Да бъде ли въведено финансово образование в гимназиите?

Bulgaria On Air, Investor.bg и Bloomberg продължават дебата за образованието
Обновена: 30 мар 2015 11:53 | 18 фев 2015 12:58, Василия Пейчева
12
Да бъде ли въведено финансово образование в гимназиите?
Снимка: bgonair.bg

Да бъде ли въведено финансово образование в средните училища? Да бъде ли финансовото образование по-широко застъпено в университетските програми? Какъв е опитът на Европа и света? Ще помогне ли това за по-устойчива икономика? Какво печелят обществото и пазара на труда от финансово подготвени кадри?

Това са само някои от основните въпроси, които ще дискутират представители на  държавните институции, средните училища и университетите, неправителствения сектор, браншови организации и бизнеса по време на втората конференция “Образование и бизнес”. Конкретната тема на форума, който ще се проведе през май в София, е „Финансовото образование за устойчива икономика“. Организатори на конференцията за втора поредна година са Медийна група Bulgaria ON AIR, Investor.bg и телевизия Bloomberg.

Участниците в събитието ще търсят и пътища за качествената реализация на младите специалисти в България. Модератор на на двата дискусионни панела ще бъде отново известен журналист от Bloomberg TV Лондон.

За необходимостта от финансово образование в училищата и университетите,  Медийна група Bulgaria On Air и Investor.bg ще направят проучване, резултатите от което ще бъдат представени по време на конференцията.

Националната телевизия Bulgaria On Air започва поредица от предавания по темата Финансовото образование за устойчива икономика.

Домакин на дебатите ще бъде Ивайло Лаков в предаването „Клуб Инвестор”.

В първото издание на поредицата гостуваха Явор Джонев, съосновател и председател на Институт за прогресивно образование, Росица Вартоник - основател на Фондация "Инициатива за финансова грамотност” и Анастасия Грозева, психолог, от фондация "Дом с крила" за ранно детско развитие и автор на анализ за финландското образование.

Според Росица Вартоник, най-добрата инвестиция е в образование. Тя смята, че училището не поставя равенство, а успехите или неуспехите на децата се определят основно от социалната им среда.

Анастасия Грозева изрази мнение, че е необходимо  да се разкрият силните и слабите страни на учениците, а не да бъдат слагани в калъп.

Явор Джонев е убеден, че обществото не осъзнава, че имаме глобален проблем в образованието и решението за реформи трябва да бъде приоритет за цялата ни нация.

Цялото издание на предаването можете да видите тук.

За конференцията:

Първото издание на конференцията Образование и бизнес – на един език ли говорят теорията и практиката, която се проведе през март, 2014 година, предизвика сериозен обществен интерес. Тя постави на дневен ред въпросите, които днес обсъжда цялото ни общество – за професионалното образование, за  реализацията на младите специалисти, за  нуждите на бизнеса и необходимостта от спешни реформи в образованието и икономиката.

Повече на www.bgonair.bg и www.investor.bg.
 


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
1
 
! Отговори
жули преди 5 години
Да измисляте простотии ви бива, не виждеате ли,че това неможе да се реализира в
България!И кой ви каза да гледаме другите страни, Милена Дамянова ли?Тази до кога ще демонстрира самочувствие и да налага,болните си амбиции!Некадърница!
8
0
 
2
 
! Отговори
10 преди 6 години
Не се напъват да ги въвеждат в училищата, защото не са за главата на гимназист тези специалности, № 9. А основи на личните финанси може да се преподава и е полезно да се направи по отношение на средношколците.
Освен това финансите опират до всеки, вкл. и до медика, и до филолога, и до юриста, и до артиста. За разлика от физиката, химията, езикознанието и компания, която се учи след VІІІ клас на ниво, на което далеч не са задължително нужни на всички.
7
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това са поредни ненужни и затормозяващи системата напъни. Това си е "специално" образование със своя специфика. По-долу Перко ви го е написал /че и минуси сте му нацвъкали/. № 7, то българина и юридически и медицински и инженерно не е образован, ама не се напъват да ги въвеждат в средните училища по простата причина, че не е мястото им там. Освен това за чий му е на студент по филология, по медицина или от НАТФИЗ да му пълнят главата и с финанси? А помислете малко ...
6
0
 
3
 
! Отговори
... преди 6 години
Ако ще се преподава от хора, по програми и учебници, като настоящите такива по матерния ни език- то няма смисъл от въвеждане на нищо ново.
Предметът трябва да се преподава не просто от даскал, а от специалисти. Програмите и учебниците пак следва да се сътворят от такива, а не от филолози, математици и други, останали без работа учители.
Иначе е нужно такова образование, да, по нужно от безсмисленото езикознание, което се дъфче до 12 клас и което отнема от ценното време за овладяване на нужното
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българина е икономически много неграмотен и това пречи изключително много на развитието на нашето общество. Икономиката е основата на всяко едно общество, тоест всички ние се сблъскваме с нея многократно всеки ден и добре бъдещите поколение да имат поне основни икономически познания.
4
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аман от щуротии - "Националната телевизия Bulgaria On Air започва поредица от предавания по темата Финансовото образование за устойчива икономика". Ха ха ха ха ... Що не започннат например и поредица "Архитектурното образование за устойчиви сгради" или "Юридическото образование за устойчив съд" или пък ... абе измислете си нещо.
3
4
 
2
 
! Отговори
Перко преди 6 години
Специализираното обучение се провежда в специализирани училища - така наречените "техникуми", "технически училища", "профилирани гимназии". Има си търговски гимназии, има си икономически ВУЗ-ове, така че който иска, да върви в тях и да учи. В противен случай може да заложите в учебните програми и юридическо, и инженерно, и авиационно, и минно-геоложко, и всичко което се сетите без абсолютно никакъв ефект.
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е нормално да се измисля всевъзможни предмети и обучения, необходимо е образованието да поеме по коренно различна посока от досегашната. Наизустяването на огромен обем излишна информация, която няма нищо общо с реалният живот. Младите хора излизат след 12 г. обучение, кръгли нули.
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ама ББ не е ли изучавал финанси в пожарникарския факултет?