Синдикат предлага 1 и 2 април да са част от априлската ваканция

НВО в 4 клас да бъда отменено, настояват синдикалистите
29 мар 2021 11:48, Анисия Иванова
26
Синдикат предлага 1 и 2 април да са част от априлската ваканция
Снимка: Димитър Кьосемарлиев

Синдикат "Образование" предлага дните 1 и 2 април да бъдат част от априлската ваканция, а НВО в 4 клас да бъда отменено. Синдикатът апелира, ако МОН не вземе решение за начало на пролетната ваканция от 1 април, то кметовете на общините да вземат това логично решение в интерес на ученици и учители.

Преди година само около 600 училища имаха свое собствено облачно пространство, с обучение на учителите за работа в дигитална среда. Стартът беше неравен при различната готовност за използване на дигитални технологии от училищата в страната. Много бързо училищата се приспособиха и заработиха ефективно и то предлагайки синхронно обучение, нещо нехарактерно за много европейски образователни системи, според национално проучване на Синдиката.

Още по темата

Друга важна характеристика на готовността беше, че над 50% от учителите нямаха служебна дигитална техника, а интернет достъпът за работа в електронна среда, учителите плащаха от личните си бюджети. Осигуряването на добро електронно обучение, „струваше“ на учителите огромно натоварване, прегаряне при дневна работа над 12 часа за работа с учениците, за изготвяне на дигитални методически продукти и обучение за работа в образователните платформи.

Целта на изследването на синдиката е сегашното състояние на системата и политиката по дигитализация на „Дирекция ИКТ“ на МОН. Към месец март 2021 г., 69,7% от участниците в изследването отговарят, че в тяхната образователна институция имат собствено облачно пространство, което е най-доброто управленческо и педагогическо решение за тях. 30,8% нямат облак или ползват електронни ресурси на МОН.

Диференциацията към двете възможни засега образователни платформи е 36,9% за Офис365 на Microsoft и 31,8% за Google Workspace за образование (Доскоро Google G suite). Малко над 30% от училищата ползват възможностите на Shkolo, Zoom, Facebook,Viber, WhatsApp и др. Разбира се последните възможности за електронна комуникация, не кореспондират напълно с “понятието” с образователни платформи. Тези образователните институции би трябвало да се насочат към свое облачно пространство и да разполагат с пълноценна и сигурна платформа. Тук е мястото да обясним, че облачната платформа на МОН, с акаунти /edu.mon.bg/ не е задължителна, а само възможен избор. Но безспорно, собствено облачно пространство, заедно със собствен акаунт, домейн и платформа е по-правилния избор, за всяка образователна институция.

Всяко училище може само поиска и безплатна активация на облачна платформа от сайта: https://cloud.cct.bg/
59.3% от респондентите отговарят, че основният дигитален инструмент Google Classroom е по – съвършен в сравнения на реципрочния Microsoft Teams, получил 40,7% одобрение.
Важно е да се отбележи, че всички edu.mon.bg профили работят едновременно с приложенията на Google и на Microsoft. Т.е. всеки ученик или учител би могъл да използва всички приложения и от двете платформи с единния си профил.
Друг проблем, констатиран в сравнение на пощите G mail и Outlook приложението на Gmail e функция на електронните профили в Google Workspace и предлага предимства интегриране със смартфон с операционна система Android. Когато се използват профилите edu.mon.bg, Outlook на Microsoft има недостатъка, да не изпраща кореспонденция към друг edu.mon.bg, ако последния чете пощата си в Gmail. Това не важи за пощата на Google, от което следва, че Gmail е предпочитана от педагогическите специалисти.

Във връзка с опитите на „Дирекция ИКТ“ на МОН да въвежда и контролира единни акаунти на педагогическите специалисти, 95,6% от учители и директори не приемат тази тенденция, а настояват да имат избор при определяне на конкретните за образователната институция акаунт и образователна платформа. 92,4% от участниците не приемат да бъдат изтрити техните стари акаунти във собствените им училищни облаци / Google Workspace или Офис365/, за да преминат към единно облачно пространство на МОН. Само 34,2% имат информация за облачното пространство и електронната библиотека на МОН, 39% имат частична информация, а 26% нямат никаква информация за дигиталните ресурси на МОН.

91,7% от анкетираните не са съгласни новите дигитални устройства /лаптопи/ за учители да бъдат използвани само с акаунт edu.mon.bg, за да бъдат следени и контролирани от МОН. След като Дирекция ИКТ на МОН предоставя дигитални устройства по европейски проект с това кодиране, то педагогическите специалисти биха могли да преинсталират операционната система, за да не се страхуват от това. Преинсталирането би било нужно за операционната система Windows 10. Преносимите компютри Chromebook, макар да бъдат управлявани от МОН нямат проблеми със съвместимостта и ще работят както с Office 365, така и с Google Workspace.

Във връзка с рестартиране на програмата за безплатен интернет, предложена от Синдикат „Образование“, само 63,1% от учителите получават средствата от 30 лв. за дигитални консумативи, договорени в чл. 50, ал.1 на Националния КТД за консумативи, при работа в електронна среда. Този индикатор показва, че към 36,9% от учителите не се прилага този член от националния КТД и тези учители сега заплащат от личните си бюджети достъпът до Internet.

85,4% от респондентите пък смятат, че процедурата, заложена по Национална програма за възстановяване на средствата за консумативи при електронно обучение /безплатен Internet/, която регламентира дневна ставка на изчисляване, разделяйки възстановяемите средства от 30 лева по 1,50 лева на ден, не е приложима и потъпква авторитета на учители и директори? Синдикат „Образование“ апелира към месечно плащане на тази сума, защото тази услуга се предлага месечно от операторите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Бях свидетел на урок по български език в 10 кл.Мъка!Мрежата засича,не се чува,учителят изпитваше ученик,който не даде един верен отговор,но получи 5.50!?И двамата разчитаха на кофти интернета.Всичко е проформа!А освен това ,за лични разсъждения в писмена форма,тип анализ,са наказвани със стотни поради дребни грешки.Текучеството на учители също е масово и непрекъснато,децата от 1кл.не сварват да свикват на различни МУТРИ изисквания,както и на различни личностни черти и педагогики,10г.следя...
20
0
 
3
 
! Отговори
МОН преди 3 години
Правим се на интересни и имитираме процес на мислене до последния момент. Мноого трудно решение!
19
3
 
3
 
! Отговори
до 18 преди 3 години
Баби, ако се учеше от само от учебник, нали знаеш, че няма да ни трябват учителите! А сега, с дистанционното обучение - ние бабите заместваме/доколкото можем/ учителите!
18
0
 
5
 
! Отговори
Давайте ваканцията! преди 3 години
В условията на пандемия, и ежедневна информация за болни,починали и безкраен стрес, спрете тормоза над децата. Проявете поне малко човечност, по възможност!
17
0
 
3
 
! Отговори
До 17 преди 3 години
Бабо, ти защо му решаваш домашното. Обучение се нарича. В учебника всичко е обяснено. Има примери, има и отговори. Вие им решавате на децата домашните да се фукате, че били умни и им правите меча услуга.
16
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Моля Ви, спрете с това дистанционно обучение! Аз съм баба на шестокласник. До сега се спрявах със задачите за 6 клас, но откакто минахме решаване на задачи за степенуване - закъсах. Дайте ни почивка! И ние сме хора! Нека учителите си влязат в ролята на учители и да обясняват, като преподават! Все пак съм учила преди 45-50 години!
15
2
 
2
 
! Отговори
Do 14-ti преди 3 години
Нито български знаеш, нито правилна пунктоация, нито половината от думите, които изписваш... ти явно си от тия идиотчета. Само мрънкате. После като ги пуснеш тия мозъци в обществото се ***. Никакви родители не сте. Обратно в Слънчака да духаш в тоалетните. То не става да зобиш амфетки и после да искаш твойто да е умно. То от коя е паднало, че да е различно от оригинала.
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"... Всичко зависи от родителите и от учителите. Добрите деца се радват на добри родители и на добри учители!"Точно така!Децата си учат яко с техните взискателни учители.
13
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До: Нека родители - социопати не дават оценки от името на останалите - нормалните родители . Имам две деца и мога да кажа ,че дистанционно обучение е абсолютна пародия и няма никакъв смисъл. Има смисъл за родители на деца ,които по принцип са слаби ученици и благодарение на тази извратения ще се сдобият с по - висока диплома . Мама чете зад камерата - идиотчето пише ...______Вие може да го правите, ние не.На камера и звук? При нас се учи повече от присъствено.
12
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
който иска да уи си учи и сега, който не и преди и сега си е ***
11
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Do 11 Децата от 1 до 4 клас са учили без прекъсване . През декември 3 седмици дистанционно и 5 дни коледна ваканция и един ден междусрочна . Каква грипна си измисляте ? ДЕЦАТА ОТ НАЧАЛЕН КУРС ИМАТ НУЖДА ОТ ПОЧИВКА !!!!!!
10
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Уважавайте старчоците. Те са вашето бъдеще!Всичко зависи от родителите и от учителите. Добрите деца се радват на добри родители и на добри учители!
9
2
 
7
 
! Отговори
до 4 и 6 преди 3 години
Истината е по средата. В училище се учат много излишни неща и сега действително по-лесно се изкарват оценки по някои предмети. Но пък така ученикът може да се фокусира върху приоритетните - при нас те са математика, физика, информатика, английски и български. Оптимистите, които смятат, че трябва да обявяваме нулеви години до края на епидемията явно не са научили достатъчно в училище, за да им е ясно, че и следващата учебна година ще е такава. Трябва спешно да се търсят работещи решения.
8
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз съм свръх доволен от дистанционното обучение. И двете деца вече имат шестици от горе до долу. Засега се справям сравнително лесно със задачите,като дори написах малка орограмка, която заглушава и кара микрофона да не реагира на моят глас и този на децата. Това се налага, поради нуждата да си говорим когато имат тест, контролно, или класна работа. Включената камера, не е никакъв проблем, при добро желание, лицето може да е произволно,видимо,или невидимо. Знания се придобиват, шесторки да има
7
6
 
3
 
! Отговори
тъй де преди 3 години
Айде нема нужда, че след това ще ги накарат да учат до средата на ЮЛИ.
6
10
 
5
 
! Отговори
До 4 преди 3 години
Нека родители - социопати не дават оценки от името на останалите - нормалните родители . Имам две деца и мога да кажа ,че дистанционно обучение е абсолютна пародия и няма никакъв смисъл. Има смисъл за родители на деца ,които по принцип са слаби ученици и благодарение на тази извратения ще се сдобият с по - висока диплома . Мама чете зад камерата - идиотчето пише ...Но като гледаме премиера и интелекта му ( по - скоро липсата му) май това е целта!!!
5
8
 
7
 
! Отговори
Системата НЕ работи преди 3 години
Децата не се справят с ученето онлайн. Нулева учебна година и след епидемията да започнат нормално учене и присъствени учебни занятия. С тези пропуски не трябва да ги пускат формално в следващ клас. Не е никак толкова важно дали ще грабнат мечтаната диплома за средно образование с 2 или 3 години по-късно.Да се порадват на младостта и детските си години сега. Хартийката за средното могат да я придобият на 18, 19, дори 21 годишна възраст. Никакво значение после цял живот ги чака само работа.
4
19
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ще помоля старците, които пишат тук да не дават оценка на образованието! Разбираме, че сте бясни на внуците си, не ги искате около вас, но ние родителите знаем по-добре какво е положението! Децата се справят, системата работи, колкото и да не ви се вярва на старчоците тук!
3
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
абе удри ваканция до другата пролет и а не ги мислим учениците - стига с туй влез излез
2
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
а не бе ще върнем всички ученици за два дена и после пак половин месец ваканция