди 10 години
Как да работи един у4ител с 25-30 гамени?
18
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Нивото на учителите е обидно ниско,а децата само си губят времето там, след което родителите плащат на същите тези некадърници ,които незнам защо у дома могат да преподават/срещу определена сума/.И така се дават едни пари на вятъра,децата учат практически непрекъснато и без резултат.А за учебниците и безумията в тях да не говорим!Изобщо това е умишлено- *** народ,лесно се управлява!
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Нямат, няма и да имат. Програмата спусната от вашите "експерти"е безумна. По материала се препуска, без значение колко от децата са го разбрали. Часовете за преподаване са в пъти повече от тези за упражнения, а когато не е усвои с упражнения едно ниво, следващото е по-трудно, а по-следващото направо недостъпно. Получава се лавинообразно пропадане.
16
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Внучката ми е във втори(по български) клас в едно френско училище.Какво ми направи впечатление и какви разлики виждам между българската и френската система.Учителите на всеки две години сменят населеното място(същото се отнася и за полицаите и това е да няма корупция).Децата учат от сутри до 16 ч.следобяд.Оценките им се дават в петък.Темпото и материала които вземат е по-голям от този в БГ.Слабите ученици остават на общо основание и никой учител не носи отговорност за слабия успех на ученика.
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тръгнете по проверки и вижте какво чудо е в и клас, учителите не работят с тези които не знаят. Това е страшно, не може те да чакат някой друг да обучава децата, а те само да отчитат дейност. Точно в тези класове трябва да се наблегне на тези които са по-назат. Не всички родители могат да плащат допълнителни часове. Точно от до V клас е най-силна ролята на учителя да научи децата да четат, пишат, смятат, а не да чакат друг да го прави. Те трябва да помогнат на тези които не знаят.
14
1
 
5
 
! Отговори
EU citizen преди 10 години
Ми като нямат, нямат, какво сега.Спрете всякакви помощи, който има акъл, ще се хване да чиракува и ще натрупа опит.

Спонсорирани публикации