Без дискриминация: Еднакви критерии за първолаците!

Предимство обаче ще имат децата, живеещи близо до школото
26 ное 2017 12:07, Боряна Павлова
8
Без дискриминация: Еднакви критерии за първолаците!
Снимка: Visualhunt

Критериите за прием на първокласници стават универсални, като предимство ще имат онези деца, които живеят най-близо до училището според наредба 10 на Министерството на образованието и науката.

Още по темата

Венелина Николова, директор на 125 училище в София и част от работната група за промяна на критериите за прием на първокласници допълни, че за пръв път се въвежда и допълнителен критерий за уседналост. Според нея педагогическите съвети в училищата вече няма да имат право да въвеждат свои критерии за прием, посочи тя пред БНТ.

Освен критерият за близост до училището, за пръв се въвежда и критерий уседналост, като родителите ще бъдат класифицирани в четири групи:

1. Родители, които не са променяли постоянния си адрес последните три години;

2. Родители, които не са променяли постоянния си адрес една година;

3. Родители, които са променили постоянния си адрес последните три години;

4. Всички останали родители.

Сега на общинските администрации се пада отговорността да определят районите на училищата, за да заработят критериите за близост и уседналост максимално добре.

Според тези критерии децата, които живеят най-близо до училището, ще бъдат приети. Ако децата са повече, ще се прилагат други, допълнителни критерии:

1. Деца с ТЕЛК, по-висок от 50%;

2.Деца без двама родители;

3.Деца с братя или сестри в същото училище;

4.Деца, завършили подготвителна група в същото училище.

Венелина Николова подчерта, че спрямо децата няма да се въвеждат никакви други критерии, сигнали за каквито случаи се появиха в началото на текущата учебна година.

Според нея преминаването към едносменен режим в училищата е трудно, но ще отнеме много време, преди да се изпълни, защото сградният фонд не достига.
 


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Самия факт, че в едно общинско училище децата могат да изучават чужди езици от 1 клас, а в друго - не, дискриминира децата. Да направят от 1 до 4 клас във всички училища да се учи по еднаква програма. След 4 клас, който желае, да държи изпити (както е за МГ, музикалните и спортни училища) и съответно да получи правото на допълнително обучение.